Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bra spelmus

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag ska köpa en ny mus, men jag vet inte vad som är en bra spelmus.

Har funderat på en Logitech MX 300. Vad är bättre, vad är bäst?

Kostnad - MAX 400 kr

  • Oregistrerad
  • 2002-10-27 15:14

tycker fortfarande att MouseMan® Dual Optical ifrån logitech är bäst!

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: :::NIKKE::::
tycker fortfarande att MouseMan® Dual Optical ifrån logitech är bäst!

MX-mössen är de som får bäst betyg i tester nuförtiden när det gäller precision.
Dual Optical är inte herre på täppan längre

Från Gamers Depot:
Just when you thought it was safe to love your MouseMan Dual Optical, Logitech busts out with a trio of new mice that make last year´s models look as quaint as a power blue Buick
http://www.gamersdepot.com/accessories/logitech/mx_mice_shootout/001.htm

Från IGN.com:
Thanks to a greatly improved optical system, the MX 500 performs better than the Dual Optical, despite its single eye system. That´s right: the mice in the MX line are not dual optical models.
http://gear.ign.com/articles/371/371925p1.html

[ 27 Oktober 2002, 17:03: Meddelandet ändrat av: Petter Mårtensson ]

Har hört att Razer Boomslang skall vara bäst men jag har inte testat den själv. Har sett den på hyllorna på Åhlens vid Sergels Torg.

I must tell you, that after using this mouse for the last few days I wouldn´t go back to any other mouse for gaming.  The precision and control are better then any mouse I´ve used to date.
Razer Boomslang

/Ola

[ 27 Oktober 2002, 17:14: Meddelandet ändrat av: Taz_1999 ]

  • Medlem
  • Piteå
  • 2002-10-27 17:19

Ms intellimouse explorer 3.0 har den bästa precisionen, men jag tycker att den är lite för stor.

Blir nog att köpa en MX 300 för formen är densamma som på logitech wheel mouse, och de är den skönaste musen som finns!
Men jag funderar också på att modda om min 3.0a och stoppa in den i en wheel mouse, snacka om den ULTIMATA musen!

Och en razer boomslang skulle jag inte rekomendera, har än själv och den är en sån mus som man antingen hatar eller älskar. Det är ingen mus som man sitter och arbetar med om man säger så, det är en ren spelmus.
Och den kan bli svåranvänd eftersom att den är så jekla kännslig.
Den är mycke mera kännslig än andra möss, och det är inte speciellt bra kvallitet på dom, vet att razer har haft mycke problem med boomslangs som gått sönder.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Gadd:
Ms intellimouse explorer 3.0 har den bästa precisionen, men jag tycker att den är lite för stor.

Nope, inte nu längre. Logitechs MX-möss har högre
upplösning och skall rent tekniskt ha bättre precision. Men i praktiken märker man nog ingen skillnad i precision mellan MS Explorer 3.0 och Logitech MX-500. De som testat båda brukar ge rådet att välja efter den form och knapplacering som passar en bäst.

[ 27 Oktober 2002, 19:35: Meddelandet ändrat av: Petter Mårtensson ]

  • Medlem
  • Piteå
  • 2002-10-27 20:14
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Petter Mårtensson:

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Gadd:
Ms intellimouse explorer 3.0 har den bästa precisionen, men jag tycker att den är lite för stor.

Nope, inte nu längre. Logitechs MX-möss har högre
upplösning och skall rent tekniskt ha bättre precision. Men i praktiken märker man nog ingen skillnad i precision mellan MS Explorer 3.0 och Logitech MX-500. De som testat båda brukar ge rådet att välja efter den form och knapplacering som passar en bäst.

Jo Jo, Mx mössen är bättre i hårdvaran, men det jag pratar om är att 3.0an har bättre precision i spel.
Dom känns inte likadana att spela med

Jag köper nog en Logitech MX 500. Jag insåg att det kommer att kosta 495 kr plus frakt (typ 100-150) - alltså ungefär 600-650 kr

då är det lika bra att skaffa en MX 500 för 595 kr

  • Medlem
  • International user
  • 2002-10-29 11:42
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Taz_1999:
Har hört att Razer Boomslang skall vara bäst men jag har inte testat den själv. Har sett den på hyllorna på Åhlens vid Sergels Torg.

/Ola

Jag hade en boomslang från 99 tills den packade ihop för en månad sedan. En mkt trevlig mus men den kräver viss tillvänjning. En del blir aldrig vän med den. Kulan sitter väldigt långt bak och musen känns något stor. Precisionen är det inget fel på dock!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-10-29 11:50

Har precis plockat upp en Logitech MX300, tog den för formen (lika som min gamla) och för att jag bara har goda erfarenheter av Logitechmöss.

Får se hur den fungerar, ska lira lite railbaserad Quake ikväll eller imorgon och då får den bekänna färg.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-11-02 00:40

Köpte en MX300 igår och är mycket nöjd. Ruskigt ny känsla i spelen. Musen rörde sig exakt dit jag drog den!
Har tagit kanske, 8h spelande för att "lära känna" musen ...
Jag köpte den på sekvencia som var billigast vad jag kunde se... 470kr inkl. moms, såklart

Tycker MX300 är bra
(vill dock stänga av allt som har med acceleration i OS X o göra...)

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2002-11-02 04:25

hm.. sitter me en 3 knappars MAcAlly nu.. inte så bra utformad, men inte obekväm.... funderar på att köpa nån ny.. g´rna 5 knappar.. nån som har idé ?

  • Medlem
  • Kiruna
  • 2002-11-03 15:35

Jag är också ute efter en ny mus, funderar på MX 300 eller 500. Jag tycker inte alls om "stora" möss som t ex M$:s utan vill ha en som storleksmässigt är lik Apple Pro Mouse. Så vilken ska jag välja?

Du ska skaffa en MX 300 Onken, den är stor som en "vanlig" mus och ska fungera bra.

Boomslang är mkt bra. Men den är aningen tung jämfört med andra möss. Precisionen är dock supergrym. 2000 smarriga dpi.

Logitechs nya MX 500, är lätt, har bra upplösning, och ÅTTA knappar! Det blir mitt nästa mus-inköp (hrmm)

  • Medlem
  • Piteå
  • 2002-11-08 06:59
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Olof N:
Boomslang är mkt bra. Men den är aningen tung jämfört med andra möss. Precisionen är dock supergrym. 2000 smarriga dpi.

Logitechs nya MX 500, är lätt, har bra upplösning, och ÅTTA knappar! Det blir mitt nästa mus-inköp (hrmm)

Boomslangen e inte så jekla bra, den laggar apa om du gör med låg sens...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-11-08 20:01

Kan säga att jag är mycket nöjd med min MX 300 (är du nöjd med din nyinköpta mx300 också Gadd?). Hittade USB Overdrive som gjorde att jag kan stänga av OS X inbyggda acceleration helt för musen.. så nu är musen så som jag vill ha den, sjuhelsikes precision

1
Bevaka tråden