Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Doom 3

Tråden skapades och har fått 36 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2002-11-30 11:19

Jag undrar om det är nån som vet om det kommer att vara möjligt att spela Doom 3 (när det kommer) på en 17" iMac med 512 i ram, det kanske inte går att spela på högsta upplösning men jag undrar ifall ni tror att det kommer att gå överhuvd taget.

Doom 3 kommer inte att gå att spela på en mac då det inte kommer att släppas till den plattformen...Av den enkla anledningen att macen inte duger att köra spelprogram på...För dålig hårdvara helt enkelt...För spel finns det mycket bättre maskiner

Finns det någon källa till det påståendet?

  • Oregistrerad
  • 2002-11-30 13:15

För det första, om fu har den inställningen så tycker jag inte att du har på det här forumet att göra och för det andra så tycker jag det är lite konstigt att att Doom 3 står med på Macgamers lista över kommande spel och att ID har sagt att spelet kommer att släppas till mac!

Citat:

quote: För spel finns det mycket bättre maskiner

Yes, Xbox all the way baby!

Doom 3 kommer komma, and stop your whining Xplane.
Däremot så kan du glömma att köra det i högsta upplösning Arcane

  • Oregistrerad
  • 2002-11-30 14:23

Hmm..... Tyckte faktiskt att jag skrev "kanske inte går att spela på högsta upplösning"

Det går inte så extremt smidigt på en 2000 mhz AMD Geforoce 4 Ti maskin. Det går kanske 20-30 FPS när man bara kollar runt, och när det kommer fiender... tja, då sjunger frameraten rätt rejält.

Annars är riktigt höjdarspel: Skita i byxan faktorn är stör!

Underligt att det går så sakt och illa när det fortfarande är under utveckling hmmm hmmm undrar just om det kommer gå bättre när det är klart.

Glöm heller inte att John Carmack älskar Obj-C/C++. Kodbasen för QIII var 90% gemensam för alla plattformar, tror inte Doom III kommer vara särsklit annourlunda.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2002-11-30 19:05
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Niklas Hjelm Smith:
Det går inte så extremt smidigt på en 2000 mhz AMD Geforoce 4 Ti maskin. Det går kanske 20-30 FPS när man bara kollar runt, och när det kommer fiender... tja, då sjunger frameraten rätt rejält.

Annars är riktigt höjdarspel: Skita i byxan faktorn är stör!

men det är ju inte äns beta än?
jag har me spelat alphan, den har ingen optimering ALLS.. eftersom det är ett me det sista som görs så kan du ivf räkna med bra mycke bättre fps när det är retail/GM

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: xplane:
Doom 3 kommer inte att gå att spela på en mac då det inte kommer att släppas till den plattformen...Av den enkla anledningen att macen inte duger att köra spelprogram på...För dålig hårdvara helt enkelt...För spel finns det mycket bättre maskiner

Och var hittade du den desinformationen Varför tar du inte och ser på lite film så kanske läget klarnar för dig

FAGHAG kallar man heterotjejer som hänger efter bögar. Frågan är vad vi ska kalla dig en windowsnisse som hänger i mackretsar? :rolleyes: FAGHAG sitter rätt bra på dig

Ska du fortsätta prutta ut saker som ovan så kan du packa dig över till Datorkrigsforumet på IDG Vi orkar inte ha dig här om du inte kan uppföra dig:cool:

  • Oregistrerad
  • 2002-11-30 22:58
Citat:

quote: Yes, Xbox all the way baby!

Som det hängivna nintendo freak jag är måste jag säga att jag slår ett slag för Gamecube där kommer alla Resident Evil spelen i ny upphottad version och några nya och det kommer många andra riktigt bra spel framöver också

Xbox har en del bra titlar som t ex Unreal Championship och Halo. Detta är lite tragiskt dock. Hade inte Microsoft köpt Bungie hade med 90% säkerhet Halo släpps först till MAC! och pc.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Arcane02:
Hade inte Microsoft köpt Bungie hade med 90% säkerhet Halo släpps först till MAC! och pc.

Det är tragiskt att se en speltillverkare med så stora meriter bara falla samman, bli ingenting. Jag sörjer ofta.......

"Ska du fortsätta prutta ut saker som ovan så kan du packa dig över till Datorkrigsforumet på IDG Vi orkar inte ha dig här om du inte kan uppföra dig:cool:"

Ja du Mikael Storkamp...Lustigt att du skriver som du gör i ovanstående citat...Kallar du det du har skrivit i ditt inlägg för ett coolt beteende...? Det är i allafall inte jag som kommer med invektiv och hoppar på folk bara för att dom "jag" tycker och skriver vad jag anser om macen som spelmaskin...Visst Doom3 kommer till mac men handen på hjärtat i vilka upplösningar är det överhuvudtaget spelbart...Med någon större behållning...

Vi vet ju alla hur pass bra Warcraft III går på en mac och den grafiken är inget att hurra för...Jag såg då bara två burkar på det senaste MacLanet som kunde köra det spelet med allt på max i 1024x768 utan hack och jag vet att det inte var någon mac...

Är det någon som inte hör hemma på detta forum så är det du Mikael...Jag kallar inte folk eller medlemmar för något annat än deras namn på detta forum och så bör du med göra fortsättningsvis när du skriver om och till andra...

Lär dig hyfs och lite netikett...Det kan hjälpa en hel del.

Mvh xplane "[101st] xplane"

[ 01 December 2002, 00:29: Meddelandet ändrat av: xplane ]

Håll er lugna, kära medlemmar. Xplane, fler inlägg som inte gör annat än vad ditt ovan gjorde kommer tas bort. Mikael, kalla honom xplane fortsättningsvis och inget konstigt nickname.

[ 01 December 2002, 00:59: Meddelandet ändrat av: Jon Adolfsson. ]

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: xplane:
Doom 3 kommer inte att gå att spela på en mac då det inte kommer att släppas till den plattformen...Av den enkla anledningen att macen inte duger att köra spelprogram på...För dålig hårdvara helt enkelt...För spel finns det mycket bättre maskiner

Doom 3 visades först på en Mac och en stor del av utvecklingen sker på Macar (det är allmänt känt nuförtiden, att Carmack m.fl utvecklar på OS X).

[ 01 December 2002, 01:02: Meddelandet ändrat av: Jon Adolfsson. ]

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2002-12-01 01:14
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: xplane:
Vi vet ju alla hur pass bra Warcraft III går på en mac och den grafiken är inget att hurra för...Jag såg då bara två burkar på det senaste MacLanet som kunde köra det spelet med allt på max i 1024x768 utan hack och jag vet att det inte var någon mac...
"[101st] xplane"

Bah.. jag kör i 1280x1024 (max min skitskärm pallar) allt på max.. inte ett hack.. inte i full inzoomning i feta strider heller...

Citat:

quote: Annars är riktigt höjdarspel: Skita i byxan faktorn är stör!

Gillar man monster och miljöer som ser ut som de har blivit invirade i gladpack så .

id gör bra grejer, men inget spel från id efter Quake I har varit någon höjdare. Q3-motorn gör sig t.ex. bättre i andra spel än som i Q3.

Själv ser jag fram emot Unreal II.

  • Oregistrerad
  • 2002-12-01 10:51
Citat:

quote: Bah.. jag kör i 1280x1024 (max min skitskärm pallar) allt på max.. inte ett hack.. inte i full inzoomning i feta strider heller...

Buckner vad har du för dator, när jag kör Warcraft III så tycker jag det laggar för mycket, kanske har jag för högt ställda krav eller en dålig dator (nyinköpt)

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Jon Adolfsson.:
Håll er lugna, kära medlemmar. Xplane, fler inlägg som inte gör annat än vad ditt ovan gjorde kommer tas bort. Mikael, kalla honom xplane fortsättningsvis och inget konstigt nickname.

Ok Jon.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: xplane:
Doom 3 kommer inte att gå att spela på en mac då det inte kommer att släppas till den plattformen...Av den enkla anledningen att macen inte duger att köra spelprogram på...För dålig hårdvara helt enkelt...För spel finns det mycket bättre maskiner

Vad gör du i ett spelforum för Mac xplane:( om du inte spelar på Mac

Jag tillbringar en del tid här på detta forum för att oftast läsa välskrivna inlägg och om jag kan hjälpa till,kommentera eller skriva en fråga över något jag funderar över...

Nu tror jag inte att din fråga hör hemma just i denna tråd men jag känner att jag bör klarlägga en del saker.

Jag har använt mac sedan tidernas begynnelse och spel har varit och är mitt huvudintresse...Är en stor fan utav FPS och flygsimulatorer...När det gäller den första genren så spelar jag hellre än bra men när det gäller den andra så är jag proffs. Jag har haft flygcert i flera år och är inflygen på drygt 30 st olika flygplan både segel och motor...

Jag hade en mac som jag försökte uppgradera och bygga ut men det var bara att inse tillslut att skulle jag ha en burk som motsvarar mina krav på en fullfjädrad spelburk,simulator så räckte inte min plånbok till...Jag gillar macens operativsystem men inte dess hårdvara och framförallt inte priset på densamma.

Men nog om just det, Jag brukar åka på en del lan både där mac finns och pc...Och än så länge har pc:n bara vara varit portad vid ett tillfälle...Hade du varit där så hade du vetat varför Mikael...

Jag har haft förmånen att kunna använda båda plattformarna och få se och uppleva både fördelar och nackdelar hos båda plattformar...

Jag är medlem på detta forum och på forum i allmänhet inte för att jag använder en speciell maskin utan för att umgås med personer som delar samma eller liknande intresse som jag har...Jag hoppas och tror att alla vi som använder pc inte automatiskt är portade från forum som detta...Just i detta fallet är det lite speciellt då allas våran Martin kör pece...

Vi känner alla till en viss herr Wendel att han blev portad från detta forum har inte något med att göra att han använde pece eller att han skrivde om det utan just för att han hade ett kantigt sätt när han uttalade sig om och till andra medlemmar på detta forum.

Så länge vi kan hålla diskussionerna på ett konstruktivt plan utan att använda olika tillmälen,invektiv och nedsättande kommentarer om andra medlemmar så är det här forumet en trevlig plats att besöka. Både för dig och mig Mikael.

Men klarar vi inte av den enklaste diskussion utan att använda oss av ovanstående vokabulär så ser jag ingen anledning till att avsluta den personens konto på detta forum...

Det blev lite att läsa för den som vill och jag hoppas att jag slipper fortsättningsvis rättfärdiga min plats på detta forum...Är det någon som har något att invända mot det ber jag er ta kontakt med Martin Björnström eller någon av moderatorerna.

Citat:

quote: Vi känner alla till en viss herr Wendel att han blev portad från detta forum har inte något med att göra att han använde pece eller att han skrivde om det utan just för att han hade ett kantigt sätt när han uttalade sig om och till andra medlemmar på detta forum.

Så du tycker inte att "Doom 3 kommer inte att gå att spela på en mac då det inte kommer att släppas till den plattformen...Av den enkla anledningen att macen inte duger att köra spelprogram på...För dålig hårdvara helt enkelt...För spel finns det mycket bättre maskiner" är ett kantigt sätt att uttrycka sig?

Och jag vill dra mig till minnes att det inte är första gången du kläcker ur dig något sånt.

  • Oregistrerad
  • 2002-12-01 16:51

Håller med om att det var lite "kantigt att uttrycka sig på. Vill du snacka pc lir kan du göra det på ett renodlat pc forum och för det andra tycker jag inte du ska yttra dig om saker du inte har en aning om.

Jag förstår inte folk som klagar på ids spel. Visst är grafiken inte lika färglad och miljöerna inte lika varierad och vapen lika utflippade som i många andra fps spel men id prioriterar andra saker än det och har en grymt stor och trogen fanbase. Q3 åldras bättre än UT mycket pga av det är så rubust och välgjort och sparkar i min mening lätt UT2k3 (som jag ändå spelat ganska mycket).

Xplane, det här startade med att en användare frågade om Doom 3 skulle komma till Mac, och hur spelbart det skulle bli.

Du svarde utan att sväva på målet att Doom 3 inte kommer till Mac.

Ljög du då? Var det något du bara trodde fast du skrev som om det var ett faktum?

Du skrev dessutom att Macen inte duger att spel på. Precis som det är ett faktum. Din profil säger du "Mac!? No way!".

Lura inte andra genom att beskriva dina privata teorier om framtiden som etablerade faktum.

Jag vill minnas att alla påstod inte minst Bungie själva att Halo skulle komma till mac...Men vi vet ju alla vad som sedan skedde...Okej jag skall vara tydligare i fortsättningen...

Jag tror inte Doom3 kommer att komma till mac...

Men det är som sagt det jag tror vad jag sedan vet är en annan femma...Tex Halo...

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: xplane:
Men det är som sagt det jag tror vad jag sedan vet är en annan femma...Tex Halo...

Halo hade varit intressant om det kommit ut när det var tänkt och inte tre år senare p.g.a. M$ intåg i konsolbranschen.

  • Oregistrerad
  • 2002-12-01 18:20

Hmm.. ville bara veta om Halo finns till PC? Det är ett ganska enkelt svar: NEJ

  • Oregistrerad
  • 2002-12-01 20:54

Om jag inte minns hel fel så var det väl ändå så att det var Bungie som från början och de utvecklade på den tiden endast spel för Mac, korrekt? Halo var redan från början påbörjat för Mac, och varken PC eller X-Box.... så angående Halo är jag 110% på att det kommer till Mac. Doom 3 lika så... alla ID-spel har ju portats för Macen, eller har jag fel?

Bevaka tråden