Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Radeon 9700 vs. Nvidia GForce 4 Ti 4400

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2002-10-31 22:41

Rent allmänt, om man är intresserad av att få ut mesta möjliga i de senaste 3D-spelen, vilket av dessa två kort väljer man ? Jag vill gärna ha lite kommenterande svar. "Köp GForce 4 för att Nvidia är störst" vill jag alltså inte höra...

[ 31 Oktober 2002, 22:43: Meddelandet ändrat av: giZmo ]

  • Medlem
  • 2002-10-31 23:06

I dagsläget skulle jag svara som följer:

ATI är just i denna stund tekniskt överlägsna, men som alltid är drivrutinerna och stödet hos utvecklarna inte på sama nivå som Nvidias dito. ATI kommer garanterat ge dig bättre upplevelser i gamla spel och klart bättre rendering i många fall. Nvidia och andra sidan kan trots detta vara snabbare i många spel då optimering för deras chipsets är så pass mycket bättre. Funktioner Nvidia har stöds, ATI´s funktioner lämnas ute.

Men (återigen) eftersom det är en Mac du skall ha det till skulle jag nog köra på ATI kortet, i dagsläget more bang for the buck än den version av GF4 som Apples Ti 4400 kort använder.

Detta är naturligtvis högst spekulativt då jag inte äger någotdera. Har sett båda i drift men det säger inte allt.

Eftersom varken Radeon 9700 eller Radeon 9000 inte finns till Mac (och kanske aldrig kommer att göra det förutom som OEM) så är det bästa köpet idag antingen en Radeon 8500 eller en Geforce 4 Ti.

Gf4Ti har bättre prestanda, men är nästan dubbelt så dyr som Radeon 8500. Så läs några benchmarks för de olika korten och bestäm dig efter det. Eller vänta i några månader så kanske man kan köpa ett löst Radeon 9000 eller Radeon 9700 kort.

Jag tycker att ATI borde skämmas för det usla Macstödet de har, varför släpper de inte korten???

1
Bevaka tråden