Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

4x4 Evolution 2

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2003-01-01 23:38

Jag har försökt börja en karriär i 4x4 Evolution 2. Problemet är att jag inte klarar av att vinna en enda tävlig.

Vilken bil skall man börja med? Behöver man använda några andra kontroller än fram, bak, höger och vänster?

Kör några uppdrag först, så får du ihop pengar till att trimma bilen.
Uppdragen ger en faslig massa pengar i jämförelse med tävlingarna.

  • Medlem
  • 2003-01-05 11:25

Ja, det fungerade fint. Nu skall jag bara försöka förstå om man skall köpa en ny bil eller om man skall uppgradera nuvarande bil och i så fall vilka uppgraderingar som är bra för racing.

Jag har några råd som kanske kan vara till hjälp:

1. Skaffa en ratt (om du inte redan har en) så blir det mycket enklare.
2. Köp en medelstor bil men lite kusar under huven, typ Dodge Durango.
3. Kör uppdrag så du får lite pengar.
4. Satsa nästan allt på att kräma ut mer ur motorn! Alla fall i början. Turbo, eller någon annan form av överladdning (Supercharger) gör mycket skillnad.
5. Om sedan tycker bilen inte riktigt hänger med kan du testa att skaffa ett Tube Frame Chassi. Då blir den lätt som en fjäril...

Hoppas något av detta kan hjälpa dig!

  • Oregistrerad
  • 2003-01-07 15:26

Jag gråter nästan varje gång jag försöker starta spelet under OS X. Allting bara hackar o segar, och jag har ändå en ganska hyfsad maskin: PowerMac G4 QS 733MHz, 768MB RAM, GeForce 4 Ti
Under OS 9 däremot är det en enorm skillnad... vad beror detta på egentligen?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-01-07 16:43
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Ktulu:
Jag gråter nästan varje gång jag försöker starta spelet under OS X. Allting bara hackar o segar, och jag har ändå en ganska hyfsad maskin: PowerMac G4 QS 733MHz, 768MB RAM, GeForce 4 Ti
Under OS 9 däremot är det en enorm skillnad... vad beror detta på egentligen?

Hade samma trubbel med flera spel. Blev less och slängde ut allt, installerade om (hela systemet), och så vips var det borta. Det är sånt man inte ska råka ut för, jag menar installera om för att få det att gå bra? Jahej.

Men i vilket fall som helst, något är fel om det hackar.

  • Oregistrerad
  • 2003-01-07 21:52

Är du säker på detta? Jag har nämlikgen installerat om systemet tidigare just för att testa detta och jag sitter alltid på senaste versionerna av all programvara jag använder, inklusive OS X. Jag har också märkt att slöheten endast drabbar de s.k. carbon-programmen och inte cocoa-program... det enda undantaget från detta måste vara alla spel som bygger på IDs Q3-motor. Alla dessa spel flyter fenomenalt bra på min maskin.

Kör 10.2.3 och tycker 4x4 2 flyter utmärkt. Har också en G4/733 Quicksilver, dock bara ett GeForce2MX. Testa att stänga av damm och smuts effekter.

1
Bevaka tråden