Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

FPS

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2002-12-21 16:50

Tänkte bara fråga om några av er kan tala om hur många FPS ni får i Urban Terror 2.6. Jag ligger på typ 15 - 35 och det tycker jag är lite, har en iMac 17", hur kan jag få det att flyta bättre, vill ju helst inte sänka grafiken. Dessutom blir det inte mycket snabbare av att jag sänker grafiken kanske 5 - 10 fps eller liknande

  • Oregistrerad
  • 2002-12-21 18:39

Du får helt enkelt lära dig att leva med den prestandan... det är ju trots allt bara en iMac du sitter på. Ska du över huvud taget kunna spela krävande spel måste du skaffa en PowerMac.

  • Oregistrerad
  • 2002-12-21 21:53

Trodde inte Urban Terror var mycket mer krävande en Q3. Lite mera minne kanske behövs till UT än Q3 men Q3 går som en klocka med alla inställningar på högsta.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Ktulu:
Du får helt enkelt lära dig att leva med den prestandan...

Nej nej jösses nej helt fel attityd. Man kan aldrig tweaka för mycket! Nu har visserligen Macen inte samma möjligheter till tweakning av själva grafikkortet som PC -burkar brukar ha, men då får man satsa på konsolkommandon istället.

Kolla www.planetquake.com/quake3
Där finns länkar till konsoltweaks och annat bra. Var beredd på att lägga ner lite tid på att lära dig konsolen om du vill kräma den sista droppen prestanda ur din burk. Det finns grafikinställningar man kan stänga av som ger en stor ökning i fps men minimal skillnad visuellt.

1
Bevaka tråden