Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

D-Link bredbandsrouter konfiguration för att funka med spel

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Den här lösningen fungerar när man ska öppna upp för t.ex. Diablo 2 och Unreal Tournament som inte riktigt tycker om bredbandsroutrar. Big Bonde har skrivit genomgången:

****************

Jag har nu lyckats lösa problemet och om du inte gjort det kommer här en guide till hur du gör det. Observera att detta dock gäller d-link.

1. gå in på advanced features på d-link första sida.
2. gå in på open ports
3. tryck på en av siffrorna och skriv sedan in portarna som behövs öppnas, portarna finns här: http://www.practicallynetworked.com/sharing/app_port_list.htm
4. gå sedan in på system management på förstasidan, tryck sedan reboot
5. KLART! kontrolera dock att portarna har öppnats på open ports.

Well done Big Bonde

Portlistan finns även som behändig PDF här: http://www.informatik.umu.se/~wwmalmi/port_list.pdf

[ 21 November 2002, 10:31: Meddelandet ändrat av: William W M ]

Jag föredrar detta:

Gå till Basic Setup - Specific Application Support - klicka för Blizzard/Diablo/Warcraft eller andra applikationer du vill öppna portar för.

Varför?
Tex Blizzard har väldigt många portar som skall öppnas och att göra så manuellt går inte..finns inte tillräckligt med rum i Portdirection.

Det brukar dessutom funka mycket bättre för genom detta öppnar man de rätta portarna och dessutom är det enkelt

Vill man öppna portar för att sända filer igenom tex ircle (chattprogram) så får man gå in manuellt och göra detta. Det som brukar funka bäst för just ircle är portarna 33000 och uppåt.

Alltså:
För att öppna tex 2 portar för filöverförning - 33000-33000
33001-33001
33002-33002

emn, funkar säkert jättefint för visa, men dock icke för mig....undrar varför?

Vilket?

Jag gör också som Gambit, och det funkar. Har en D-link 804.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Gambit:
Vilket?

när jag kryssar för de redan förvalda alternativen öppnas inte alla nödvändiga portar...funkar då bäst med open ports...

Jag förstår.
Whatever rocks your boat

1
Bevaka tråden