Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Uppgradera?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2002-08-18 02:16

Tänkte haka på det tidigare inlägget om speldator...

Undrar om det kan vara värt att byta ut mitt GeForce 2MX mot något vassare, ex: GeForce 4Ti eller det kommande ATI-kortet...?

Jag har bra grejer annars: G4 QuickSilver 733MHz, 768MB RAM, 120GB HD... bara grafikkortet som inte hänger med just nu. Några åsikter?

Skaffa ett Radeon 9000 när det kommer, billigt och fett - prisvärt mao.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Ktulu:
Undrar om det kan vara värt att byta ut mitt GeForce 2MX mot något vassare, ex: GeForce 4Ti eller det kommande ATI-kortet...?

Jag har bra grejer annars: G4 QuickSilver 733MHz, 768MB RAM, 120GB HD... bara grafikkortet som inte hänger med just nu. Några åsikter?

Eftersom du har en relivt snabb G4, så kommer du ha glädje av ett vassare grafikkort. Det finns en del att välja på Radeon 8500, 64 MB, har precis prissänkts och fås nu för 3600. Då får du TrueForm, jag är osäker på om Radeon 9000, 64MB, kommer stödja det? 8500 är ett bra val. Typ mellandyrt.
Radeon 9000 finns inte än, men borde kosta ca 2000 i svedala till jul? budgetval som hottar upp din maskin en del.
Slutligen toppmodellen, nu, GF4Ti 128 MB, för 5000 kr.

Xlr8:s sida med test av videokort

Ska du slänga ut 5000 bagare på ett grafikkort, så är det värt att vänta på Radeon 9700 som kommer att dra ner byxorna på Gf4Ti 10 dagar i veckan.

Jepp, ända tills Nvidias NV30 kommer i alla fall.

Ett GF4 TI4600 kostar från 3360:- inkl moms!

http://www.sbs.o.se/cgi-sbs/prislista.cgi?visaprodukt=Grafikkort

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: xplane:
Ett GF4 TI4600 kostar från 3360:- inkl moms!

http://www.sbs.o.se/cgi-sbs/prislista.cgi?visaprodukt=Grafikkort

Men, det är ju ett PC kort?Jag har inte sett någon rapport ännu på att någon har lyckats flasha om ett PC kort så att det funkar i en Mac, du kankse har?

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Christoffer Larsson:

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: xplane:
Ett GF4 TI4600 kostar från 3360:- inkl moms!

http://www.sbs.o.se/cgi-sbs/prislista.cgi?visaprodukt=Grafikkort

Men, det är ju ett PC kort?Jag har inte sett någon rapport ännu på att någon har lyckats flasha om ett PC kort så att det funkar i en Mac, du kankse har?

Nej, det finns ingen som har lyckats med det än.

  • Oregistrerad
  • 2002-08-19 10:32

Om jag ska få ett GeForce 4Ti 4600 till de priserna så är det PC-kort som gäller, vilket jag inte vill ha... Jag har en fin 17" StudioDisplay TFT med ADC anslutning som jag gärna vill ska fungera även efter kortbytet. Därför är detantingen Apples "egna" kort som gäller eller ett flashat PC-kort och en DVI-ADC-connector... i båda fallen blir det lika dyrt, med skillnaden att jag litar på Mac-modellerna mer.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-08-19 10:59

fan... trodde radeon korten rokkade.. men efter att ha sett

så tänker jag nog ta mig en funderare ändå...
Svårt det här med nytt grafikkort :rolleyes:

mvh

Hmm, hur ofta öppnar och stänger man 1000 fönster?

  • Medlem
  • 2002-08-19 11:56

Det är ju inte ett referenstest eller så... lovar...

1
Bevaka tråden