Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Maelstrom Highscore tävling

Tråden skapades och har fått 29 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-03-13 11:27

359520 poäng - Wave 19
William körde stenhårt och fick en helt makalös score. Grattis!
Max Payne kommer på posten

Tänkte helt enkelt köra en
Maelstrom highscore tävling
Vinst är spelet Max Payne.

En veckas tid har ni på er. På onsdag kväll är tävlingen över. Max Payne skickas till vinnaren nästföljande dag.

Spela med senaste Ambrosiaversionen eller den nyare opensource varianten.
http://www.AmbrosiaSW.com/games/maelstrom/
http://www.devolution.com/~slouken/Maelstrom/

Posta gärna scorer i denna tråd så alla vet vart man måste ligga för att ha en chans

(Det är tydligen enkelt att fuska, jag litar på er.)

[ 20. mars 2003, 08:17: Meddelandet ändrat av: Linus ]

Jag är med, hoppas man kommer ihåg lite från då man var liten och spelade Maelstorm.

Laddar ner det när jag kommer hem. Hur tänkte du dubbelkolla att folk inte ljuger förresten?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-03-13 12:28
Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Patrik Skulski:
Jag är med, hoppas man kommer ihåg lite från då man var liten och spelade Maelstorm.

Laddar ner det när jag kommer hem. Hur tänkte du dubbelkolla att folk inte ljuger förresten?

Jag har inte kollat hur OS X versionen ser ut och fungerar, men i OS 9 versionen fick jag inte ut någon vettig info med resedit så jag hoppas det inte är trivialt att fuska helt enkelt.

Hallå.....vi är Mac ägare.....vi sysslar inte med sådana saker som fusk!

http://www.devolution.com/~slouken/Maelstrom/

Maelstrom för OS X

I Maelstrom för classic är det ganska enkelt att fuska faktiskt...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-03-13 13:54
Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Fleno:
Hallå.....vi är Mac ägare.....vi sysslar inte med sådana saker som fusk!

HAHA. Min lillebror bara måste fuska i alla spel. När jag lånat ut min WC3 till honom ville han ha fusk direkt.

Detta är lite skillnad, detta gäller mer moral och ärlighet, vilket de flesta Macanvändare har, i alla fall de som inte köper stöldgods.

Får vässa min fingrar och börja köra Maelstrom igen. Var rätt bra på det får se om jag har någon chans mot alla här.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-03-13 14:00

Alltså det är ju sorgligt om någon fuskar i en sån här grej. Vinsten är marginell, så det handlar mest om att ha lite roligt.

Vinsten ges dessutom bort av en privatperson som råkar ha ett osprättat spel (fråga Nordic Soft Sales varför, hade glömt bort att jag beställt liret när det kom till mig ett halvår senare...)

Den som fuskar kommer ändå bli PC-support i livet efter detta, så han/hon får skylla sig själv!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-03-13 14:02

Fuskande är tråkigt. Byter ämne.

För närvarande ligger jag på
225670 poäng (wave 20)
och har William strax efter mig tror jag.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-03-13 15:57
Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Linus:
225670 poäng (wave 20)
och har William strax efter mig tror jag.

Hehe, Du tänkte vinna ditt eget spel?

Visste inte att Maelstorm fanns för OSX, tänkte lira på en gammal 1400c med 7.6.1. Men se, visst fanns det.

Då ska vi test en runda..

  • Medlem
  • 2003-03-13 23:18
Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Linus:
Tänkte helt enkelt köra en
Maelstrom highscore tävling
Vinst är spelet Max Payne.

Nej! Jag vågar inte lägga det spelet på hårdisken igen. Det är för beroendeframkallande för svaga människor som jag.

Men lycka till er andra...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-03-13 23:56

Ooooh, jag har fortfarande Maelstrom-låten surrande i huvudet...

Jag och Linus ska prova Maelstrom multiplayer nu

Har inte spelat Maelstrom sen jag hade min LCIII, men nu kunde jag naturligtvis inte låta bli att ladda ner till OS X och dra igång. På arbetstid dessutom.

Fick 125.630 poäng/wave 14 på andra försöket.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-03-17 08:52

Kom igen nu, jag står utom tävlan naturligtvis så Mattias 125.630 poäng är toppnotering hittills. Tre dagar kvar.

Slå han!

Laddade ner X´an för att kolla om jag hade någon rutin kvar. Fick dock problem. Spelet gick ryckigt och eländigt, får väl prova en ominstall när jag orkar.

182020 poäng

243840 poäng/wave 18. Puh, svettigt!

Ähhh...bara drygt 170 000...inget för gamla gubbar det här tydligen.....fast hur slutar man?

Alla har äkta screenshots på sina poäng eller?
För jag har minsann fått:
100 345 654 poäng när jag varvade spelet för tredje gången.

Äh jag är bara sut för att jag inte kommit över 190 000 än. *surar*

Vill ha Max P. ju.

[ 18. mars 2003, 08:59: Meddelandet ändrat av: Mattias Hedman ]

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-03-18 09:15

243840 poäng är bra alltså.

Man måste ha lite tur med x4 och x5 och sånt. Och att överleva 6-8 svarta hål är inget man gör utan tungt shieldutnyttjande

Kör hårt nu! Imorgon Onsdag vid 24.00 går tiden ut, posta screenshots.

Har lirat i flera dagar nu och passerar inte mina 180k poäng. Jo, förutom en gång, men då fuskade jag...

Har också lirat i några dagar och har 235 000 som bäst, ska se om jag orkar med några försök till ikväll.

359520 poäng - Wave 19

Allt gick som på räls, fick tag på hagelbössan tidigt och lyckades hålla mig vid liv länge. Fick många bonusar och multiplar. Tur - ja visst!

[ 19. mars 2003, 23:53: Meddelandet ändrat av: William WM ]

  • Medlem
  • Piteå
  • 2003-03-20 01:09

vem får spelet då?

kan inte nästa tävling vara att döda så många botar i q3 på 10 min?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-03-20 08:19
Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: William WM:
359520 poäng - Wave 19

Allt gick som på räls, fick tag på hagelbössan tidigt och lyckades hålla mig vid liv länge. Fick många bonusar och multiplar. Tur - ja visst!

And we have a winner!
Grattis William! Otroligt bra score

Citat:

citera:359520 poäng - Wave 19

Allt gick som på räls, fick tag på hagelbössan tidigt och lyckades hålla mig vid liv länge. Fick många bonusar och multiplar. Tur - ja visst!

Då vann du alltså, med tio minuters marginal! Jaja, man får gratulera!

Phew, 10 minuters marginal.

Kan meddela att det var svettigt som tusan efter wave 15.

Kommer inte ihåg vilken wave det var, men jag fick flera kometer (extrabonus) och lyckades få ihop ungefär 13000 i bonus, samt en 4x multipel - helt galet.

Typiskt. Nu är jag beroende och kan inte sluta spela Maelstrom. Varför, varför skulle jag börja igen, jag vet ju hur svårt det var att sluta förra gången.

1
Bevaka tråden