Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Speltips?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Svedala
  • 2003-03-09 22:49

Jag är i princip noll insatt i det här med spel, men det var så pass längesen jag köpte nåt kul så jag börjar bli riktigt sugen nu.
Gillar väl mest spel i stil med Return to castle wolfenstein, Quake 3, Max Payne osv.
Tips på liknande spel?
Det ska flyta bra på en Quicksilver 800 med Radeon 7000-grafik och 512 mb ram.

Medal Of Honor : Allied Assult är att rekomendera.

Det kommer ju snart ett tillägg till spelet. Tillägget kallas Spearhead.

Spelet bör flyta fint på din dator, har inte så stor koll på hur snabbt din grafikkors modell är. Men flyter Return to castle Wolfenstein fint på din dator så bör även Medal Of Honor också göra det.

Soldiers Of Fortune II: Double Helix kanske kan vara värt en titt. Dock kan det krävas en del "tweakning" för att få det att flyta riktigt bra...

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2003-03-10 13:49

Ett bra alternativ är Ghost Recon. Ta hem demo på programmen o testa.
Ghost Recon är mkt roligt att spela på nätet med.

Urban Terror kör vi i min spelklan av lite överåriga tjockisar.

Det är en mod till Quake 3 Arena och vi har det på vår egen Quake-server ut.immitt.net.

Vad som är kul med det jämfört med Counter Strike och andra Quakemoddar och Quake själv tycker jag förklaras ganska bra av chefsutvecklaren själv i denna intervjuv:

http://www.esreality.com/?a=longpost&id=338062&page=1

I korthet är det att det har varit noggranna med vapnen och pingtider bland anant. Du kan springa och skjuta med viss träffsäkerhet i motsats till CounterStrike där man måste ställa sig på knä och skjuta. När du blir skjuten så blöder du en stund och då kan du inte springa lika fort eller hoppa lika högt och det ligger inte ammo och skräpar på gatorna överallt, den ammo du har är den du har. Detta och en del liknande features ökar realismen i spelet en smula och det betyder också att du inte behöver träna i två veckor på att precision-slakta med en RailGun. Är du lite ny så kan du göra något vettigt i alla fall och du dör inte på 0.14 sekunder när du ansluter till en ny server (som det verkar vara i Quake).

Du laddar hem det härifrån:
http://www.urbanterror.net/

Du behöver full version av Quake III Arena.

/Ola

[ 10. mars 2003, 14:13: Meddelandet ändrat av: Taz_1999 ]

Medal Of Honor
Ghost Reacon

Är min två tips som redan är listade här.
Medal Of Honor är bra p.g.a. Storyn. Inte lika 100% som Max Payne kanske men tack vare realismen i spelet blir det ett toppenspel. Har aldrig spelat det på internet så jag vet inte om den delen är bra eller dålig.

Ghost Reacon är bra p.g.a realismen. Så gott som bara det. Grymt realistiskt. Som dom säger "One bullet - One Kill". Sedan kan du spela på internet. Du kan få ansluta till vår server så kan du få dig lite action som du sent glömmer. Någon gång ska vi testa med headsets också för att snacka med varandra.

Sedan en spelstil som du inte nämnde men som är ruggit bra: RTS - Real Time Stragety.
Warcraft III. Så bra så bra så bra.

[ 10. mars 2003, 14:52: Meddelandet ändrat av: Mattias Hedman ]

  • Medlem
  • International user
  • 2003-03-10 15:24

Soldier of Fortune 2
Medal of Honor : Allied Assualt

Är två roliga spel ( som buckner brukar äga mej i

)
Skulle köpa Soldier of fortune 2.. men det kräver mycket som sagt.

[ 10. mars 2003, 15:25: Meddelandet ändrat av: Findah ]

  • Medlem
  • Piteå
  • 2003-03-11 20:21
Citat:

citera: ...och det betyder också att du inte behöver träna i två veckor på att precision-slakta med en RailGun. Är du lite ny så kan du göra något vettigt i alla fall och du dör inte på 0.14 sekunder när du ansluter till en ny server (som det verkar vara i Quake).

Jamen du kan ju inte ställa dej stilla i quake! klart du blir dödad! röra på sej igen och igen och igen!

Citat:

citera:Jamen du kan ju inte ställa dej stilla i quake! klart du blir dödad! röra på sej igen och igen och igen!

Duhh... Tack för tipset. Hjälper...

/Ola

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2003-03-11 21:45
Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Findah:
Soldier of Fortune 2
Medal of Honor : Allied Assualt

Är två roliga spel ( som buckner brukar äga mej i

)
Skulle köpa Soldier of fortune 2.. men det kräver mycket som sagt.

muahahah

1
Bevaka tråden