Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

RogerWilco OSX?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2002-11-27 22:44

Finns det något sätt att kommunicera med mic i osx när man spelar, så som det tex går i CounterStrike på PC-sidan...? Sitter och spelar SOF 2 bland annat och det vore rätt kul att kunna koppla in ett headset och köra.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2002-11-27 23:53

att snacka i mic på cs är en sak i CS... detta finns inte me i sof 2 (eller nått annat spel vad jag vet)
så nej, det går inte

  • Medlem
  • 2002-11-27 23:57
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Buckner:
att snacka i mic på cs är en sak i CS... detta finns inte me i sof 2 (eller nått annat spel vad jag vet)
så nej, det går inte

Jasså? Jag körde rogerWilco i os 9 på massor av spel, det borde väl funka i sof2 också.

Ja, Roger Wilco har funnits för OS 9. Det var dock en Alpha-version som nu verkar finnas i en Beta-version.

http://rogerwilco.gamespy.com/products%5Cdownloads/rw_mac_dload.html

[ 28 November 2002, 08:17: Meddelandet ändrat av: William W M ]

  • Medlem
  • Lund
  • 2002-11-28 14:18

Men frågan handlade om OS X, och då finns ingen Roger Wilco. Kanske NetFone kan vara något? Har inte testat det själv.

  • Medlem
  • Piteå
  • 2002-11-29 18:14

vi använde netfone förut när vi spelade, de funkade kanon i några minuter tills de började skumma sej

men de e ett skitfint prog som funkar både till win och macosX/9 om de inte varit för den buggen, men den kanske är fixad nu?

Har använt netfone en del, funkar bra, ibland har det dock en förmåga att sluta fungera eller krasha. Så man kan nog inte använda det i flera timmar utan problem.

1
Bevaka tråden