Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Klistra lite snabbinfo om hur man postar låtar?

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Gävle
  • 2005-06-04 17:29

Kom att tänka på att det kanske vore bra att ha en liten info klistrad om saker att tänka på när man lägger upp musik i Din Musik. Inga fasta regler om att man måste göra vissa saker, men lite grunder. Typ:

id-tagga dina låtar
döp låtarna med ditt artistnamn eller forumnick

Och kanske lite info om vart man kan lägga upp sina låtar (soundclick, electromancer t.ex.).

Några mer saker som är trevliga att veta kanske?

Bra idé. Vi moderatorer har börjat att ta tag i dessa delar nu, där t.ex förändringen i forumet "Presentationer" var ett första steg.
(Jag flyttade denna diskussion till "Feedback")

Eller en FAQ om hur man lägger upp låtar på nätet, tips på gratis webutrymme, länkar till gratis FTP program osv.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2005-06-04 19:06

Precis Stefan, lite sån allmän info som är bra att veta.

  • Medlem
  • International user
  • 2005-06-08 21:22

Bra förslag ifrån er.

  • Medlem
  • Karlshamn
  • 2005-06-23 23:16

Arete Id-tagga sin låt? Berätta?

  • Medlem
  • Gävle
  • 2005-06-23 23:22

@indigo: dom flesta komprimerade filformaten idag har stöd för någon sorts id-taggning som mediaspelare kan läsa (mp3 och ogg har det med säkerhet, och det är 99.9% såna filer här). Det är i den det står artist, låtnamn, album, årtal m.m.
Dom flesta spelare kan du id-tagga i, och även i de flesta kodare. I winamp högerklickar du på låten i din playlist och tar "view file info" så hittar du den. Liknande går att göra i iTunes. I Windows XP kan du också ID-tagga låtar genom att högerklicka på dom i explorer, gissar att det går att göra liknande på en mac.
Sätt gärna ditt forumnick i kommentarsfältet om du inte kallar dig samma sak som ditt artistnamn.

  • Medlem
  • Karlshamn
  • 2005-06-23 23:39

Arete: Då fattar jag vad du menar, trodde först det var något jätteavancerat

  • Medlem
  • 2005-06-24 09:30

Har funderat på det här. Vad finns det för tips på gratis/billiga webhostar som man kan använda sig av?

  • Medlem
  • Gävle
  • 2005-06-24 14:20

Tja... PM:a mig går ju alltid?
Jag har webutrymme och kan med glädje dela ut lite plats åt folk här på 99an.

Electromancer och soundclick funkar om än lite omständigt.

  • Medlem
  • 2005-06-25 22:18

Arete: Visst funkar det med dina prylar, men jag tänkte mer på de kommersiella jopparna. Vad hände när/om din dator kraschar? Du flyttar därifrån? Bandbreddsbegränsning införs.

Alla de där saker man kan kräva av någon som faktiskt får betalt för att utföra ett jobb. Backup, kontoadministration med mera...

  • Medlem
  • Gävle
  • 2005-06-26 18:50
Ursprungligen av jgb:

Arete: Visst funkar det med dina prylar, men jag tänkte mer på de kommersiella jopparna. Vad hände när/om din dator kraschar? Du flyttar därifrån? Bandbreddsbegränsning införs.

Alla de där saker man kan kräva av någon som faktiskt får betalt för att utföra ett jobb. Backup, kontoadministration med mera...

Ja helt klart intressant om det finns något mer "solitt" alternativ än mig förstås, jag har ju bara en burk ståendes i garderoben Jag kan bara garantera att jag är "uppe" fram till jul, efter det vet jag inte.
Dock fanns det någon sida som erbjöd musiker webutrymme helt gratis, ingen reklam eller nåt sånt. Kommer fan inte ihåg vart det var nu bara :-/

  • Oregistrerad
  • 2005-06-26 15:30

jag är också nyfiken på sådana saker! kommer väl i en framtid inte allt för långt bort slänga upp en hemsida till för ett annat projekt och jag vill ha musik liggandes där, inte gå via mancer och absolut inte via soundclick. vore värdefullt för mig med flera att få tips!

surl.se

  • Medlem
  • 2005-07-01 15:06

sybariten: Hur menar du nu? Man kan inte lägga upp låtar där vad jag ser.

jgb: tja, hmmm interfacet var ju inte helt lysande märkte jag här men i IE funkar det fint. Sen är det ju begränsat till 1.5 megabyte också ....

http://surl.se/nht

1
Bevaka tråden