Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rollspel

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2002-12-06 19:37

Fick ett plötsligt sug efter ett rollspel där man kan leva sig in i en fantasi värld och svinga lite svärd. Tänkte ett tag på Summoner. Är det någon som har kört det mycket som kan säga ifall det är värt att köpa.

Har båda Baldur´s Gate spelen redan men letar efter något nytt. Om ni tycker att summoner är ett bra köp kan kanske någon tipsa om var man köper det billigast. På macoteket kostade det 500 spänn + frakt och det tycker jag är lite dyrt för ett spel som funnits i ungefär ett år (eller)

  • Medlem
  • Kiruna
  • 2002-12-06 20:47

Personligen så tyckte jag att det spelet sög och den skrämde mig från allt rollspelande på ett bra tag. Men tycker man om hack ´n slash så kan det vara något, vilket jag inte gör. Här kan du läsa min recension av spelet.

mnja du...vet inte om du ska sattsa på Summoner om du letar efter ett bra rollspel...det är ganska buggigt (på min dator) och det blir egentligen inte så mycket rollspel över det. Mer Diablo än Baldur´s Gate iaf.
Fast sen får man inte glömma att musiken i spelet är mycket tillfredsställande.
Spelet är dock inte värt över 300...

  • Oregistrerad
  • 2002-12-07 11:14

Är det någon som har spelar Dungeon Siege på PC, är Summoner ungefär likadant.

Tänkte att man kanske kunde få tag i det för en sådär 250 spånn men det verkar inte så. Nån som har sett ett lågt pris på spelet någonstans och kan ge mig ett tips i så fall :rolleyes:

Jag har lirat en hel del Summoner och tycker att det är tillfredställande som rollspel. Klart värt kring 300-400 kr.

Summoner är väl OK, men det är lika fel att kalla det för RPG som Diablo. Det är ett Hack ´n Slash (vilket kan vara kul ibland).

Jag skulle försöka få mina händer på Fallout Remake Bundle (Fallout 1 & 2 för X)

  • Medlem
  • 2002-12-10 08:14

Fallout äger, har sagt det förr och säger det igen, lirade igenom hela Fallout 2 under emulering. Lirade igenom det fem gånger till under beta perioden. Det äger. Underbara manualer (40-60-tals stilen äger).

Icewind Dale är väl ett bra alternativ till Baldur´s Gate I och II. Samma motor samma regler ny story.

Summoner var rätt skoj men zilch replay värde och jag tröttnade relativt fort iaf.

En av anledningarna till att jag lade ner mitt summoner spelande var de många problem (om det var spelet eller min dator som krånglade vet jag dock inte) jag stötte på. Ett av de jobbigaste var att bilden var snabbare än ljudet under filmsekvenserna och därför var det ganska omöjligt att hänga med i handlingen. Är det någon annan som har råkat ut för detta problem och finns det något sätt att åtgärda det?

1
Bevaka tråden