Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

När kommer Mudpie?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

För några år sedan var det mycket snack om MYST-killarnas nästa stora projekt: Mudpie. Vad jag förstår ett "nätverks-MYST".

Vad hände med deras storslagna planer – något MYST-fan som sitter inne med information?

  • Oregistrerad
  • 2002-12-02 10:35

Har aldrig hört om men det skulle vara lite intressant med ett online myst, ungefär en snyggare variant av realMyst. Kanske realRiven

, nä skämta bara.

Nu har ni hittat min hjärtesten: Vi är några die-hard fans här på 99mac som diskuterat tidigare om just detta.

Myst Online (som arbetsnamnet är nu, inte Mudpie längre) kommer att släppas under 2003. Det senaste jag hörde var kvartal 3 2003.
Det har släppts ut en bunt med bilder, och det ser bisarrt läckert ut.
Fet lina är ett måste dock.

Ska ta reda på lite länkar och mer exakt datum om ni ger mig en liten stund

En av de absolut bästa siterna (kanske inte rent designmässigt dock ) är denna:
http://members.aol.com/jamesstep/mudpie/shots1.html

Var jag hade fått kvartal 3 ifrån vet jag inte. Men 2003 är releaseår i alla fall.

Ser hur häftigt ut som helst.
CYAN

Frågan är hur snabb lina man måste ha? Hoppas det räcker med Telias ADSL annars blir det nog mycket övertid på jobbet...

Linan brukar sällan vara stötestenen när man har fast uppkoppling med ADSL eller Kabelmodem.

Det enda som skickas över linan är kommunikation och koordinater för objekt i världen. Det kan komprimeras till ganska små enheter för överföring.

1
Bevaka tråden