Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden skapades och har fått 27 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-08-15 18:30
Ursprungligen av encore:

Kloon: Då skulle inte 99:an bestå av annat än gratulationstrådar och det hade jag lätt tröttnat på i alla fall.

Grattis enapa.

OK!

Är man en kompis med en moderator blir man gratulerad.

Trams!

Jag har ju redan märkt hur folk som har umgåts med moderatorer privat får det extra lätt här.

Skapa en gratulationstråd som bygger på dina inställningar i menyn!!

  • Medlem
  • 2005-08-15 18:36

Kloon: Nu igen? Att vi moderatorer skulle favorisera folk? På vilket sätt då? Hur får de det lättare? Starta gärna en egen tråd i feedback-avdelningen där du berättar om det hela så skall vi moderatorer ta och fundera på om det stämmer eller inte.

Att just enapa blir grattad beror förmodligen på att Agoraph0bia såg att han fyllde år på forumets översiktssida (kolla längst ner här: http://www.99musik.com/forum/index.php?) och då kände för att gratulera. Var får du in oss moderatorer i det hela?

  • Medlem
  • 2005-08-15 18:52

@JGB:

Alla favoriserar någon!

Menar inget illa, men om jag vore moderator och träffade & umgicks med någon av de andra medlemmarna privat. Visst hade jag tänkt annorlunda då!

Tror Du verkligen att Volantiz hade gett PF en reprimand?

  • Medlem
  • 2005-08-15 18:54

Kloon: Japp. Det tror jag. Det har även hänt. Om inte han gör det så gör någon annan det.

  • Medlem
  • 2005-08-15 18:58
Ursprungligen av jgb:

Kloon: Japp. Det tror jag. Det har även hänt. Om inte han gör det så gör någon annan det.

Ok JGB, gör inte för stor deal av min post! Bara ventilerar!

  • Medlem
  • 2005-08-15 18:56

Så, eftersom du inte skapade en ny tråd Kloon så gjorde jag det, och flyttade inläggen hit.

  • Medlem
  • 2005-08-15 19:01

Kloon: Det är ju inte första gången du har sagt saker om sådant här, så jag tänkte att du kanske kunde klargöra lite mer vad du menade, samt gärna peka på konkreta exempel på när det har hänt. Det vore bra för oss moderatorer att få reda på det.

Vi är ju inte felfria på något sätt, men gör vårt bästa för att hålla oss neutrala, vilket ändå säkert inte alltid fungerar.

  • Medlem
  • 2005-08-15 19:05

Även om det hadde varit så att någon hadde favoritiserat någon pga. att man känner varandra irl så är det väll endå inte så konstigt? Det tycker inte jag ivf. Ser det som att man är bättre vän med någon bara.

Om man känner någon irl så betyder det inte att man per automatik ger längre tyglar till denne.

Om det nu endå är fallet så är det väldigt fel. Alla ska vara likställda.

  • Medlem
  • 2005-08-15 19:06

Jag känner mig jäkligt pressad nu jgb!

Därför lägger jag ned allt!

Ber om ursäkt!

Varför bråka med en moderator!?

  • Medlem
  • 2005-08-15 19:13

Det är inte bråk som jag ser det, utan feedback på vårt (moderatorernas) omedvetna beteende. Därför vill vi ha den.

Jag vill inte ta ställning i frågan men hade någon skapat en tråd på detta vis om något jag skrivit hade jag också känt mig ganska pressad..

Sandlåda.

  • Medlem
  • International user
  • 2005-08-15 20:32

Haha, vilken pannkaka! Jag var kanske lite otydlig - vad jag menade var att jag personligen är ganska trött på milslånga trådar med "grattis" i femtielva variationer och om man skulle köra nån "en grattistråd per medlem"-grej så hade nog många tröttnat på det.

Men Kloon, vi har ju träffats och gjort affärer, så om det stämmer som du säger så ligger du ju bra till. Vad sägs, lite större avatar kanske? :kaaaka!:

Jag tycker att alla ska gratulera alla, hela tiden.

  • Medlem
  • Skövde
  • 2005-08-16 01:09

Grattis sawtooth!!!

Grattis Clase!

Hahaha! Grattis alla!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-08-16 03:32

Jog tiker ala kåkkosballar skå vära grattis. Dem e so gått å eta.
Namnam namnam nam nam glaff glaff flaff flaff svulst rap ulk namnam.

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2005-08-16 06:55

Grattis PF! Grattis kåkkosballen!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-08-16 07:13

Aha? Har mitt husdjur snackat nu igen?

  • Medlem
  • 2005-08-16 07:25

Fan, jag måste sluta vara impulsiv när jag postar.

Kan inte jag få en liten ruta där det står typ:

"Kära Kloon, är detta som Du har skrivit nu verkligen genomtänkt?"

Varje gång jag postar något?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-08-16 07:29

Jag vill ha en lapp som säger: "Vill du verkligen ha den här puckeln?"

I min stora maskin.

Varje gång jag pistar något.

Gah?! Jag måste ha jobbat natt? Ja, så var det.

Jag är en festis.

Jag ar en fastis.

Rock'n'roll vad trött man kan vara...

Grattis till nattjobbet!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-08-16 13:27

Tack! Det är inte så mkt natt, 8 nätter på 8 veckor måste man göra. Sedan är det skiftjobb för hela slanten, men jag gillar det; "jobba söndag, ledig tisdag" t ex.

  • Medlem
  • 2005-08-17 16:18

Skiftjobb rules.

Jobbar en dag 06-18 och två nätter 18-06 på en vecka.. resten fritid. Helger föredrar jag att jobba.. helger och gärna natt. pengar pengar

Ursprungligen av PF:

Tack! Det är inte så mkt natt, 8 nätter på 8 veckor måste man göra. Sedan är det skiftjobb för hela slanten, men jag gillar det; "jobba söndag, ledig tisdag" t ex.

Oregelbundenhet främjar kreativitet. Betänk detta.

Ursprungligen av The Introvert:

Oregelbundenhet främjar kreativitet. Betänk detta.

Läste "Orgelbundenhet främjar kreativitet. Betänk detta."

Hmm ... Men för mig stämmer det nog till viss del iaf

Vad händer gentligen förresten ... ehh ... och grattis PF! Kul med jobbet ju.

1
Bevaka tråden