Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Uru (gamla Myst Online)

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Så var det klart. Nästa spel i serien av "the Miller Brothers" heter "Uru" (uttalas OO-roo, rimmar på engelska uttalet av "Guru").
Tidigare har spelet gått under titlarna "Dirt", "Mudpie" och senast "Myst Online".

Spelet har så mycket fräcka funktioner att jag får ståpäls bara jag tänker på det.
Det är för övrigt det första spelet som stöder real-time voice-överföring. Det här spelet kommer knäcka allt som finns på marknaden.

Gå till officiella hemsidan för mer info!
Passa på att titta på lite screenshots och kom sedan inte hit och säg att det ser för taskigt ut. Då åker ni på en nöt värdig namnet nöt.

[ 13 Januari 2003, 00:32: Meddelandet ändrat av: Daniel Eriksson ]

Bör för övrigt tilläggas att det kommer en PC-version först, sedan Mac-versionen.
Men en av huvudmännen, nja, flera av huvudmännen, är rabida Macanvändare. Så vi kan nog känna lugnet.

Jag måste bara lägga upp lite bilder från URU.
I can´t wait!!!!

  • Medlem
  • Piteå
  • 2003-01-14 12:39

Läckra miljöer iaf!

  • Oregistrerad
  • 2003-01-14 13:34

Gött med typ tredje person

Grafiken verkar ju rätt ok.

Visst längtar man efter att återigen handlöst få falla ner i dessa Myst-iska världar, och inte vakna upp från tangentbordet innan alla gåtor är uppklarade.

  • Medlem
  • 2003-01-26 11:00

Ser rätt ball ut. Är det någon som orkat klara myst 1 eller 2 ? Jag har inte det ivartfall

  • Medlem
  • 2003-01-26 11:19
Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Eka:
Ser rätt ball ut. Är det någon som orkat klara myst 1 eller 2 ? Jag har inte det ivartfall

Båda två, 3:an har jag tyvärr lagt på hyllan 3/4 in i spelet.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-01-26 11:58
Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Eka:
Ser rätt ball ut. Är det någon som orkat klara myst 1 eller 2 ? Jag har inte det ivartfall

Jajjamensan...flera gånger t.o.m !!!
Är en hängiven MYST-fan (eller "MYSTiker" om man så vill ) sedan många år tillbaka och har alltid varit fascinerad av dessa underbara spelvärldar av magnifik och häpnadsväckande grafik, magpirrande utforskningar av sällsamma maskiner, gåtfulla labyrinter av gångar,broar,tunnlar och byggnader...bakom varje hörn gömmer sig nya MYSTiska ledtrådar och spår av förföriska hemligheter och läckra gåtor...

Ingen annan spelserie i världshistorien har varit så genomarbetad och tekniskt och dramaturgiskt avancerad som just MYST - men förvänta er inget pang-pang eller biljakter; här är det den egna nyfikenheten som bestämmer hur kul man kommer att få...utforska, prova,leta,testa,fundera,vandra vidare,dra slutsatser,häpna,leta vidare,lyssna,titta noga..prova igen...så håller det på. Ett spel för alla sinnen där det du hör är minst lika viktigt som det du ser och det du gör!

MYSTserien finns idag i tre olika versioner (MYST - del 1, RIVEN - del 2, EXILE - del 3) och två nya är pågång (URU - eller "MYST Online"...där du kommer att spela över ett nätverk på Internet med tidigare aldrig skådade funktioner och omfattning; en garanterat banbrytande upplevelse! Och dels MYST IV som man idag talar väldigt lite om högt; förmodligen blir det en indirekt fortsättning på EXILE som "konventionellt" dataspel på CD-Rom och DVD).

För er som vill veta mer om MYST-världarna kan jag rekommendera följande sajter (alla är inte lika uppdaterade, men innehåller mycket bra information om spelserien och många intressanta och användbara tips!) :

MYSTerium

URU Obsession

RIVEN Unofficial Home Page

Hälsningar från ett obotligt MYSTfan...

Clavius /

(Moderator & Guru på 99mac)

[ 26. Januari 2003, 12:01: Meddelandet ändrat av: Thomas ´´Clavius´´ Johnson ]

1
Bevaka tråden