Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

PS2, X-Box eller GameCube???

Tråden skapades och har fått 40 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2002-11-18 02:14

Ni som är spelfreaks har väl en åsikt om vilken av dessa tre man ska köpa, om man lämnar data-modellen av spelande...?

Vilken av dem - och varför ?

PS2. Den är inte bara snyggast, den har Gran Turismo, som är ett måste för bilspelstokiga!

Om man nu skall välja mellan pest,kolera eller helvetet så väljer jag X-Box för att den är för tillfället den mest kraftulla av dessa tre...Sedan är det upp till andra att avgöra till vilken gren just den spelkonsollen hör...

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2002-11-18 06:56

Jag skulle ta PS2.. men eftersom man kan spela PS 1/2 spel på en Äks-box med lite moddning.. så kanske man skulle ta det?
fast den är stor fet och ful..

GameCube, Metroid Prime kommer ut snart.. Ser grymt lovande ut.

Men har även en Xbox men har tröttnat lite på den...

  • Oregistrerad
  • 2002-11-18 09:32

Jag har en PS2 och hade valt det igen om jag skulle handla idag... xbox är ju bättre och "billigare" på pappret men kan inte erbjuda den mängd spel som ps2 och funktioner ps2 har.. För att kolla på dvd i xbox krävs en fjärrkontroll för 500 tex och de flesta får köpa nya handkontroller då den man får med väger bly och är obekväm och klumpig.. Spelen ligger oftast en 50-100 kronor högre än till x-box. Sen är ju xbox i grunden en rätt kass pc ihopsatt i en dåligt designad videolåda...

Ska du ha det snyggaste hemma välj en svart gamecube... Underbar design helt enkelt. Fast avsaknad av spel till den lite äldre skaran..

/Johan

  • Medlem
  • 2002-11-18 09:45
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Buckner:
men eftersom man kan spela PS 1/2 spel på en Äks-box med lite moddning..

Vad falls? Hur fungerar det?

EDIT: Strul med citatet

[ 18 November 2002, 09:46: Meddelandet ändrat av: stfm ]

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-11-18 10:46

Playstation. Av den anledningen att det den sålt 10 gånger mer än X-box vilket självfallet betyder att den får fler och bättre spel. Eye-candy är inte allt.

  • Oregistrerad
  • 2002-11-18 10:47

Tack för tips och tankar! Det gäller bara att transformera dem till egna prioriteringar nu.

Det är inte så att det planeras en PS3 eller Xbox2 eller dylikt före jul, så man gör smartast i att vänta...?
Datorer är bara att köpa, för det kommer alltid en ny nästa vecka typ, men dessa spel är väl inte lika snabba att bytas ut, så OM man ligger precis i en skarv...

Xbox må vara "kraftigast", men den saknar ett attraktivt utbud av spel, Morrowind kanske. Många spel är ju bantade PC-versioner.. örk.

GameCube är riktigt intressant, Zelda, Metroid Prime och Eternal Darkness to name a few. Att det sitter en PPC i den är ju inte heller fel. Xenosagas uppföljare lär bli GC-exklusiv om man vågar tro ryktena.

PS2 - för den som vill ha flest spel att välja på helt enkelt. Tekniken imponerar fortfarande och den har fina titlar på ingående: Zone of the Enders 2 och The Mark of Kri t.ex.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2002-11-18 13:23
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: stfm:

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Buckner:
men eftersom man kan spela PS 1/2 spel på en Äks-box med lite moddning..

Vad falls? Hur fungerar det?

EDIT: Strul med citatet

minns inte hur,,
googla eller nått

PS2-emulator på Xbox? Hehe, låter lite väl magstarkt...

PS2 är nästan det självklara svaret. Den har sålt mest och kommer därför att överleva och ha flest spel även i framtiden.

PS3 och Xbox2 kommer antagligen inte förrän 2004

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2002-11-18 14:13

Har hört att det ska komma en X-box "lite" (osäker på stavningen) som kommer inrikta sig i stort sett bara på internet-spel. Ngn som kan konfirmera? Finns ingen direkt info jag hittat på nätet...

Fast riktiga X-Box krascher har faktiskt grön skärm. Det är sant.

Ciryon

Spelkonsoller uppdateras med betydligt längre intervaller än en hemdator. Förstås.

PS2, X-Box och GameCube:en är nya produkter.

Läste att PS3 kommer 2005, enligt Sony. Den ska tydligen vara något i hästväg. Men så är det typ 3 år kvar

Eh, det där var en snuskigt dåligt gjord bild..

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2002-11-18 17:27
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Andersson:
PS2-emulator på Xbox? Hehe, låter lite väl magstarkt...

inte emulator..
man gör nå skit i den så den spelar båda sorternas spel..
vetta fan hur bra det funkar dock

  • Medlem
  • 2002-11-18 17:35
Citat:

quote:vetta fan hur bra det funkar dock[/QB]

Min gissning är inte alls. Se om du kan producera en länk, jag kan inte hitta något...

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Linus:
Playstation. Av den anledningen att det den sålt 10 gånger mer än X-box vilket självfallet betyder att den får fler och bättre spel. Eye-candy är inte allt.

Samma argument som en PC-användare sm inte köper mac?

Nåväl, jag har inget tv-spel själv.

  • Medlem
  • 2002-11-18 17:56
  • Oregistrerad
  • 2002-11-18 18:10

Skulle nog välja PS2 bara för att få möjligheten att spela gta vice city.
När ska man få möjlighet att spela ett så bra spel på Macen.

Gta Vice City

jag har haft mitt ps2 länge nu och är jättenöjd, skulle dock i dagsläget köpt xbox om det vore aktuellt. kan allt som ps2 kan, fast snabbare och bättre. man kan flasha kretsarna i den så man kan spela spel direkt från hårddisken (vart sitter den i ps2, har inte hittat den) och spela brända spel åxå. vad man nu skall med det till...

det går att byta hårddisk i den.

men nu ska jag inte det...

halo... halo 2... på nätverk...

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2002-11-18 22:03

Hmm, fick tydligen hjärnsläpp tidigare. X-Box LIVE heter den ju på kommer snart...
X-Box Live

GTA Vice City är fett. Här sitter vi 10 timmar om dygnet och kör.

X-Box. Ja det är nog den enda spelkonsol jag har varit med om att krasha.

Sen att det skulle gå "och modda" för att köra PS2 spel. Ja det är ju inte så sannolikt. Med tanke att en PS2 har en MIPS processor och Xbox en x86 processor. + Att dom har helt olika grafikkort.

Jag skulle nog satsa på ett PS2. Mest spel är den enkla förklaringen. XBoxen har INTE imponerat på mig. Trots att den på pappret ska vara överslägsen så är det oftast tvärtom.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-11-19 00:59
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Ola Oscarsson:

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Linus:
Playstation. Av den anledningen att det den sålt 10 gånger mer än X-box vilket självfallet betyder att den får fler och bättre spel. Eye-candy är inte allt.

Samma argument som en PC-användare sm inte köper mac?

När det gäller spel, är det väl självklart även vad gäller PC eller Mac? Ingen kan vid sina sinnens fulla bruk rekommendera Mac för spel. Vi pratar om ett enda segment här, inte en helhet.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2002-11-19 08:19
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Christopher:
GTA Vice City är fett. Här sitter vi 10 timmar om dygnet och kör.

X-Box. Ja det är nog den enda spelkonsol jag har varit med om att krasha.

Sen att det skulle gå "och modda" för att köra PS2 spel. Ja det är ju inte så sannolikt. Med tanke att en PS2 har en MIPS processor och Xbox en x86 processor. + Att dom har helt olika grafikkort.

Jag skulle nog satsa på ett PS2. Mest spel är den enkla förklaringen. XBoxen har INTE imponerat på mig. Trots att den på pappret ska vara överslägsen så är det oftast tvärtom.

vet folk om gjort det, så det går..
men med villket resultat vet jag inte=)

De första Xboxarna levererades med riktigt ruskigt dåliga och kraschbenägna hårddiskar.

Det är som med Xbox som det är med Mac och PC.

Xboxen har mer MHz, men en sämre processor och är därför inte alls snabbare.

Hårdvara:
Xbox 2489:-
Controller S 379:-
DVD-kit 299:-
Scart 299:-
Creative Speaker Inspire 5500 5+1 2095:-

Och så spelen:
Star Wars - Knights of the Old Republic 619:-
Dungeons & Dragons - Heroes 619:-
Elder Scrolls 3 - Morrowind 619:-
Barbarian 619:-
Dynasty warriors 3 619:-
Genma Onimusha 199:-
Unreal Championship 619:-
Robotech Battlecry 619:-

-------------
Totalt: 9794:-

prisexempel från Webhallen, vissa spel ej släppta än

Bevaka tråden