Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Switch: Icewind Dale PC -> Mac!

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2002-10-06 18:02

Jag hade kommit rätt långt i Icewind Dale på min PC. Så i somras så slog jag äntligen till och gick tillbaka till Mac, närmare bestämt en underbart vacker liten iBook. Men ibland, så här på hösten, så rycker det ju lite i spelnerven så jag bestämde mig för att köpa Icewind Dale till Mac´en också (jag kör MacOS X 10.2.1). Gick in på MacSpel.com, gjorde några få klick, fyllde i namn och adress, färdigt. Detta var natten mellan söndag och måndag. När jag kom hem efter jobbet på tisdag låg det ett vadderat kuvert på dörrmattan med spelet samt en faktura som skulle betalas vi bankgiro inom 5 dagar. Hur snabbt och smidigt som helst! Tack MacSpel / Nordic Soft Sales!

Nåväl, tillbaka till ämnet... Installerar spelet direkt, lägger på 1.0.1 patchen som fixar lite småsaker under MacOS X. Testkör, och det snurrar hur stabilt som helst. Tråkigt att behöva spela om från början dock... eller kanske inte? Hoppar över till PC´n, zippar upp mitt senaste savegame (av ca 130) och skickar över det till Mac´en. Packar upp det i motsvarande mapp ("mpsave") på Mac´en, kör igång och öppnar "Load game"... där ligger det! Laddar in, och... DET FUNKAR!

För en nybliven switcher så var detta en riktigt trevlig överraskning som jag tycker att MacPlay borde nämna på sin website (skall nog maila och påpeka detta!). Hmm, undrar om motsvarande gäller även för Baldur´s Gate II?

MVH//Kalle

  • Medlem
  • 2002-10-06 18:26

Det fungerar nog på de flesta spel av den typen. Det är bara själva kärnan som är annorlunda. Spelfilerna är desamma.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-10-06 18:46

Trevligt Kalle! Kul att höra! Jag har faktiskt själv tänkt sätta mig in i Icewind Dale - vet bara inte om jag vågar… Sånna där spel har en tendens att ta över ens liv

Savefilerna är samma

1
Bevaka tråden