Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

UT2K3-Linux under X?

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-01-17 13:03

Jag har demot på UT2K3 för Linux och undrar om det är möjligt att starta det under OS X genom X11. Vad tror ni?

  • Oregistrerad
  • 2003-01-17 13:16

Kan funka, kan funka. Det är ju värt att testa men jag har inte lust att ladda ner det med mitt 56k. Däremot är det frågan hur bra det funkar

  • Medlem
  • International user
  • 2003-01-17 13:17

Hmm, undrar om det är en X11 app verkligen? Men om det skulle funka så måste alla bilderna skickas som rådata över nätverket, dvs det krävs mycket mycket hög bandbredd..

  • Oregistrerad
  • 2003-01-17 13:29

Ok. Fungerar förmodligen inte, men det är värt ett försök. Jag rapporterar resultatet senare.

  • Oregistrerad
  • 2003-01-17 13:34

Egentligen är det inte bra överhuvudtaget med demos, dom bara lägger in skräp filer i datorn som man inte slänger när man slänger spelet och tillslut kraschar datorn

  • Oregistrerad
  • 2003-01-17 14:06

Hur tusan installerar man spelet? Filen heter "UT2003-Demo-Linux.sh.bin" och Stuffit känner igen den som en .bin-fil men kan inte packa upp den. Stuffit startas och avslutas utan att ha rört filen. Hur gör man...? hjälp!

Har du provat de olika komprimeringsverktygen för Linux?

  • Oregistrerad
  • 2003-01-17 14:53

Nej, men jag provade detta efter att ha följt installationsintruktionerna för just Linux demot av ut2k3:

"[h69n2fls33o265:~/desktop/ut2k3] ashrafansari% ./ut2003-demo-linux.sh.bin
Verifying archive integrity...tail: stdout: Broken pipe
Error in MD5 checksums: is different from 45402af7f1517bfbd47334f408472921
[h69n2fls33o265:~/desktop/ut2k3] ashrafansari%"

Vad betyder detta?

Att checksummekontrollen har gått fel - den kontrollerar att hela filen finns och att den är korrekt, men så är inte fallet.

Dock förstår jag inte vad det är du försöker göra, du kan inte köra ett program kompilerat för Linux på Mac OS X, om du inte kör Virtual PC eller liknande.

  • Oregistrerad
  • 2003-01-17 16:06

Ok... jag har aldrig använt Linux så jag vet inte... jag läste bara lite om X11 för OS X där det stod att man kunde köra Linux program under OS X.

  • Medlem
  • 2003-01-17 16:30

Det måste ju kompileras för OS X först, så du måste ladda ned källkoden. Inte säkert att det fungerar i alla fall...

Ktulu: det fungerar inte att köra Linux-binärer i OS X. Det beror framför allt på att de är kompilerade för x86 processor.

Det skulle förmodligen gå om man har en seperat PC med Linux på och väljer att få upp Unreal Tournament fönstret på Macen via X11.

Ciryon

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: kent:
Hmm, undrar om det är en X11 app verkligen? Men om det skulle funka så måste alla bilderna skickas som rådata över nätverket, dvs det krävs mycket mycket hög bandbredd..

Det är en X11 app.

Ciryon

  • Oregistrerad
  • 2003-01-17 16:42

Ok, men då förstår jag genast.

Sist jag gled runt på officiella hemsidan för Unreal såg ja ett Mac OS demo av UT2k3... antar att tanka det vore det lättaste att göra om man nu vill spela det...

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2003-01-19 11:23
Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Lethorion:
Sist jag gled runt på officiella hemsidan för Unreal såg ja ett Mac OS demo av UT2k3... antar att tanka det vore det lättaste att göra om man nu vill spela det...

då vill jag se dig plocka fram den också, eftersom ingen annan lyckas

  • Oregistrerad
  • 2003-04-04 09:01

"... Det skulle förmodligen gå om man har en seperat PC med Linux på och väljer att få upp Unreal Tournament fönstret på Macen via X11."

Kan man räkna med att få bra fps?
Har jag fel när jag tror att ethernet bandbredden påverkar fps:en?

Citat:

Skrevs ursprungligen av loobiac
"... Det skulle förmodligen gå om man har en seperat PC med Linux på och väljer att få upp Unreal Tournament fönstret på Macen via X11."

Kan man räkna med att få bra fps?
Har jag fel när jag tror att ethernet bandbredden påverkar fps:en?

Du har förmodligen rätt att bandbredden påverkar hastigheten. Jag har dock inte provat själv.

Ciryon

1
Bevaka tråden