Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad skall jag spela?

Tråden skapades och har fått 27 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-11-20 03:16

Jag älskade Polis 2, och sitter med en PB G4 400MHz. Vad skall jag köpa för spel?

Vänligen, Ylan

Pusselspel ey?

Jag brinner för RPG och rekommenderar "som vanligt": Baldur´s Gate II samt Fallout och Fallout 2.

edit: för tidigt för rättstavning

[ 20 November 2002, 07:07: Meddelandet ändrat av: Andersson ]

  • Medlem
  • 2002-11-20 07:41

Benägen att hålla med. Fallout serien äger så hårt så hårt, helt underbara och bra djup. Sedan tåls ju Icewind Dale att nämnas, samma premisser som Baldur.

Neverwinter Nights... jag har redan förberett min sambo att jag kommer bli svår att nå en tid framöver efter släppet.

Ska det vara rpg ska det vara World of Warcraft som kommer....emn....i sinom tid...
verkar lovande, men gillar inte att man måste betala per månad för att få spela.

Om det tvunget ska vara MMORPG så ska det ju vara Warhammer Online (.com)... bättre fantasyvärld än "Old World" finns inte.

Hail Khorne!!!

Evercrack (Everquest) ska ju komma till Macen i februari. Jag spelar inte mycket, men detta kan nog bli trevligt.

ghost recon.

inte så mycket som polis, men, satan vilket spel. finn här som demo: http://download2.extremesims.com/aspyr/GhostReconDemo.sit

Fallout 2

Nu slog det mig som en humla i gommen då man gäspar när man åker motorcykel med visiret öppet på motorvägen:

Heroes of Might & Magic! Alla spelen i serien är bra, minns inte vilka som finns till Mac, utom just del III som jag spelar hemma rätt ofta. Hot Seat-läget är skoj.

Go Sandro!

Tja gillar du Polis 2 så borde du ju vara tilltalad av ettan
Är tre fall i den. Vill minnas att samma tillverkare gav ut en journalistspel. Tror det heter bara "Journalist". Har själv inte spelat det, så vet inte om det kan vara intressant.

Might an Magic III är kanonbra: gått alldeles för mycket tid på den. Finns en nyare version av trean att köpa. Testade demot till den men gillade den "gamla" versionen bättre.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: streko:
Might an Magic III är kanonbra: gått alldeles för mycket tid på den. Finns en nyare version av trean att köpa. Testade demot till den men gillade den "gamla" versionen bättre.

Neee, Heroes III har man tröttnat på för länge sen, blev för enformigt. Gillade tvåan bättre och tror nog att fyran e ganska kul

  • Medlem
  • 2002-11-20 20:58

går det föresten att lira polis2 i osx?
har spelat... 40 mil härifrån dock. nian finns inte i mitt liv längre

/majk

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-11-20 23:40

Ojojoj, vilken önskelista det får bli till jul

Fick med det gula fallet när jag köpte Polis 2, men skivan var kass, så det fungerade inte. (Har även testat i brollans XP-burk)

Men jag skall nog kika på ettan, den kan väl inte vara så dyr nu.

Ghost Recon, har det inte litet tuffa krav för min PB G4 400MHz?

Är inte så förtjust i fantasyspel, men bör kanske pröva?

Majk skrev:

Citat:

quote:går det föresten att lira polis2 i osx?

I Classic mode i så fall!

Vänligen, Ylan

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2002-11-21 07:10
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Andersson:
Nu slog det mig som en humla i gommen då man gäspar när man åker motorcykel med visiret öppet på motorvägen:

Heroes of Might & Magic! Alla spelen i serien är bra, minns inte vilka som finns till Mac, utom just del III som jag spelar hemma rätt ofta. Hot Seat-läget är skoj.

Go Sandro!

JAJAJAJ!
men inte 4an.. ge mig 3an till os X nu!

Citat:

quote: Är inte så förtjust i fantasyspel, men bör kanske pröva?

JA! Heroes of Might & Magic-spelen är så jäkla mysiga...

Jag har spelat HoMM I t.o.m. III... Stämmer det att HoMM IV´s strider sker i 3d? Sabbar det inte litet av känslan i så fall? Någon mer än jag som leker med World Editorn? Såg att man kunde ladda hem en karta över Middle-Earth

någonstans.

[ 21 November 2002, 08:35: Meddelandet ändrat av: Andersson ]

Måste säga att jag personligen inte gillar HOMM 4 alls. Striderna sker i någon lustigt 3D vinkel och gubbarna ser allmänt skumma ut. 2:an är min personliga favorit(spelar den än ibland) men 3:an duger... Mitt råd är att börja med att skaffa 2:an för en billig penning!

Finns HoMM 4 till Mac?

finns editorn till 3:an till mac? jag trodde att den bara fanns till pc...

Diablo II är mitt naturliga svar

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Gambit:
Diablo II är mitt naturliga svar

Du är en cool brutta Gambit, kör Mac, gillar Giger mm mm men vi måste göra nåt åt din osofistikerade spelsmak

Lol.."sofistikerad"...skall du säga, Mr. NudeDesktopPictures!

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Patrik Skulski:
Finns HoMM 4 till Mac?

Det är visst släppt!

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Gambit:
Lol.."sofistikerad"...skall du säga, Mr. NudeDesktopPictures!

Att jag är ett pervo är en helt annan sak

  • Oregistrerad
  • 2002-11-22 17:27

Sätt upp Quake III gold på inköps listan. Detta innehåller både orginal Q3 och Team Arena, vad som är ännu bättre är att det är en hybrid så det går att köpa för en billig penning i vilken PC butik som helst (stanna bara inte inne i affären för lämge köp det du ska ha och skynda dig sedan ut). Om du är lagd åt rollspels hållet så rekommenderar jag Baldur´s Gate 2 som är helt suveränt och även Diablo II (kanske inte riktigt ett renodlat rollspel men när du har hållt på ett tag så lovar jag att du är fast lång tid framöver).

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Arcane02:
...vad som är ännu bättre är att det är en hybrid så det går att köpa för en billig penning i vilken PC butik som helst...

Ovanstående paket hos Gamesmania i Värnamo
------
285:-

Billigt och billigt.. snart är det nere på skäliga 150:-

Deus Ex är allt lite polis, och att det är ett av de bästa spelen någonsin är ju också ett plus Kan spelas om och om igen, både banorna och själva spelet kan klarast på flera olika sätt. Det lär flyta perfekt på 400mhz, speciellt om du har mycket minne. Men det finns nog inte för OS X...

  • Oregistrerad
  • 2002-11-25 15:53

Köpte mitt för 270 sänn och det tycker jag är relativt billigt för ett mac spel. Dessutom är Team Arena riktigt kul om man gillar CTF (CTF banorna i Q3 var inte helt geniala)

1
Bevaka tråden