Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Doom 3 pt. II

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
Citat:

quote: Doom 3 kommer inte att gå att spela bra någon nuvarande Mac med ett befintligt grafikkort.

Ska man spela Doom 3 smärtfritt så är det en top of the line Powermac (1x1,25 GHz) och ett nästa generations grafikkort som gäller (Geforce FX eller ATIs kommande kort).

Här stänger jag diskussionen

Fotnot: det går inte i dagens läge att spela dugligt med någon nuvarande konsument-PC heller.

  • Oregistrerad
  • 2002-12-02 11:55

?? var tog den andra tråden vägen

http://99mac.com/ubb/ultimatebb.php?ubb=get_topic;f=13;t=000561

Där är tråden, jag stängde den för att den hade spårat ur, handlade mer om PC vs Mac än om Doom 3. Hoppas att den här tråden kan fungera bättre.

Nä, Doom 3 funkar inte bra på någon PC heller. Men vad spelar det för roll?

  • Oregistrerad
  • 2002-12-02 12:28

ID har lovat att förbättra prestandan på PC, det blev lite av en chock för dom när det gick så segt så dom ska ändra lite i motorn (tror jag)

Vi kan ju snacka var och hur man ska spela det när vi fått veta ett (prel.) releasedatum

Carmack gillar ju X, vilket alltid är bra då det gäller spelutvecklare.

Doom III är fortfarande i Alpha stadie.
När ska ni förstå att det är det som gör att det går sakta.

Det är inte färdigutvecklat. När det blir det kommer det säkerligen gå bättre.

Oj ska de skriva om motron till spelet? nähä. det är ju ändå bara under utveckling.

Sedan när blev en beta version av ett program samma sak som den färdiga produkten. Kan någon meddela mig det.

Om det kommer till Mac eller inte lär vi inte få veta förren det släpps och ID säger något om det.

Fram tills dess är det bara att sitta och vänta.

Mattias - lite putt och sur idag.

UT 2003 är inget jag har imponerats av. Visst skitcoolt med raggdoll gubbarna. Vilket gör att man vill dö hela tiden för det är så snyggt. I övrigt är det unreal Tournamnet med bättre grafik och ljud. Inget nyskapande i själva spelet. trist. Har spelet det i ett par timmar och kommer nog inte spela det igen.

Citat:

quote: I övrigt är det unreal Tournamnet med bättre grafik och ljud.

Tyvärr är detta de flesta bryr sig om :(.

Alfa: funktionalitet under utveckling.
Beta: funktionalitet färdig. Buggfixning och optimering pågår.

De flesta följer nog detta.

  • Oregistrerad
  • 2002-12-02 18:19

I UT 2003 finns det ju ingen riktig Sniper Rifle

  • Oregistrerad
  • 2002-12-02 20:01

Undrar lite över hur UT 2003 kommer fungera på min QS 733, 768MB RAM, GeForce 4 Ti...
Jag brukar mäta efter min polare som sitter på en P4 1.4GHz, 256MB RAM, GeForce 3 och det flyter alltid bättre på min burk... på hans burk flöt UT 2003 (Demo) hur bra som helst med allt på högsta i 1024x768x32

  • Oregistrerad
  • 2002-12-03 08:59

Jag förväntar mig att det kommer att flyta ganska bra på min iMac 17" med 512 i minne.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Arcane02:
I UT 2003 finns det ju ingen riktig Sniper Rifle

Ett starkt argument för att hålla kvar vid UT då

  • Oregistrerad
  • 2002-12-03 10:43

Håller mé

Jag misstänker att en Sniper-mod är på g...

  • Oregistrerad
  • 2002-12-03 11:32

Hoppas

  • Oregistrerad
  • 2002-12-03 11:33

Nån som vet var man kan få tag i Matrix moden till Max Payne?

Arcane02: Starta en ny tråd vid ny fråga! Omöjligt annars att hitta var du lagt in dina frågor.
Capice? Comprende? Fattaru?

EDIT: Rättstavning

[ 04 December 2002, 09:18: Meddelandet ändrat av: Daniel Eriksson ]

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Arcane02:
Nån som vet var man kan få tag i Matrix moden till Max Payne?

Eh, va? Menar du "bullet-time" så är ju det inbyggt, menar du något annat så vänligen förklara, inget jag hört talas om.

  • Medlem
  • Harestad
  • 2002-12-04 12:59

Vadå? Finns UT 2003 till mac?

Kommer det flyta på min iMac 17" med 256MB i ram?

  • Oregistrerad
  • 2002-12-04 18:24

UT 2003 finns inte ute till mac än men Epic har lovat att det ska komma till mac innan jul men det tvivlar jag på

Antagligen kommer det att vara spelbart på din iMac men lite mer minne skulle nog inte skada, du kan nog dock inte förvänta dig att det flyter med högsta grafik kvalitet

1
Bevaka tråden