Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

OFP

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Spelade (och gör det regelbundet) Operation Flashpoint hos en kompis med PC. Jag blev förälskad. Det enda man möjligtvis kan klaga på är grafiken, men annars är det ett spel som slår de flesta.
Finns det till mac? Skulle ge MYCKET för att ha det!

  • Medlem
  • Kiruna
  • 2002-11-01 09:03

Tyvärr så gör den inte det. Men jag måste hålla med om att det är ett bra spel.

Ett spel som är ganska likt pga möjligheten att använda all inventarie (tanks od.) i spelet är Battlefield 1942, vilket har ryktas komma till mac. Hur mycket sanning som ligger däri vet inte jag.

Se "Battlefield 1942 för Mac" tråden för mer info: http://99mac.com/ubb/ultimatebb.php?ubb=get_topic;f=13;t=000495

ghost recon, ni vet av skaparna bakom rainbow six, skall väl komma till mac? det är iaf betydligt mer likt ofp än bf1942...

  • Oregistrerad
  • 2002-11-03 17:36

Ghost Reacon är på G nu. En kille på Gameranger skröt om han betatesta det... I massmedia står det att den är goldenmaster så...

hur avanserat är ghost recon? Kan man göra lika mycket som på ofp?

  • Oregistrerad
  • 2002-11-03 19:41

har inte spelat OFP!

Men Hela tom Clancy serien av spel är ju extremt populära.

Allt ifrån Rainbow Six och framåt har varit succé! det är ju extremt realistiska spel där man inte kan hoppa omkring ala Quake.

På gameranger så är Rough Spear mest populärt, när Ghost Reacon kommer så kommer noga de flesta gå över till det.

Spelat ghost recon ganska mycket de senaste dagarna på pcn... skulle nog säga att det är så realistiskt som man kan göra ett datorspel utan att förstöra spelkänslan, OFP kanske är lite mer realistiskt men det har jag inte kört så mycket.

Stora skillnaden är nog att OFP är mer storskaligt vilket mest märks eftersom man använder fordon för att förflytta sig. Ghost Recon är mer direkt in i striderna, ingen planering eller så som i Rainbow Six. Man kan inte välja bland mycket vapen heller, utan har ett visst antal klasser med olika kit. Fordon träffar man iofs på ganska ofta men man styr dem inte själv.

Miljöerna är ganska trevliga med mycket Europeiska skogar och städer vilket inte är så vanligt i spel...

hur är grafiken då? Är den likadan som Rainbow Six-spelen?

Snyggare än de gamla Rainbow spelen.

1
Bevaka tråden