Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Warcraft

Tråden skapades och har fått 23 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2003-01-10 20:08

Är det nån som vet hur man får Warcraft II att fungera i Mac OS 9.1? Jag tänkte nämligen uppleva lite nostalgi från forntiden... Men när spelet väl är installerat, cd:n är i och man ska köra igång kommer ett meddelande fram som säger att cd:n inte är i och att man måste mata in den.. Mycket frustrerande! Någon som har nåt tips om hur man får det att fungera?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2003-01-10 21:48

Låter som en piratkopierad skiva.Då brukar det meddelandet komma upp.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2003-01-10 21:53
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Deft:
Är det nån som vet hur man får Warcraft II att fungera i Mac OS 9.1? Jag tänkte nämligen uppleva lite nostalgi från forntiden... Men när spelet väl är installerat, cd:n är i och man ska köra igång kommer ett meddelande fram som säger att cd:n inte är i och att man måste mata in den.. Mycket frustrerande! Någon som har nåt tips om hur man får det att fungera?

uppgradera till nyaste patchen, det löser problemet

  • Medlem
  • 2003-01-10 23:06

Jo, det är en orginalskiva.. Ska prova med att uppdatera, tack för tipset!

  • Oregistrerad
  • 2003-01-11 00:48

Hade samma problem på min gamla iMac tills jag updaterade

  • Medlem
  • 2003-01-11 01:54

Där ser man... Kom du på att du skulle uppdatera själv?
Jag har iofs. inte lagt ner några större krafter på att få det att funka, det var väl nåt årsedan jag försökte.

Är det nån som tycker att 3:an är bra? Själv tycker jag uppföljaren bara har dragit namnet Warcraft i smutsen.. Nåväl, imorgon ska jag leta upp cd:n å börja köra..

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2003-01-11 03:04
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Deft:
Där ser man... Kom du på att du skulle uppdatera själv?
Jag har iofs. inte lagt ner några större krafter på att få det att funka, det var väl nåt årsedan jag försökte.

Är det nån som tycker att 3:an är bra? Själv tycker jag uppföljaren bara har dragit namnet Warcraft i smutsen.. Nåväl, imorgon ska jag leta upp cd:n å börja köra..

Ja, efter mycket om och men när det inte funkade så testade jag det, då gick det.. fyy så glad jag blev (detta var nåra år sedan)

  • Medlem
  • 2003-01-11 12:28

Dat tror jag säkert att du blev.. Jag är ute i blizzarddjungeln och letar efter rätt patch nu...

  • Oregistrerad
  • 2003-01-11 18:24
Citat:

quote: Skapades ursprungligen av: Deft:

Är det nån som tycker att 3:an är bra? Själv tycker jag uppföljaren bara har dragit namnet Warcraft i smutsen.. Nåväl, imorgon ska jag leta upp cd:n å börja köra..

Håller fullständigt med dig. Grafiken är inget vidare och spelet flyter för jävligt i OSX. Det finns dock några positiva saker med spelet, jag tycker att storyn hänger ihop bra mellan raserna och det en klar förbättring med 4 istället för 2

Tips: Kolla efter patchen på macgamefiles istället, där hittar du dom flesta spel patcharna lätt

Gissa hur många kopior Warcraft 2 jag har liggandes runt huset?

fem-sex stycken.

Tre Battle.net och tre original

Warcraft 3 är en helt annat typ av strategispel (nästan). Värt att notera är att Warcraft 2 är mer likt Starcraft än Warcraft 3!

Jag har inte testat Battle.net Edition i Mac OS X Classic mode. Funkar det bra?

[ 11 Januari 2003, 19:31: Meddelandet ändrat av: Niklas Hjelm Smith ]

WC3 har ett stänk av RPG i sig.

  • Medlem
  • 2003-01-12 01:03

Det finns inget löjligare än animationerna i 3:an...

Spela 2:an idag.. Min nostalgitripp är över, så nu blir de till att stoppa undan det och plocka fram det igen om 50 år och ge det till barnbarnen... Då kanske man kan få pengar för orginalskivan...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-01-12 01:12

Ha! Då är det nog helt inaktuellt. Vi lär ha genomgått två eller tre världskrig innan dess. :/

Deft: menar du cutscenerna?

  • Medlem
  • 2003-01-12 01:30
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: mondo65:
Ha! Då är det nog helt inaktuellt. Vi lär ha genomgått två eller tre världskrig innan dess. :/

Nej för fan! tänk på alla (då gamla) tidiga 80-talister som vuxit upp med spelet, det måste vara eftertraktat då! Eller, är det nån som håller med mig?

  • Medlem
  • 2003-01-12 01:35
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Andersson:
Deft: menar du cutscenerna?

Allt ser ju ut som fan, speciellt när gubbarna, specialgubbarna, snackar med en, om det var det du menade..

Jag ska iofs. kanske inte säga fullt så mycket om spelet, då jag inte är speciellt bekant med det.. Jag skrämdes rejält när jag spelade det första gången, och har hållt mig borta från det sen dess....

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2003-01-12 10:58

Ett av mina barn är löjligt förtjust i 2:an.Det verkar gå hem hos yngre.Antagligen för att det är hyfsat lättspelat.

  • Oregistrerad
  • 2003-01-12 11:36

Vad heter den senaste patchen till WarCraft II?
Jag har laddat ner en patch som heter Mac War IIx 1.33 -> 1.5.sit men jag får det inte att fungera! Är väldigt sugen på att lira WCII.

  • Medlem
  • 2003-01-12 13:06
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Gizz:
Vad heter den senaste patchen till WarCraft II?
Jag har laddat ner en patch som heter Mac War IIx 1.33 -> 1.5.sit men jag får det inte att fungera! Är väldigt sugen på att lira WCII.

Du ska förmodligen ladda ner <a href="ftp://blizzard.com/pub/war2/patches/mac/MacWa..." target="_blank">MacWar2 1.2x -> 1.4 Update</a>

  • Oregistrerad
  • 2003-01-12 18:31

Tackar Deft! Nu fungerar det! Vilken kväll det ska bli!
En sak retar mig lite och det är att det blir lite väl snabbt scrollande när man vill ändra vy. Jag har testat att sätta mouse scroll på slow men det hjälper inte. Men nu ska jag spela!

  • Medlem
  • 2003-01-12 20:36
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Gizz:
Tackar Deft! Nu fungerar det! Vilken kväll det ska bli!
En sak retar mig lite och det är att det blir lite väl snabbt scrollande när man vill ändra vy. Jag har testat att sätta mouse scroll på slow men det hjälper inte. Men nu ska jag spela!

Ja, det är störande, jag vande mig vid att klicka på "minimapen" istället.. Om man ändrar hastigheten i Finder, kanske man kan få ordning på scrollandet..
Annat var det när man köpte spelet, då gick det fan inte fort...

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Gizz:
En sak retar mig lite och det är att det blir lite väl snabbt scrollande när man vill ändra vy. Jag har testat att sätta mouse scroll på slow men det hjälper inte.

Att det inte går att mouse scrolla lika snabbt är en av dom nya "funktionerna" som medföljer Battle.net Edition

[ 13 Januari 2003, 07:36: Meddelandet ändrat av: Niklas Hjelm Smith ]

  • Medlem
  • 2003-01-13 14:15
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Niklas Hjelm Smith:

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Gizz:
En sak retar mig lite och det är att det blir lite väl snabbt scrollande när man vill ändra vy. Jag har testat att sätta mouse scroll på slow men det hjälper inte.

Att det inte går att mouse scrolla lika snabbt är en av dom nya "funktionerna" som medföljer Battle.net Edition

Jag antar att "Battle.net Edition" inte är gratis... Eller?

  • Oregistrerad
  • 2003-01-13 19:28

Har för mig att det funkar ganska bra med pilarna också men det går nog ganska snabbt det också. Har du testat att ändra scroll hastighet på musen i finder innan du startar spelet, vet inte om det funkar men det kan vara värt ett försök

1
Bevaka tråden