Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bytte 99 typsnitt nyss?

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Allt ser helt wacko ut. Jag känner mig lustig. Vad händer.
Betydligt jobbigare att läsa texten. Eller är det bara jag som ser det här?

Det är bara en dröm

Umh right.. va?

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2005-08-21 17:00

Kan det vara så att du blivit skelögd??

hihi... nån mer som såg hottshotts igår? jag åt givetvis hottdoggs till lunch desutom!

Ska det se ut så här, ser det ut så hos er:

När jag byter till Orginalskinnet så ser typsnittet ok ut. Men funky har blivit wacko. Uhm, varför finns inte alternativet Nya Inlägg under Orginalskinnet.

Här är det fortfarande samma gamla sköna font
Om du har någon annan browser installerad så testa med den.

Testat i både IE och Firefox. Funky skinnet ser lika dant ut i båda två. Gillar Funky för det har vit bakgrund, orginalskinnet är lite för dovt och jag föredrar att läsa med svart text på vit bakgrund. Aja. Får väl lära mig att leva med det här. Vet inte vad felet kan vara om det nu bara är hos mig.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-08-21 17:32

Du har inte råkat hålla nere ctrl-tangenten samtidigt som du rörde scrollhjulet? Testa View->Text Size->Normal

Nja. Redan checkat det. Saken är att det inte är samma typsnitt eller åtminstone en variant som skiljer sig från det som användes innan det här hände. Jämförde mellan orginal och funky. Postat bild nedan, 2 storlekar (mindre och normal) i funky och normal i orginal, syns tydligt på t ex g't att det inte är samma. Innan hade jag samma typsnitt som i orginalskinnet i mitt funky. Hm. aja. Vet inte vad jag råkat göra.

Bild:

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-08-21 18:14

Nu ser jag, hmm, konstigt. Det kan inte var så att inställningarna för defaulttypsnitt har ändrats på nåt vis?

Ingen aning. Vet inte hur jag skulle gjort det isf.. Inte varit inne i några menyer. Om det nu inte finns något snabbkommando för att köra en annan kodning. Men har även provat att återställa kodningen. Aja. Dör ju inte av det. Bara lite småirriterande när man blivit van.

  • Medlem
  • 2005-08-21 19:38

Inget som någon admin har gjort vad jag kan se.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2005-08-21 19:52

Du har inte installerat något nytt teckensnitt? Jag gjorde det någon gång, och då började sidor se konstiga ut. (Det har något med font-familys att göra)

Uppdaterat Photoshop är det senaste jag har gjort. Möjligt att det följde med en typsnittsuppdatering. Vet att vissa standardsnitt följer med Photoshop. Felet lär ju ligga på min sida eftersom ingen annan har fått förändringen. Ska kolla in ändringarna som skett. Oavsett vilket, tack för hjälpen. Kan låsa tråden om ni vill. Är upp till mig att felsöka här.

1
Bevaka tråden