Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Imperialism

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har i hyllan ett ex av Imperialism, ett strategispel som verkar trevligt. Det är så gammalt att det borde gå som ett spjut på nyare maskiner, men på min G3 hackar och segar det nåt gräsligt (samma maskin som kör Diablo 2 helt acceptabelt). Nån som kört det med positiv erfarenhet? På vad?

Jag har både Imperialism och Imperialism II. Tvåan fick jag aldrig igång på någon Mac, kör den fortfarande på en PC. Ettan funkade finfint, har testat den på: 6200, 5260 och iMac. Förutom 5260 som inte ens klarar Tetris (måste vara den sämsta dator Apple gjort) så fungerade den fint, dock inte med senare Mac OS versioner. Det var för övrigt det som var problemet med Imperialism II. Systemet var för nytt för spelet.

Det borde fungera bra på din dator om du får igång det, kolla om den är inkompatibel med något tillägg kanske.

Jag kör den på min iMac 500mHz utan problem. Har ej testat när jag kör i mac os x i classic. Jag började spela spelet på min performa 5260 (måste hålla med om att den är rätt seg ibland. På 5260:an så kronglade det lite från början, tog då bort QuickDraw och har spelat spelet sen dess utan problem.

Kom på att det finns en update av spelet. Testa den om du inte får igång spelet. Sökte på versiontracker.com och download.com men utan resultat. Om du inte hittar den på nätet så kan jag skicka den till dig.

1
Bevaka tråden