Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jedi Knight II Expansion

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag som inte haft tid att spela på ett tag undrar:

1. Jedi Knight spelet, har det kommit ut en andra version (= J.K II)? Eller snarare, Fanns det ett första spel?

2. Nu kommer snart ett Expansion pack. Önskar en rekomendation och kort beskrivning av orginalspelet...kuta-skuta? magi? liknande Quake och Return to C.Wolfstein där man är förstahands spelare och ser fienden men inte sig själv?

3. Om det finns två J.K därute...vilket är bäst?

4. Det ser ut som att vara ett mycket bra spel (om man gillar grafik och lite omväxling från att bara skuta på allt som man ser, dvs, om J.K är ett sådant spel. Vilket utav de "två" är rekomendabelt?

5. Det är väl vid det här laget allmänt känt på 99mac att jag inte kan spela kuta-skuta spel mer än ca 2 min. förrän jag känner mig spyfärdig pga "åksjuka"
Jag misstänker att jag inte får kan att spela detta spel heller

Någon som vill ge lite info?

Tpf,
/G

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2002-10-29 19:21

Varför inte köra UT? Jag laddade ner demon å har varit fast sedan dess! Om bara folk kunde sluta hoppa som studsbollar så man kunde få in några frags... :rolleyes:

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Mårre:
Varför inte köra UT? Jag laddade ner demon å har varit fast sedan dess! Om bara folk kunde sluta hoppa som studsbollar så man kunde få in några frags... :rolleyes:

Finns UT för Mac OS X ?

Ciryon

JK2 är den andra delen i serien. Vet inte om första versionen kom till Mac, tror inte det.

Man spelar en Jedi-riddare (typ), i både första person och tredje person (beroende på vapen). Men det är inte riktigt kuta-skjuta, mer ett problemlösningsspel med skjutainslag (ibland liiite för mycket skjuta). Men det är ett bra spel att lira.

Det är coolt när man får force-powers att leka med, Jedi Mind Trick är riktigt läckert.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: ciryon:

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Mårre:
Varför inte köra UT? Jag laddade ner demon å har varit fast sedan dess! Om bara folk kunde sluta hoppa som studsbollar så man kunde få in några frags... :rolleyes:

Finns UT för Mac OS X ?

Ciryon

Se de "UT för X"-diskussioner som finns i det här forumet:

http://99mac.com/ubb/ultimatebb.php?ubb=get_topic;f=13;t=000415#000000
http://99mac.com/ubb/ultimatebb.php?ubb=get_topic;f=13;t=000320#000000
http://99mac.com/ubb/ultimatebb.php?ubb=get_topic;f=13;t=000461#000000

[ 29 Oktober 2002, 19:33: Meddelandet ändrat av: William W M ]

Fast du, Mårre...jag blir ju så sjösjuk utav dessa kuta-skuta spel.
Kan inte hjälpa det.

En bra sida är att man sparar tid till annat

Den dåliga är....att man inte kan spela i mer än 2 min. innan spypåsen är framme

Gambit

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: William W M:
JK2 är den andra delen i serien. Vet inte om första versionen kom till Mac, tror inte det.

Man spelar en Jedi-riddare (typ), i både första person och tredje person (beroende på vapen). Men det är inte riktigt kuta-skjuta, mer ett problemlösningsspel med skjutainslag (ibland liiite för mycket skjuta). Men det är ett bra spel att lira.

Det är coolt när man får force-powers att leka med, Jedi Mind Trick är riktigt läckert.

Ja, så långt verkar det som ett "kanskeinköp" för mig.
Både Quake III och annat ligger på hyllan pga sjösjukan. Det går ba inte

Gambit

JK2 är ett första personsspel precis som Quake 3 och Unreal Tournament, om än med bra mycket lägre tempo.

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2002-10-29 20:22

Kan man inte ställa ner tempot på UT??
Var finns JK2 å kan man vara Bobafett??

hehe...tja, varför inte bara dra ned på de snabba rycken...de där när man springer och måste fixera blicken var enda sekund åt alla vinklar och vrår.

Man blir ju så förb.vimmelkantig lixom!
Innerörat hänger inte med, lägger av med ett *pfrrrrrrrrrrrrrt* (så som jag tänker mig att innerörat låter när den ger upp) och sen är det bara kört. Sängliggande i 20 min. för att återhämta sig

Om tempot dras ned då drar man ju ned på "adrenalinkicken" förstår jag väl.

Jag skall kolla vad som skrivs efter Expansion set är ute och sedan bestämma mig för köp eller ej.

Om ej drar jag fram min välanvända Diablo II cd igen för 188 ggn och slashar lite monster i "normal" takt

Gambit

[ 29 Oktober 2002, 20:39: Meddelandet ändrat av: Gambit ]

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2002-10-29 21:01
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Gambit:

Om tempot dras ned då drar man ju ned på "adrenalinkicken" förstår jag väl.

Gambit

Jomen jag menade liksom om man kör med botar finns det ju olika "modes" (hurt me plenty osv) å de går väl i olika hastigheter? Jag har märkt att en del servrar kör i ett rasande tempo som t.o.m. jag tycker e lite väl mkt turbo.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Mårre:

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Gambit:

Om tempot dras ned då drar man ju ned på "adrenalinkicken" förstår jag väl.

Gambit

Jomen jag menade liksom om man kör med botar finns det ju olika "modes" (hurt me plenty osv) å de går väl i olika hastigheter? Jag har märkt att en del servrar kör i ett rasande tempo som t.o.m. jag tycker e lite väl mkt turbo.

Mmmh, du kanske har rätt där.
Den som lever får se.

/G

  • Oregistrerad
  • 2002-10-29 22:52
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Gambit:
Om ej drar jag fram min välanvända Diablo II cd igen för 188 ggn och slashar lite monster i "normal" takt

Gambit

Det är nog det enda spel jag inte har kört. Vad är det magiska med Diablo II? förklara nu enkelt så en skåning förstår!

Annars kan jag ju tipsa om Fallout och framförallt Fallout 2 till dig Gambit.

Fallout 2 är samma stil som Diablo I/II, men (tycker jag) bättre. Mer story, mer rollspel helt enkelt.

  • Medlem
  • Kiruna
  • 2002-10-30 08:35
Citat:

quote: JK2 är den andra delen i serien. Vet inte om första versionen kom till Mac, tror inte det.

Jedi Knight 2: Jedi Outcast som den heter är den tredje delen i Dark Forces-serien med Kyle Katarn som huvudperson. I det första spelet som helt enkelt hette Dark Forces var Kyle Katarn ännu inte en Jedi bara en prisjägare som arbetade åt Rebellerna. Och den finns för Mac.

Dark Forces 2: Jedi Knight däremot kom inte till Mac. I det spelet fick Kyle insikt i kraften och sen fick man själv bestämma vilken väg han skulle ta, den lätta eller svåra, den mörka eller ljusa.

Citat:

quote: Man spelar en Jedi-riddare (typ), i både första person och tredje person (beroende på vapen).

Enligt vad jag vet så spelar man i förstapersons-läge när man har ett skjutvapen och i tredjepersons-läge när man har ljussabeln.

[ 30 Oktober 2002, 08:36: Meddelandet ändrat av: Onken ]

1
Bevaka tråden