Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Diablo 2 - Jag är beroende

Tråden skapades och har fått 55 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag har aldrig varit någon "hardcore gamer". Det fanns tillochmed en tid då jag kräktes på Diablo och tyckte att det verkade vara ett riktigt värdelöst spel.

Gissa om jag har fått äta upp mina gamla åsikter...
Nu är jag helt fast i träsket, jag tänker ständigt på min karraktär och på hur jag ska fördela mina skill points nästa gång jag går upp en level. Jag trodde aldrig att jag skulle kunna bli så beroende av ett spel, men tydligen...

Spel och beroende är fan jobbigt. Jag tex spelat över 1000 omgångar snood och spelade Myth 2 i över ett år.

Jag kommer vägra köpa Everquest bara för att jag kommer bli beroende om jag börjar spela det. Jag har sett EQ förstöra både skolbetyg och sociala liv för allt för många kompisar.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2002-10-13 00:19

har spelar d2 /d2 lod i snitt 8timmar om dan sen det kom...
i ett år satt jag på modem 8h/ per dag å spela...
det ni..

men nu får jag så jävla kass ping i os X... undrar om det är problem på b.net / BBB eller om det är os X..

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Buckner:
har spelar d2 /d2 lod i snitt 8timmar om dan sen det kom...
i ett år satt jag på modem 8h/ per dag å spela...
det ni..

men nu får jag så jävla kass ping i os X... undrar om det är problem på b.net / BBB eller om det är os X..

Fan vad dyrt!

Jag har inte spelat Diablo II ens i två timmar, sätter mig hellre med ettan om jag vill dungeonhacka. Nej, Fallout är det som gäller, tillsammans med Baldur´s I & II

  • Medlem
  • Piteå
  • 2002-10-13 04:02

Jag var beroende av diablo 2 typ en timme....sen kunde jag kravla mej ur träsket

Jag köpte Diablo II dyrt via förhandsbokning i full tilltro till Blizzard, fick en chock då det inte var ett direkt lyft från ettan.

Jag har dock förlåtit dem i och med WarCraft III.

Dunteklok, Andersson... Diablo II och LoD är ju det bästa som hänt spelvärlden!

Suttit som klistrad 6-8 timmar tills någon petar en på axeln och påminner en om vad klockan är.

Gambit

jag har precis börjat med diablo 1 igen! flyter nämligen perfekt på skolan datorer, hehe min warrior gick från level 1 till 11 på en enda engelska lektion! det ni nu är vi en hel del som sitter och spelar både över nätet när vi är hemma och nätverket i skolan.

levlade ännu snabbare online, fick en massa bra prylar från en kompis och sprang ner till grotta 14 direkt. tog max 30 min att gå från level 1 till 13. väldigt utmanande

ehhe, så spänannde har jag haft det idag.

Har spenderat oräknliga timmar med Myth II på bungie.net. Men det vart slut när de lade ner det, annars vet jag inte om jag skulle ha sluta de närmaste åren . Har fått diverse återfall nu när en del andra Myth II spelservers har kommit upp, men att avinstallera Myth lite då och då hjälper ett tag. Speciellt som det är så jobbigt att lägga in alla plugins igen

Level 44 barbar på andra acten på nightmare-nivå nu...
Jag kan bara inte sluta...

Mina rekord? Level 76 barbar på TRE dagar! Level 63 Druid på en och en halv dag!

*viftar med pekfingret upp och ner på läpparna*

  • Medlem
  • International user
  • 2002-10-19 11:30

Bah n00bs ;p , spelade det jämt förut, men det blir så tråkigt med alla hacks , dupes osv, + att priserna på bnet e helt störda nu... Sojs e inte värda nåt osv. Hade en lvl 82 ama , mm

Min mamma är flippertokig. Ända sedan jag sålde mitt riktiga flipperspel för 21 år sedan och köpte en Vic-20 istället. Så, för ungefär 5 år sedan så installerade jag Crystal Caliburn på hennes Mac. Hon spelar det dagligen sedan dess.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2002-10-19 12:19
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Niklas Hjelm Smith:
Mina rekord? Level 76 barbar på TRE dagar! Level 63 Druid på en och en halv dag!

*viftar med pekfingret upp och ner på läpparna*

hehe..
på en dag tar jag med lätthet 1-80
bästa jag gjort på en dag är 1-86

3st lvl 99 gubbar..

ingen som spelar Diablo 2 classic Hardcore?
ända som är en utmaning.. d2/lod kan jg blunda å spela utan att dö..
samma sak med lod hc

classic hardcore är lite utmaning, inga jävla tråkiga uberpower items å skit.. pure skill

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: ace4711:
Min mamma är flippertokig. Ända sedan jag sålde mitt riktiga flipperspel för 21 år sedan och köpte en Vic-20 istället. Så, för ungefär 5 år sedan så installerade jag Crystal Caliburn på hennes Mac. Hon spelar det dagligen sedan dess.

Mmmm, flipper

Spelar alla ni grabbar online bara?

Gambit

Sojs - ja just det. Vad är det?
Har sett det ordet flimra till ibland när jag spelar Diablo.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2002-10-21 19:12

Stone of Jordan
en ring med + 1 all skill lvls å annat halvkass

jag spelar online.. eller spelade.. hafå såJÄÄVLA kass ping på sista tiden.. mellan 60 och 2000..
normalt är max 40

  • Oregistrerad
  • 2002-10-23 19:17

Ville bara säga att min Barbar kommer att vara fet som f-n när jag är färdig med han. Level 29 på tredje acten, normal. Nä nu måste jag nog ge honom en omgång annars kanske han stelnar till

  • Medlem
  • 2002-11-03 20:48
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Andersson:
Jag har inte spelat Diablo II ens i två timmar, sätter mig hellre med ettan om jag vill dungeonhacka. Nej, Fallout är det som gäller, tillsammans med Baldur´s I & II

Går det att få tag i Fallout och/eller 2:an till mac!!?
De är ju de bästa spelen någonsin tillsammans med D2 och Max Payne! Förresten vet nån om det kommer någon uppföljare till Max Payne eller Falloutspelen (då menar jag naturligtvis inte Fallout Tactics, vilket suger rätt hårt)?

  • Medlem
  • 2002-11-03 20:53

Vad har du för dator och hur fungerar D2 på den?
På min "iMac snow", 700mhz hackar det rätt rejält, har inget grafikkort, kan det möjligen bero på detta? Hoppas att du spelar med "Lord of destruction".
/Level 46 Paladin, sista delen Nightmare.

  • Medlem
  • Lund
  • 2002-11-04 13:20

Jag är rätt smart. Jag har två lvl 49 Paladin. Med den ena är jag på sista akten på nightmare, men den andra är jag på 3:e akten på nightmare. Smart va?

Nu ska väl tilläggas att den senare är betydligt bättre planerad så det är den som gäller helt och hållet. Men ändå.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-11-04 14:09

Quake 3 är det enda liret jag varit tokig med. Snittade väl en 4-5 timmar online varje dag ett bra tag, lätt över två år (med en paus på två-tre månader mitt i).

Synd att man tappar quaken direkt när man lägger ner :/

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2002-11-04 15:31
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Linus:
Quake 3 är det enda liret jag varit tokig med. Snittade väl en 4-5 timmar online varje dag ett bra tag, lätt över två år (med en paus på två-tre månader mitt i).

Synd att man tappar quaken direkt när man lägger ner :/

inget slåt 8h/dag fram tills april iår me diablo 2.. sen det kom =P

  • Oregistrerad
  • 2002-11-05 13:08

Nån som har testat att skriva in players8 när man är i stan. Det blir sjuhelvetes mycket svårare men man får massa mer xp.

  • Medlem
  • Lund
  • 2002-11-05 13:20
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Arcane02:
Nån som har testat att skriva in players8 när man är i stan. Det blir sjuhelvetes mycket svårare men man får massa mer xp.

Eh, innebär det att den räknar det som om att man vore 8 spelare och mulitplicerar monstrens liv med 8 då? Låter farligt i så fall.

Räknas det som fusk?

  • Medlem
  • Lund
  • 2002-11-05 13:30

Skriver hur då, förresten? Det finns väl ingen consol eller så. Det finns väl bara chatten, och där händer det ju inte mycket...

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2002-11-05 15:32

i singleplayer så tryck bara enter skriv "players 7" enter.

du får ingen bkräftelse på att det funkar, men det märker du..

för varje extra player ger monstrena 100% mer liv, men också ger dom 50% mer exp..

låter mycket.. men det är mycket andvöndbart omman spelar singleplayer

  • Medlem
  • Lund
  • 2002-11-05 16:42

Händer ju inte jota!

Bevaka tråden