Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med Diablo II

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2002-09-01 21:46

Hej och tack för att du tar dig tid att läsa detta!

Jag har problem med Diablo II på min "iMac Snow", 700mhz och 256 ram. Spelet "hackar" som fan hela tiden. Jag vet inte om detta kan bero på grafikkortet eller om det är något annat, vet du kan du väl skicka ett inlägg.
Man tycker ju att det bör flyta ganska bra på min dator, den är ju trots allt relativt ny..

Tack på förhand!

/Johan

Kör du OSX eller Classic?

/M

  • Medlem
  • 2002-09-01 21:50

Classic, Mac OS 9.2

OK. Har det alltid hackat, eller har det börjat nyligen?

Jag skulle nog försöka med att stoppa in mer minne i burken...

/M

  • Medlem
  • 2002-09-01 22:33

Det har alltid hackat.. Och minne hjälper inte jag gav det typ 200 extra meg i ram, men det gjorde ingen skillnad.. Jag misstänker att det är grafikkortet som spökar. Jag tror det är ett 16 megs kort. Jag brukar spela D2 hos en polare, har har dock en PC med 64 megs GeForce..

Det är möjligt, men 64 mb ska du nog inte behöva för att kunna köra utan hack...

edit: stavfel

[ 01 September 2002, 22:38: Meddelandet ändrat av: - Martin - ]

Mera Ram helt klart!

Vad har du för videokort i burken mera exakt?
Om du kör OS9 så klicka på äpplet i menyraden...leta reda på system systemprofiler (jag tror det heter så)...där kan du kolla in vilket kort som sitter inne.

Gambit

[ 03 September 2002, 07:26: Meddelandet ändrat av: Gambit ]

En bra grej att göra när det gäller Diablo II är att kopiera över "music"-mappen drån Diablo II Play Disk. Det görs inte automatiskt.
Det gör att spelet flyter på betydligt bättre. Hackar det ändå så kanske du borde fundera över att stänga av musiken i spelet (om den inte betyder allt för mycket för stämningen, vilket det gör för mig. Ett spel utan bra musik är inget bra spel.). Utan musik borde det inte hacka.
Om du kör LoD kan man ju köra i både 640x480 och 800x600. Om du har den högre vald, testa då med den lägre upplösningen och se om det hackar mindre.

Det är de råd ZniBBLe5 kan ge dig.

// Out

  • Medlem
  • 2002-09-03 20:39

Grafikkortet är på 16 meg och heter nåt med ATI..
Jag spelar Expantion-setet: Lord of destruction, och då har "Music"-filerna kopierats till datorn, kan jag stänga av musiken på annat sätt än att sänka ner volymen helt i "Options" i spelet? Jag har provat med den sämsta upplösningen (640x480), vilken jag ändå aldrig kan tänka mig att köra i, och det går inte bättre för det.

Jag tycker att det är rätt kass att spelet inte flyter som det ska, trots att min dator överstiger såväl systemkrav som rekomendationer rätt ordentiligt. Därför spelar jag knappt spelet hemma.

1
Bevaka tråden