Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

UT 2003

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Någon som vet när Unreal tournament 2003 släpps till mac? Jag pallar inte mer! Måste ha ett spel värt att spela!!!

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Big Bonde:
Någon som vet när Unreal tournament 2003 släpps till mac? Jag pallar inte mer! Måste ha ett spel värt att spela!!!

Tips, tidigt i februari, med nya PowerMacar och GeForce FX

Så tror iaf jag att det blir

aah, skönt att veta.... vilka är det som portar?

  • Medlem
  • International user
  • 2003-01-08 09:20

Det ska vara Epic själva som gör portningen som jag förstod det.

Förvänta dig ingen mäktig spelupplevelse. Är djupt konfunderad hur dom kunde förstöra det sköna som fanns in gamla UT.
UT2k3 har bara grafiken att komma med. Resten var tråkigt. Tycker jag. I alla fall.

  • Oregistrerad
  • 2003-01-08 10:26

Bara ett tips om Geforce FX. Stog i senaste PC gamer att det inte släpps förrän februari nästa år.

  • Oregistrerad
  • 2003-01-08 10:35

UT 2003=kompitabelt med endast Jaguar vad jag fattat

Va? BARA till Jaguar? jahaja...då får man väl skaffa sig det också.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Daniel Eriksson:
Förvänta dig ingen mäktig spelupplevelse. Är djupt konfunderad hur dom kunde förstöra det sköna som fanns in gamla UT.
UT2k3 har bara grafiken att komma med. Resten var tråkigt. Tycker jag. I alla fall.

Mjo...spelet är lite för likt Q3 enligt mig...men fortfarande ett rakarns fint spel. Grafiken är grymt vacker och team play är ett måste ifall man vill överleva länge. JAG längtar iaf...

Jo, man märker att det är mycket mer Q3 över det. Jag spelade det ganska mycket i några veckor, sedan testade jag Q3 igen och märkte att det fortfarande var roligare än UT serien. Allt känns för slumpmässigt i UT 2003 tycker jag, banorna är fortfarande inte lika intesiva och grafiken är plottrigare nu med alla effekter...

  • Oregistrerad
  • 2003-01-08 12:05
Citat:

quote: Skapades ursprungligen av: Big Bonde
Va? BARA till Jaguar? jahaja...då får man väl skaffa sig det också.

Nåt jag läste på typ MacGamer eller IMG, vet inte riktigt säkert :rolleyes:

  • Medlem
  • Österåker
  • 2003-01-10 09:49

Epics Mark Rein postade ett inlägg på Ina igår, här följer ett utdrag:

Citat:

quote:UT2003 Macintosh Status Update
This week we´ve been showing UT2003 on Macintosh OS X (10.2 ) at Macworld at the Moscone Center in downtown San Francisco. The response to the game has been awesome. Mac users seem to be very enthusiastic about UT2003! Its great to see new Apple hardware coming out with decent graphics support built in and the OS X development team keeping on top of the OpenGL extensions required for high-end games like ours. I was very happy to learn that the two new laptops they introduced during the keynote address both have Nvidia GeForce 4 mobile chips in them! I´m looking forward to trying our game on one of them as soon as possible.

We´re showing a very early alpha version which still has a few bugs and performance issues but overall plays very nicely. It has all the features of the PC version of UT2003 with the latest 2166 patch. What is left to do is squashing some bugs, doing some performance optimizations and testing it extensively.

The big question people were asking me yesterday at Macworld was "when?". That totally depends on how testing goes but we´re not quite ready to put it into testing yet. My estimate is that we´re about 6-10 weeks from shipping but remember, this is just an estimate. I expect we will be releasing a demo before the retail release, probably in beta form, so we can get bug and performance feedback.

För den fulla texten och lite bilder läs
den här tråden på Infogrames Forums

Låter fantastiskt bra

6-10 veckor med modifikation. För som med UT tror jag inte i första hand på själva spelet, utan framförallt de moddar som kommer att komma. Jag hoppas på både Infiltration och Tactical Ops i UT 2003...

Sen så måste man bara uppgradera grafikkortet också, tusan också, det här blir dyrt.

Citat:

quote: Sen så måste man bara uppgradera grafikkortet också, tusan också, det här blir dyrt.

Jag hugger gärna ditt gamla.

Billigare att köpa en spelkonsoll och spela på widescreen TV.

Har för mig att jag har lovat bort mitt grafikkort redan. När jag skaffar det nya så ska jag kolla det, annars så blir det väl försäljning här på 99mac. Du kan ha andra tjing på det Andersson om du vill.

Det är dock bara ett simpelt Geforce 2 MX

Citat:

quote:Har för mig att jag har lovat bort mitt grafikkort redan.

Jag tror faktiskt det var mig du pratade med.. det var i samma veve jag krånglade med att flasha ett ASUS-kort... (som jag gav upp). Rätta mig om jag är helt ute och cyklar.

Du har säkert rätt, kommer inte riktigt ihåg, det var i september har jag för mig

  • Oregistrerad
  • 2003-01-11 18:19

Hmmm...... Geforce MX2 rockar ju inte precis, hatar faktiskt mitt MX4 för det är så slött

1
Bevaka tråden