Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Xbox

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ja då har man gått o handlat en ny leksak då.. *flina*

Ser fram emot när jag kan trycka in linux i den & koppla in mitt apple-tangentbord & mus.

Klart man ska ha många plattformar.....

  • Oregistrerad
  • 2003-01-31 23:30

Hmmm...
Jag funderar också på ett inköp av X-box.
Fick du en ver1.0 eller ver1.1 maskin?
Vilket chip har du monterat?

Inget chip är monterat ännu.
Vill kolla upp det hela lite mer innan.
Jag har en 1.1 maskin * *

[ 01. februari 2003, 03:43: Meddelandet ändrat av: El Tollo ]

  • Oregistrerad
  • 2003-02-01 11:01

Bara undrar av ren nyfikenhet varför man köper Xbox när det finns PS2 och GCN. Jag menar det finns typ 3 bra spel enligt mej (splinter cell, halo och morrowind)

Köper inte en maskin som är föråldrad för nästan lika mkt pengar. PS2 har nått sin gräns i grafik etc. den har inte mkt mer att ge, ja "det ska komma HD o blabla bla till den" Ja det skulle komma extra grejjer till nin8bit med....! Men det gjordes en ny konsoll ist. Kommer nog bli så med PS med tror jag. Xboxen är mordern, går att lägga in musik på hd´n. Spelutbudet kommer bli stort eftersom vi tyvärr vet vem som håller i tyglarna. Jämför xboxens intro med ps2´s torra premiär. Finns MYCKET mer spel till xboxen nu, än vad det fanns till ps2 när den kom. Dessutom går det att köra linux på den, spela divX, vcd & mp3or....! Strukturen på burken är till 99% likadan som en vanlig pc.
Jaa´ varför köper man en ps2? Spelutbudet? Jaa´ men 90% suger ju hårt....!

Hehe jag var så nöjd just när jag köpte mitt xbox...
Det introducerades till ett pris av runt 5000kr för en konsoll och en HK, kollar på xbox hemsidan och ser att dom ska sänka priset och alla som köpt det för 5000 istället för 3000som skulle bli de nya priset efter ett vist datum skulle få ett kompensationspaket...

Lyckades hitta ett xbox för 3000kr dagen innan erbjudandet gick ut, skickade in mitt kvitto med ett par papper från microsofts hemsida och helt plötsligt en vecka eller två senare trillar de ner två spel och en handkontroll från MS...

En av få ggr de känts bra att köpa nått från MS

Sen finns där faktist en del bra spel och fler kommer. Kan inte påstå att jag är missnöjd med konsollen bortsett från fläktljudet, men de hörs ändåinte när högtalarna drar igång

  • Oregistrerad
  • 2003-02-02 08:11

Känns tungt att som Mac-människa behöva säga detta, men X-Box rockar fett!

Aja... det är så det börjar...

Sen när Microsoft har ett monopol, så...

Citat:

citera: Jaa´ varför köper man en ps2? Spelutbudet? Jaa´ men 90% suger ju hårt....!

De 10% procent som blir kvar innehåller ändå fler bra titlar än totalt antal bra titlar till Xbox. :rolleyes:

  • Medlem
  • 2003-02-02 13:23

det är väl ingen idé att göra hemlighet av att det är lätt att piratkopiera spel till xbox. det är faktiskt ett argument till att köpa maskinen, samt att man kan spela divx osv på den.
själv har jag en gamecube som jag fick med mig när jag slutade jobba på nintendo (bergsala). eftersom att jag alltid har spelat nintendo så skulle jag inte klara mig utan nintendos klassiska titlar såsom mario och zelda.
för mig är det spelkänslan som är viktigast. mario kart 64 är exempelvis ett av dom bästa spelen fortfarande - enligt mig. sen om zelda exempelvis skulle komma till xbox så skulle det ändå vara ospelbart pga av handkontrollen. jo jag vet att det går att köpa andra - tack ändå

/majk

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: majk:
det är väl ingen idé att göra hemlighet av att det är lätt att piratkopiera spel till xbox. det är faktiskt ett argument till att köpa maskinen,

Vissa av oss pröjasar faktiskt fortfarande för våra spel, oavsett hur lätt det är att kopiera.

  • Medlem
  • 2003-02-02 13:52
Citat:

citera: Vissa av oss pröjasar faktiskt fortfarande för våra spel, oavsett hur lätt det är att kopiera.

naturligtvis. jag har aldrig anklagat någon för något.

Jag stänger den här tråden, den är helt redundant (kolla upp i ordbok om ni inte förstår).

1
Bevaka tråden