Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad är westlakes nya projekt?

Tråden skapades och har fått 42 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • International user
  • 2002-11-20 12:17

Någon som har några gissningar? Dom har 3st hemliga projekt som blev beta idag!

Westlake Interactive Project Status

Man kan ju hoppas på: Battlefield 1942, Raven Shield och GTA3: Vice City.

/jon - drömmer vidare

Counter-Strike: Condition Zero!

Counter-Strike!!!

Vad är så upphetsande med Counterstrike?

  • Medlem
  • Piteå
  • 2002-11-20 15:41

counter strike suger så jekla hårt, spelet går såååååå sakta att man hinner ta en kaffe innan man gått en meter, och sen sitter alla bara och campar så de blir aldrig någon action.

  • Oregistrerad
  • 2002-11-21 11:58

Håller med GADD till 100%
Det suger "Big time"

Vilken version av CS har ni spelat? Det fullkomligt flyger fram även på en äldre dator. Spelar man dessutom med rätt folk på rätt server campas det inget... fullt ös medvetslös.

[ 21 November 2002, 13:12: Meddelandet ändrat av: Jon Adolfsson ]

Jag tycker Counter-Strike är rätt bra, och jag tror dom flesta håller med mig. Det är VÄLDIGT tragiskt att ett av världens mest spelade spel inte finns på Mac!

Vi brukar spela det i skolan under rasterna och har alltid lika roligt... (förresten... nu är det rast, och Counter-Strike ska spelas! Tihi! )

  • Oregistrerad
  • 2002-11-22 19:33

Själv hoppas jag på en någorlunda buggfixad version av Sagan om ringen, även om grafiken inte är den bästa kan ju inte storyn bli mycket bättre.

Hoppas även på Battelfield och GTA3: Vice City (coolt med hojar)

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: kent:
Någon som har några gissningar? Dom har 3st hemliga projekt som blev beta idag!

Westlake Interactive Project Status

1. Choosen one är nog Lord of the Rings eller Harry Potter och hemligheternas kammare

2. Finest Hour är antingen Tiger Woods 2003 (Golf) eller Fifa 2003

Writers Block #1 & 2 kan man ju anta Sims Online och hoppas Battlefield 1942.

Finest Hour, tycker det namnet passar bättre på ett krigsspel.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Macnamus:
Finest Hour, tycker det namnet passar bättre på ett krigsspel.

Jag håller halvt med dig:) men Glenda sa att spelet var ett sport- eller racingspel.

  • Medlem
  • International user
  • 2002-11-26 09:55

Det som stör mig med Finest Hour är hur snabbt det sprang genom beta som om det inte fanns buggar att fixa. Normalt så tar dom så mycket tid dom kan till att fixa buggarna under betaperioden, men hinner sällan med alla kända, och nu gick ett projekt igenom det på under en vecka?

  • Oregistrerad
  • 2002-11-26 11:54

Nu har Finest Hour nått final candidate så nu vill vi fan veta vad det handlar om för spel, Westlake

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: kent:
Det som stör mig med Finest Hour är hur snabbt det sprang genom beta som om det inte fanns buggar att fixa. Normalt så tar dom så mycket tid dom kan till att fixa buggarna under betaperioden, men hinner sällan med alla kända, och nu gick ett projekt igenom det på under en vecka?

Betaperioden var nog längre i verkligheten :rolleyes: Westlakes projektsida är ju bara en föreställd tidtabell.

  • Medlem
  • International user
  • 2002-11-26 12:53

Så kan det iofs vara, men jag blir inte av med känslan att det är ungefär lika advancerat som Wheel of Fortune och Jeopardy, som dom också portat en gång i tiden..

  • Oregistrerad
  • 2002-11-26 18:40

Om beta tidne är så kort som det ser ut som på Westlakes hemsida kan man kanske till och med vänta sig en Sims exp. eller Sims Online

Om så är fallet får gud va snäll att skona mig

Jag kan nog med mycket stor sannolikhet säga att Writer´s Block #1 är The Sims Unleashed och att Finest Hour är Tony Hawk´s Pro Skater 3.

Detta kan man läsa på aspyrs hemsida www.aspyr.com

Tony Hawk´s Pro Skater 3 Final Candidate December 2002
The Sims Unleashed Beta December 2002

Men dom andra har jag ingen aning om

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Michael Larsson:
Jag kan nog med mycket stor sannolikhet säga att ... Finest Hour är Tony Hawk´s Pro Skater 3.

Tony Hawk 3 portas av Beenoxse även nyheten på img

  • Oregistrerad
  • 2002-11-27 08:28

Hoppas på antingen Battlefield 1942, UT 2k3 eller Raven Shield. Någon som hört något nytt om AVP 2 förresten?

  • Medlem
  • International user
  • 2002-11-27 09:45

UT 2k3 vore underbart, men har inte epic sagt dom ska porta det internt?

  • Oregistrerad
  • 2002-11-27 10:19

Stämmer bra, dom planerar det till jul även om jag inte tror att detta kommer att ske

UT2k3 kommer antagligen till sommaren... om vi har tur...

Sen så kommer ju snart cm4, typ februari eller nåt, det verkar bli skitcoolt.

  • Oregistrerad
  • 2002-11-27 12:51

Till sommaren är inte vad aspyr har lovat

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Arcane02:
Till sommaren är inte vad aspyr har lovat

Men det är ju inte Aspyr som portar spelet...

The Choosen one - Låter verkligen som Sagan om Ringen spelet. Det får vi hoppas. Eller nja. Filmerna är bättre vill nog inte förstöra min Tolkien upplevelse med ett halvtaskigt spel baserat på filmen... tacka vet jag de gamla slaviskt bokföljande text äventyren...

Choosen one? Hmmm ja du.

Hoppas på Ravenshield.
Battlefield 1942? Vet ni inte att Göteborgarna som gör spelet inte har ett så gott öga till Mac. Jag har haft mig en dust med deras chefsprogrammerare en gång i tiden.

  • Medlem
  • International user
  • 2002-11-27 15:32
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Niklas Hjelm Smith:
Counter-Strike!!!

Half-Life (till vilket CS eg bara är en addon) var ju på väg till Mac för några år sedan, men projektet lades ned av någon underlig anldening.

  • Oregistrerad
  • 2002-11-27 18:30

Uräskt: Jag blandade visst ihop epic (för det är väl dom som portar UT 2003) och Aspyr, som vanligt är jag något rörig i min skalle (detta händer alldeles för ofta)

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Ktulu:
Någon som hört något nytt om AVP 2 förresten?

Det är ju Omnigroup som portar det åt MacPlay . Och eftersom Freedom Force inte är klart...riktigt än

så kommer färdiggörandet av AVP 2 nog dra ut till februari

Bevaka tråden