Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Quake 3 2on2 Turnering

Tråden skapades och har fått 26 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-10-02 00:07

Det känns som att det börjar bli dags för ny Quake turnering bland oss 99macare!

Förra gången körde vi dueller, en mot en matcher. Många hårda och jämna fighter fick vi se, och till slut drog en viss Aragorn det längsta strået. Grattis till den vinsten och tack alla som deltog!

Idén nu är 2 mot 2 turnering, lottade lag tror jag på främst men låter gärna ni få säga vad ni vill. 2on2 lottat skulle innebära att alla anmälar sig enskilt och blir sen lottade med sin teamkamrat.

Detta gör tävlingen mer inriktad på en nöjesgrej än råprestanda.

För enkelhetens skull återigen, lättsnickrat upplägg så långt det går.

Det enda som är tveksamt är intresset, så låt höra om det är intressant att deltaga!

För att vara med krävs Quake 3 med den senaste uppdateringen samt en mod som heter OSP. Inget mer.
OSP 54 mb
Quake uppdatering ~2 mb


[ 02 Oktober 2002, 08:59: Meddelandet ändrat av: Linus ]

  • Medlem
  • Piteå
  • 2002-10-02 00:21

Räkna med mej!

Mig också

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2002-10-02 07:17

länka mig till OSP då
beroende på tider då det kommer spelas kanske jag är me..

OSP hittar man här: http://www.orangesmoothie.org/

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-10-02 12:07

Länk finnes även i huvudinlägget

Tidpunkt, om nog folk visar intresse, torde vara kvällar framförallt.

Vardagar mot helger däremot vet jag inte, kommer inte ihåg vad vi ansåg efter den tidigare duel-turneringen, men det diskuterades ganska friskt på #maclounge hur man kan göra det bättre.

Får vi bara igång lite rutin på det här kommer fler spel dyka upp som turneringsämne, jag vet att många här har en förkärlek för olika strategispel och andra skumheter

Men det var en senare sak. Nu har Quake3 fortfarande fokus, kanske framförallt för att jag inte är hemma på något annat spel, oerhört trångsynt därvidlag

  • Oregistrerad
  • 2002-10-02 12:19

Yeeeej, klart att jag ska vara med.

tycker det vore roligast med lottade lag

I´m in....

Det vore kul....jag har inte spelat Quake 3 på ett halvår....det borde väl funka med OSX, right?

Vilken dag/tid är det tänkt?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-10-02 13:11
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Fleno:
I´m in....

Det vore kul....jag har inte spelat Quake 3 på ett halvår....det borde väl funka med OSX, right?

Vilken dag/tid är det tänkt?

Det fungerar på OS X. Och jag har inte heller lirat på bra länge, så det är lugnt

Dag/tid är inte bestämt, än så länge vill jag kolla om det finns ett intresse, säg minst 8-10 spelgalna Macanvändare för att köra igång. Då spikas tid och mer detaljer.

Alla som skriver upp sig här blir automatiskt anmälda om det blir av, och skulle det inte fungera för någon enskild är det bara att hoppa av då.

  • Medlem
  • Piteå
  • 2002-10-02 15:38

Och om någon vill kräma ut mera fps ur q3 så är jag frivillig tweakare

  • Medlem
  • Piteå
  • 2002-10-03 11:56

comon! anmäl er nu! de e ju bara en skojturnering!

Jag är med på ett villkor:

Ett X antal spypåsar, några hinkar, en fläkt på högvarv. Allt detta bredvid min plats. Jag blir sjösjuk efter 2 min. spel

G-bit

Jag vill också skjuta folk i huvvet!

Hihi!

/Ola

  • Oregistrerad
  • 2002-10-03 21:52

Jag e gärna med! Hoppas jag hinner få mit GeForce 4 tills dess! Och nu kör jag utan din cfg, Gadd, så kanske jag inte blir totalmosad igen.

  • Medlem
  • Piteå
  • 2002-10-03 22:38
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Ktulu:
Jag e gärna med! Hoppas jag hinner få mit GeForce 4 tills dess! Och nu kör jag utan din cfg, Gadd, så kanske jag inte blir totalmosad igen.

HEHEH! jag har demo på det och allt

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-10-03 22:49
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Linus:
Dag/tid är inte bestämt, än så länge vill jag kolla om det finns ett intresse, säg minst 8-10 spelgalna Macanvändare för att köra igång. Då spikas tid och mer detaljer.

Hej! Jag är gärna med!
Men tycker vi ska ändra koncept från förra tuneringen.
När lagen är utlottade/valda så kanske man kan avancera via en hemsida där deltagarna själva anmäler när de spelat sin match och man märker vilka som går vidare och vilka som ska möta vilka...sen så får man utmana varandra och om man inte godtar utmaningen inom 1-2 veckor så blir det automatisk W.O.

Något system ialla fall för att allt inte ska braka ihop för man träffar vänner en vardag

Count me in !!

fråga: måste spelandet ske på en Mac? (min iBook har inte direkt ngn grym prestanda, däremot har jag en PC som går bra att spela på...)

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Filip Wänström:
fråga: måste spelandet ske på en Mac? (min iBook har inte direkt ngn grym prestanda, däremot har jag en PC som går bra att spela på...)

Tror inte direkt att någon som anordnar turnering kommer hem till dig för att kontrollera vilken dator du kör på

Jag är med!

[ 04 Oktober 2002, 08:53: Meddelandet ändrat av: Olof N ]

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-10-04 09:56
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Filip Wänström:
fråga: måste spelandet ske på en Mac? (min iBook har inte direkt ngn grym prestanda, däremot har jag en PC som går bra att spela på...)

Som Olof N sa, ingen kommer åka hem till dig och kolla. Sen gör du som du vill, vi har en Quake 3 Macturnering.

Å andra sidan är samtidigt syftet att ha kul bland oss som snackar Mac hela dagarna på 99mac. Jag bryr mig inte om du kör på Windows eller Linux.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-10-04 09:58
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: ivar:
Hej! Jag är gärna med!
Men tycker vi ska ändra koncept från förra tuneringen.
När lagen är utlottade/valda så kanske man kan avancera via en hemsida där deltagarna själva anmäler när de spelat sin match och man märker vilka som går vidare och vilka som ska möta vilka...sen så får man utmana varandra och om man inte godtar utmaningen inom 1-2 veckor så blir det automatisk W.O.

Något system ialla fall för att allt inte ska braka ihop för man träffar vänner en vardag

Count me in !![/QB]

Låter bra. Måste få tid att skriva programmet som tar hand om avancemangen och utmaningarna bara.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-10-04 10:52

Jag kommer ihåg för en sisådär 3år sedan ... när jag spelade QW (quakeworld - quake1)... den populäraste tuneringen då var en där man just anmälde sig på webben ... sen fick man poäng för varje match man vann (- om man förlorade)... man utmanade varann via hemsidan och kollade sina anmälningar på samma ställe, rapporterade matchresultat och bekräftade resultat... jäkligt bra och rolig idé.. KOTH kallades den tuneringen, KingOfTheHill ... Fanns olika sorters tuneringar om jag minns rätt... både säsongstuneringar och månadstuneringar... mycket bra och rolig idé
Linus din PHP guru *berömma*, dra igång motsvarande fast för 99mac-dudes

mvh

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-10-04 11:31
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: ivar:
Jag kommer ihåg för en sisådär 3år sedan ... när jag spelade QW (quakeworld - quake1)... den populäraste tuneringen då var en där man just anmälde sig på webben ... sen fick man poäng för varje match man vann (- om man förlorade)... man utmanade varann via hemsidan och kollade sina anmälningar på samma ställe, rapporterade matchresultat och bekräftade resultat... jäkligt bra och rolig idé.. KOTH kallades den tuneringen, KingOfTheHill ... Fanns olika sorters tuneringar om jag minns rätt... både säsongstuneringar och månadstuneringar... mycket bra och rolig idé
Linus din PHP guru *berömma*, dra igång motsvarande fast för 99mac-dudes

mvh

Planer på en "ladder" finns redan
I say no more

Jag är med

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-10-05 14:13
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Linus:
Planer på en "ladder" finns redan
I say no more

I already know more

  • Medlem
  • Piteå
  • 2002-10-08 22:17

kommer att behövas en annan uppdatering när de ska köras.....släppte en version till pc idag....sitter och nöter refreshknappen i explorer nu för att se om dom uppdaterar sidan med en macvers

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: ivar:
Jag kommer ihåg för en sisådär 3år sedan ... när jag spelade QW (quakeworld - quake1)... den populäraste tuneringen då var en där man just anmälde sig på webben ... sen fick man poäng för varje match man vann (- om man förlorade)... man utmanade varann via hemsidan och kollade sina anmälningar på samma ställe, rapporterade matchresultat och bekräftade resultat... jäkligt bra och rolig idé.. KOTH kallades den tuneringen, KingOfTheHill ... Fanns olika sorters tuneringar om jag minns rätt... både säsongstuneringar och månadstuneringar... mycket bra och rolig idé
Linus din PHP guru *berömma*, dra igång motsvarande fast för 99mac-dudes

mvh

Mmmm..minnen väcks Blir det QW ställer jag upp direkt

Har jag tid är jag med i Q3 oxå, kan i mina bästa stunder få in en träff då o då

[ 09 Oktober 2002, 21:13: Meddelandet ändrat av: streko ]

Får man vara med på turneringen fast man lirar på en pc :rolleyes: ? Jag är gärna med iaf . En Mac ska beställas snart, lovar..

[ 12 Oktober 2002, 21:54: Meddelandet ändrat av: Joakim Träff ]

1
Bevaka tråden