Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Morrowind

Tråden skapades och har fått 22 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag hade länge fördomar mot detta spel som kallas Morrowind. Varje gång jag klagade över att det inte fanns något tillräckligt bra rollspel till mac och att jag VERKLIGEN behövde ett, så fick jag svaret: "köp Morrowind, det ska tydligen vara skithäftigt". Efter ett tag blev det en plåga att varje gång höra att "Morrowind tydligen ska vara jättebra", så jag bestämde mig för att spela det hos min kompis som hade spelet.
Mina fördomar blåstes bort som lösskägg i fartvinden av en jumbojet. Spelet var ju för fasen underbart! Så nu sitter jag och plågas över att Morrowind inte finns till mac.
Någon som möjligtvis har hört Morrowind och Mac i samma mening? Isåfall; dela med er av den kunskapen och mildra mitt lidande. Även om nu spelet inte kommer till den enda rätta datorn så behöver jag i alla fall inte ha några falska förväntningar.

Neverwinter Nights kommer till Mac och det är i min mening bättre än Morrowind. NWN har dessutom multiplayer...

Läs mer:
http://nwn.bioware.com/about/description.html

Om du MÅSTE ha Morrowind, skaffa en Xbox i mellandagarna

[ 21 December 2002, 13:37: Meddelandet ändrat av: Andersson ]

  • Oregistrerad
  • 2002-12-21 13:49

Kan ju också hoppas att Lionheart kommer till mac lite längre fram. Verkar ganska bra faktiskt, har ingen exakt länk men ni kan klicka er fram till spelet hät
Gamespot

Sp kampanjen i NWN är inte så enormt upphetesand medans Morrowind erbjuder en väldigt stor och fri värld. Kan bli lite väl mycket vandrande fram och tillbaka bara... Det är vad jag tycekr om spelen iaf

  • Oregistrerad
  • 2002-12-21 16:42

Det som är bra för dom som har spelat mycket rollspel och klarat både Baldur´s Gate 1 och 2 kan importera karaktären till NWN.

Jag har en fråga om morrowind också, är det så att man bara spelar i första person eller går det att ändra till typ tredje person också.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Andersson:
Om du MÅSTE ha Morrowind, skaffa en Xbox i mellandagarna

Njae...Xbox är inte min pryl direkt, kontrollerna är omöjliga och bara känslan att hålla i något microsoft-tillverkat gör mig illamående.
Nej, måste det vara Morrowind ska det vara PC....FASEN! PC är ju också microsoft
:rolleyes: .

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Arcane02:
Det som är bra för dom som har spelat mycket rollspel och klarat både Baldur´s Gate 1 och 2 kan importera karaktären till NWN.

Jag har en fråga om morrowind också, är det så att man bara spelar i första person eller går det att ändra till typ tredje person också.

Mjo, det går att ändra till tredjeperson och dessutom att rotera kameran runt sig själv så att man kan se sig själv från alla vinklar. Men förstaperson är att föredra i strid, då siktet inte syns i tredjeperson.

(Heter det krosshår på svenska?)

  • Oregistrerad
  • 2002-12-21 16:48

Tänkte väl det, jag tycker det verkar lite lamt att spela ett rollspel i förstaperson

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Arcane02:
Kan ju också hoppas att Lionheart kommer till mac lite längre fram. Verkar ganska bra faktiskt, har ingen exakt länk men ni kan klicka er fram till spelet hät
Gamespot

Lionheart

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Big Bonde:
bara känslan att hålla i något microsoft-tillverkat gör mig illamående.
Nej, måste det vara Morrowind ska det vara PC....FASEN! PC är ju också microsoft
:rolleyes: .

Salvation is near.

Ciryon

  • Medlem
  • 2002-12-21 20:28

[quote]quote:Skapades ursprungligen av: Big Bonde:
[QUOTE]
(Heter det krosshår på svenska?)
[/quote]Hårkors...

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Arcane02:
Det som är bra för dom som har spelat mycket rollspel och klarat både Baldur´s Gate 1 och 2 kan importera karaktären till NWN.

Man börjar ju på lv 1 i NWN, då borde det väl inte gå att impoertera karaktärer?

  • Oregistrerad
  • 2002-12-21 21:51

Är 100% säker på att det funkar har aldrig testat själv men mina PC polare har gjort det plus att det står när man laddar nya områden och liknande i BG2

OK. Jag har för mig att det var planerat från början men skrotades sen. Men jag har kanske fel.) Men i så fall importerar den ju bara lite småsaker som namn och olika karaktärs värden liksom.. Men jo, kan ju vara praktiskt

  • Oregistrerad
  • 2002-12-21 22:27

Du kommer att förstå om du någon gång har importerat en karaktär från BG1 till BG2. Den importerade karaktären blir sju helvetes mycket starkare, men jag har ju i och för sig aldrig testat att importera gubbar från BG2 till NWN och jag litar inte till 100% på mina pc polare

, ibland har dom en tendens att säga mer än vad dom vet , men jag skulle tro att det går

[quote]quote:Skapades ursprungligen av: stfm:
[quote]quote:Skapades ursprungligen av: Big Bonde:
[QUOTE]
(Heter det krosshår på svenska?)
[/quote]Hårkors...
[/quote]Hrrrrm....ja, sen betyder ju inte cross, kross
:rolleyes:

Citat:

quote:Salvation is near.

OMFG, tell us more.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Andersson:
OMFG, tell us more.

OMFG??

Oh My Fucking God som man så fint brukar säga

[ 22 December 2002, 20:30: Meddelandet ändrat av: zodijackyl ]

aaah, tänkte väl att det var något sådant

Färdigmoddad X-box, SEGA spel-paketet och regionsfri DVD 3000:-... faktiskt inte så farligt.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Andersson:

Citat:

quote:Salvation is near.

OMFG, tell us more.

Just go visit
Transgaming - Bringing Windows games to your Linux Desktop.

Ciryon

Och från Linux desktopen till OSX desktopen

?

Moddad Xbox-alternativet är lockande..

1
Bevaka tråden