Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bilspel till halvgammal Mac

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Gällivare
  • 2002-12-31 13:29

Spelar inte så där jätteofta med mina Macar(förra gången var väl -98 eller -99 ) , men blev sugen att köra lite rally i vinterkylan, finns det något bra rally- eller racingspel som till motsvarande gamla G3/300?

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2002-12-31 14:37

4x4 Evo bör funka något sånär

  • Oregistrerad
  • 2002-12-31 17:35

Med ganska låga inställningar så, körde det på min gamla rev. B iMac med 160 ram och det gick inget vidare men har du ram så det räcker är det ett hyfsat spel. Driver borde också funka

  • Medlem
  • 2002-12-31 18:02

Jag läste bildspel först... i värsta fall blir det kankse det.

Carmageddon!

Världens bästa bilspel i nätverk!

  • Oregistrerad
  • 2002-12-31 22:05
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: HankPank:
Carmageddon!

Världens bästa bilspel i nätverk!

JAAA!!!

Hoppas någon gör en Xversion. Saknar det så... Det är ju bara för bra! jag brukar ju vinna med!

  • Oregistrerad
  • 2003-01-01 12:09

Kom Carmageddon 2 någonsin ut till Mac eller var det bara ett rykte

  • Oregistrerad
  • 2003-01-01 12:15
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Arcane02:
Kom Carmageddon 2 någonsin ut till Mac eller var det bara ett rykte

Jodå. Den kom. Fast den var inte lika kul.

  • Oregistrerad
  • 2003-01-01 18:08
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: :::NIKKE::::

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: HankPank:
Carmageddon!

Världens bästa bilspel i nätverk!

JAAA!!!

Hoppas någon gör en Xversion. Saknar det så... Det är ju bara för bra! jag brukar ju vinna med!

Världens bästa bilspel! Version 1 är bäst med Monty Python-humorn i slaktarsekvenserna.

Carmageddon funkar annars alldeles utmärkt i Classicläget om man har aktiverat Appletalk:en på rätt interface. Vi har kört det på jobbet ett par gånger och det fungerar till 99%. Vissa av banorna kraschar spelet och någon Mac kunde inte köra 256 färger,vilket är ett krav.

/hehe...bet that hurt!

  • Oregistrerad
  • 2003-01-01 18:46

Det är lite surt att man inte kan få alla bilarna utan att fuska bara för visst var det så det va

På 68040-tiden körde vi Vette!, men det funkar ju inte alls på nyare burkar. Gamla Al Unser går som tåget på gamla PowerMacar, men den är på tok för lätt och är för tafflig för att man riktigt ska bry sej längre.

Driver rullar fint på en iMac/350, och hyfsat på en G3/266. Trista kartor bara. Carmageddon 2 står i hyllan i väntan på nåt tillfälle när barnen sover och jag känner för nåt sånt. (Knappast barnvänligt...) Men hur var det, kunde man inte stänga av fotgängarna på nåt sätt så man slipper slabbet och bara får ett bra bilspel?

  • Oregistrerad
  • 2003-01-01 23:50

Driver flyter hyfsat på alla gamla iMacar körde det på en rev. B utan större problem.

Citat:

quote: Skapades ursprungligen av: Ingemar Ragnemalm

Men hur var det, kunde man inte stänga av fotgängarna på nåt sätt så man slipper slabbet och bara får ett bra bilspel?
 

Då försvinner ju meningen med hela spelet

, och då blir det väl svårare att skaffa tid

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: iBjorn:
finns det något bra rally- eller racingspel som till motsvarande gamla G3/300?

Vet inte om du har en BW med 16 MB VRAM? Nedan kommer fyra förslag. De tre första kommer rulla bra på din maskin, och det fjärde hyfsat med nedsatt grafik.

1. IndieCar Racing II

2. Nascar Racing

3. Al Unser JR

4. 4x4 EVO

Har du USB? Då hittar du en bra ratt på Åhlens. Köp inte Logitechs, då de inte verkar fixa usbstandarden, enligt rykten. Thrustmaster har funkat bra för mig.

  • Oregistrerad
  • 2003-01-02 13:55

Dom tre första är ju gamla som gatan, och lika tråkiga.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Arcane02:
Dom tre första är ju gamla som gatan, och lika tråkiga.

Jag håller med om att 4x4 rular, men man får ju laga efter läge och den maskin man har Nu vet jag inte riktigt vilken G3/300 vi talar om ? Men den första släpptes i mars 1998. De för den tiden krävande spelen passar nog rätt bra ihop med maskin

Indy Car & Nascar släpptes under 1996

Sitter själv med nyinköpt F1-spel som kramar musten ur det mesta

  • Medlem
  • Gällivare
  • 2003-01-02 22:59
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Mikael Storkamp:

Vet inte om du har en BW med 16 MB VRAM? Nedan kommer fyra förslag. De tre första kommer rulla bra på din maskin, och det fjärde hyfsat med nedsatt grafik.
[/QB][/QUOTE]

*host* iBook300 och en Powermac 5500 med G3/300(ATI Rage med *mer host* 2Mb. Ska se om jag hittar någon demo av 4*4 eller har någon en länk, så får vi se hur det går.

1
Bevaka tråden