Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Cap'n Magneto

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-01-20 23:19

Oooh. Finns det någon här som har spelat den gamla godingen Cap´n Magneto från 1986? Jag drog fram en Mac SE, kopierade ner ett ex från DMC:s julskiva från 95 på en diskett och satte igång på nytt. När jag var liten kom jag aldrig särskilt långt i spelet, men nu går det desto bättre.

Jag har lyckats ta min rymddräkt och flyga ut till ön. Jag hittade rummet där massa bränsle var gömt. Men nu är jag rätt fast. Mina kompisar tjatar om att jag ska hitta en nyckel, att jag ska muta "the official" och undrar om man kan döda en grue. Jag har för mig att jag blev kompis med gruearna (de starka killarna som springer runt ?:s slott) förr i tiden, men nu funkar det inte alls.

Jag har letat och letat efter ledtrådar till vad som skulle kunna vara fortsättningen, men det går inte så bra. Så nu undrar jag om det fanns någon som spelade spelet på den tiden det begav sig och kanske minns något från dess? Man kan ju alltid hoppas..

  • Medlem
  • 2003-01-25 22:13

Ajo.. Det har man juh hört om

  • Oregistrerad
  • 2003-04-19 14:42

*bump* Ingen?

  • Oregistrerad
  • 2005-12-20 19:52

Jag bumpar en rätt så gammal tråd och tänkte passa på att tipsa om Evans uppdatering till Magneto. Hittas på http://www.capnmagneto.com/.

Jag har spelat det för länge sedan. Det var allra roligast med Macintalk installerat. Kul att det är återupplivat!

1
Bevaka tråden