Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilka spel är hetast just nu?

Tråden skapades och har fått 29 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vilka spel är det man ska spela för att vara tuff idag? Har inte lirat på ett tag... vore tacksam för lite olika förslag.

Vill du vara tuff och lira på en mac är det väl någon del i the sims som gäller nää skämt åsido det finns väl inga häftiga lir på macen däremot är vi ett gäng som är djävligt tuffa och vi lirar Battlefield 1942 och snart blir det väl Unreal 2K3 som gäller...

Citat:

quote: Vill du vara tuff och lira på en mac är det väl någon del i the sims som gäller [Big Grin] nää skämt åsido det finns väl inga häftiga lir på macen däremot är vi ett gäng som är djävligt tuffa och vi lirar Battlefield 1942 och snart blir det väl Unreal 2K3 som gäller... [Smile]

Och vad är det för fel på t ex. RTCW, MoH: Allied Assault, Warcraft III, SoF II, SW: Galatic Battlegrounds, Max Payne m.fl?
Säger inte att man måste tycka om alla men utbudet i skrivande stund ser jag inga fel med, tycker att det finns ganska gott om valmöjligheter...

  • Medlem
  • Piteå
  • 2002-10-05 16:04

ni glömde spelvärldens pärla! QUAKE 3!!

Jo, tog varken med det eller UT (fast UT klarar man sig ju utan så länge Q3 finns). Dock inte så många som börjar spela Q3 längre, folk har fått för sig att realism = kul..

Om man vill ha ett lir typ som Tony Hawk då.. som man inte behöver sitta med i sjutti-11 timmar för att komma någon vart, utan bara lite arkad då o då.. så man kan fortsätta leva?!

  • Oregistrerad
  • 2002-10-06 21:27

Tony Hawk Pro Skater 2..

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Rob Edvardsson:
Vilka spel är det man ska spela för att vara tuff idag? Har inte lirat på ett tag... vore tacksam för lite olika förslag.

Tjena Robert

Det finns tre vägar att gå.

1. Vad säljer? Kolla in Manuals topplista Som synes rular The Sims=) både på Mac och Windows. Kanske är man inte tuff.....

Annars är ju WarCraft III ngt.

2. Vad spelar folk med alldeles för mkt tid? Det ser man bäst på GameRangers topgameslista
1 Rogue Spear: Urban Operations 8560
2 Age of Empires II 6904
3 Medal of Honor: Allied Assault 4109
4 Quake 3 3299
5 Rogue Spear Demo 2763
6 Aliens vs Predator 2574
7 Aliens vs Predator Demo 1784
8 Return to Castle Wolfenstein 1495
9 Rainbow Six: Eagle Watch 1204
10 Giants: Citizen Kabuto 1160
11 Star Wars Galactic Battlegrounds 842
12 Quake 2 841
13 Quake 3 Demo 792
14 Unreal Tournament 772
15 Unreal Tournament Demo 636
Listan säger inte allt, då Battlenet inte finns med. Men ger en bild av Macvärlden.

3. Sist och slutligen Vad spelar gamla gubbar som jag;) Hur det vägleder dig får du själv bedöma=D Just nu kör jag Return to Castle Wolfenstein och Medal Of Honor Allied Assault på min nya burk=) Annars lirar gubbgänget 4x4 (med ratt), Urban Terror samt Age of Empires II.

Jag tycker personligen att UT forfarnade är bäst och coolast. Dessutom gör alla tuffa moddar till UT det till en klar vinnare. Både TacticaOps och StrikeForce är riktigt bra. Dessutom har det ju släppts en marathon mod ockå!!!

Quake 3 känns till skillnad från UT slött. Vad har tempot tagit vägen?

  • Medlem
  • Piteå
  • 2002-10-09 19:01
Citat:

quote:Quake 3 känns till skillnad från UT slött. Vad har tempot tagit vägen?

ehhh.....VA? lär dej att bunnyjumpa

Annars så kan du skriva cg_fov 110 i konsollen, ju mera desto snabbare kommer det att kännas

FUKK Q2 och Q3, UT är kung *headshot*

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Gadd:

Citat:

quote:Quake 3 känns till skillnad från UT slött. Vad har tempot tagit vägen?

ehhh.....VA? lär dej att bunnyjumpa

Annars så kan du skriva cg_fov 110 i konsollen, ju mera desto snabbare kommer det att kännas

Eller så lirar du Q1 så får du känna på lite fart o fläkt. Q3 känns ju segt jämfört med QW.

NavySEALS: Covert Operations kombinerat med Quake3... kul, men vanlig Quake3 är bättre

  • Medlem
  • 2002-10-09 22:42
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Andersson:
FUKK Q2 och Q3, UT är kung *headshot*

M O N S T E R K I L L

cg_fov 200

Helt galet! Man ser så mycket att vapnet försvinner!

  • Oregistrerad
  • 2002-10-10 15:08

Kolla på nordicsoftsales.. De har en massa spel till mac och även en toplista

länk http://www.nordicsoftsales.se/svensk/default.asp

  • Medlem
  • Piteå
  • 2002-10-11 07:57
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Andersson:
FUKK Q2 och Q3, UT är kung *headshot*

de är ju så jekla kass kännsla i UT + att grafikmotorn suger

juno: har inte Nordic Softsales kursat?

gadd: UT har utan tvekan bättre fysik än Q3, hoppar man litet i Q3 finns det ju ingen tyngd i gubben

[ 11 Oktober 2002, 08:59: Meddelandet ändrat av: Andersson ]

  • Oregistrerad
  • 2002-10-11 09:25

Rough Spear rockar! Det är så realistiskt det kan bli! Väljer man fel vapen är det kört!

gillar inte spel där man skjuter som dårar och inget händer...

Rough Spear? Rogue Spear, väl

?

http://www.roguespear.com/

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Andersson:
Rough Spear? Rogue Spear, väl

?

http://www.roguespear.com/

Jag vill minnas att jag hackat på NIKKE ett par ggr om det där förrut, bra att du la dig i så jag slapp bli tjatig

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-10-11 11:57
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: streko:
Eller så lirar du Q1 så får du känna på lite fart o fläkt. Q3 känns ju segt jämfört med QW.

Sanningen, mitt herrskap.

Streko, lirar ni fortfarande? Vill minnas att jag tänkte lira en del med er efter ett MacMekka men det blev aldrig av.

/Linus aka House

Quake 1 med Tenebrae-modden kanske?

Heavenly...

[ 11 Oktober 2002, 12:01: Meddelandet ändrat av: Andersson ]

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-10-11 12:05
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Andersson:
Quake 1 med Tenebrae-modden kanske?

Heavenly...

Stämningsfullt.
Blir till att installera Q1, känner att det drar lite, har sällan haft så roligt som med Q1.

Lustiga fakta: jag har två Quake1 originalspel, ena är helt oöppnad med plast om och allt... Kanske blir värt något om några år?

Tjaba Linus!

Klart vi lirar Q1 fortfarande eller snarare QW. By the way vi skall lira imorgon och är en man kort så du är välkommen om du har vägarna förbi.

Som läget ligger är det jag och Streko plus desoto,esset och en kille till som är helt rudis när det gäller QW-ctf... Men en sak är säker.
Kl 12.00 på Söndag är han ingen oskuld längre

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-10-11 12:46
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: xplane:
Tjaba Linus!

Klart vi lirar Q1 fortfarande eller snarare QW. By the way vi skall lira imorgon och är en man kort så du är välkommen om du har vägarna förbi.

Som läget ligger är det jag och Streko plus desoto,esset och en kille till som är helt rudis när det gäller QW-ctf... Men en sak är säker.
Kl 12.00 på Söndag är han ingen oskuld längre

Haha

Tyvärr ska jag flytta i helgen, men man kanske kan få vara med och bli ihjälslagen en annan gång?
Fragbait, tänkte jag ta som nick

det finns väl inga häftiga lir på macen

Jag kunde inte ignorera detta längre, xplane din ›߆®∂!

Fragbait, tänkte jag ta som nick

Sir Fragalot?

[ 11 Oktober 2002, 12:54: Meddelandet ändrat av: Andersson ]

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-10-11 13:07
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Andersson:
[b]Fragbait, tänkte jag ta som nick

Sir Fragalot?

Linus von Fragged.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Linus:

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: streko:
Eller så lirar du Q1 så får du känna på lite fart o fläkt. Q3 känns ju segt jämfört med QW.

Sanningen, mitt herrskap.

Streko, lirar ni fortfarande? Vill minnas att jag tänkte lira en del med er efter ett MacMekka men det blev aldrig av.

/Linus aka House

Jodå, vi drar fortfarande ihop ett gäng då o då. Måste ju hålla mig i form så jag kan klå upp små slynglar med värstingmaskiner på alla lan

(Gick ju bra på Maclan, lyckades harva till mig en 2:a plats, verkar som jag gillar den placeringen *garv*)

Jag hade planer att försöka få ihop ett större gäng (gärna Macfolk) som lirade QW-LAN regelbundet. Tyvärr så föll det på att det vart så jäkla mkt att anordna om man blir för många. Så fick nog efter några LAN. Över 10 man blir en annan apparat. Är ingen större skillnad om man är 20 eller 50 man, skillnaden är brytpunkten 10-20 man. Lättare att dra ihop ett mindre kompisgäng lite snabbt.

Men är du intresserad så är du välkommen, gäller även andra vettiga männsikor som vill lira QW i närheten av Västerås

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Andersson:
har inte Nordic Softsales kursat?

Nordic har blivit rekonstruerade. Aka, de reste sig på 7 och deala med motståndaren & domarn om att fortsätta. Så nu är de igång, sponsrade MacLan med lite priser och var enligt bekräftade källor på ECTS 2k2 /END OF COMMERCIAL RETURN TO START

1
Bevaka tråden