Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Radera ej aktiva medlemmar?

Tråden skapades och har fått 22 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Dags att rensa konton kanske? mike_the_man som tydligen fyller 26 idag skrev sitt tredje och sista inlägg här 2003. Oanvända konton gör förstås ingen större skada men uppgifterna på antal medlemmar blir ju lite missvisande och dessutom är det småjobbigt att söka folk via bokstavsordning på grund av mängden.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-16 08:36

Ett hotmail alternativ kanske?
Om man inte har loggat in på X-antal dagar så försvinner kontot. Förslagsvis ganska lång tid? Ett halvår kanske.

Ett år kanske.. till skillnad från hotmail behöver (och kan) ju 99musik inte spara disk genom att plocka bort konton.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-16 08:42

Jag tycker det är rimligt.
Ska vi köra en poll på det?

Ja. 2-0 för årsgräns, so far. Denna poll vara till lunch.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-16 08:47

:kaaaka!:

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-06-16 09:13

Pollo for lunch? Me take hot sauce.

Hur blev det med detta? När pollen stängdes var resultatet 2-0 för rensning.

  • Medlem
  • 2005-06-19 12:32

Vad är egentligen problemet? Som skulle lösas med att konton på 99musik skulle raderas? Förklara det så kan man kanske ta förslaget på allvar.

Det tar tid att bläddra fram medlemmar via bokstavsordning. Dessutom är det lite falsk marknadsföring att påstå att 99musik har 2000 medlemmar då det är många som inte varit här på år och dar.

Är det på något vis jobbigt att rensa så ska ni förstås inte göra det men går det att ordna smidigt finns inget skäl att låta bli, eller?

Om vi rensar konton så försvinner ju inläggen och diskussionerna som de medlemmarna skapat.
OK att det finns en del som skrivit ett inlägg och aldrig kommit tillbaka, men att sitta och gå igenom alla konton och bedöma per inlägg ifall medlemmen ifråga skall raderas är alldeles för tidskrävande.
Vad händer om t.ex PF eller någon annan storskrivare får för sig att lämna 99musik för gott? Skall vi radera kontot då efter en viss tidsperiod och samtidigt radera x-tusen inlägg och diskussioner?
Eller, om det går, ska vi radera enbart medlemmen så att vi har inläggen kvar men ingen medlem som heter PF? Vad händer då om någon ny person registrerar sig som PF?

Det blir väldigt mycket krångligheter, och dessutom väldigt tidskrävande.

Visst, medlemsantalet blir lite missvisande, men jag kan inte tänka mig att något annat forum har en annorlunda policy.

Om man vill söka efter en medlem på ett enkelt sätt så klickar man på "Medlemmar" och har sedan "Sök efter medlemmar" i högerspalten.

Jag passade även på att byta till en lite bättre rubrik.

eh ehrm bra att jag reloadade innan (en dubbelpostning om tycke och grej)
Martin´s svar e lika mkt mitt fast tydligare ! kaaaaaaakaaa:kaaaka!:

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-06-19 15:18

Jag håller med om att man inte bör ta bort gamla medlemmar, speciellt inte om det innebär att deras konton och alla deras inlägg försvinner. Men runt hälften av medlemmarna här har ju faktiskt inte skrivit ett enda inlägg och har man då inte loggat in på ett halvår eller år eller så så kanske man kan fundera på att ta bort dem.

En enkel lösning på medlemslistan vore ju att sätta en user parameter på vad som visas. Typ:
Visa medlemmar sist inloggade inom [##] år tillbaka, eller liknande.
Visa medlemmar med [min/max] [#####] inlägg.
Man kan ju spåna lite på det, men ta inte bort nån, imo.

men man kan inte radera de medlemmar som reggar sig för att hänga här och läsa bara! ^^^ (oij - o f s kan ni som e ansvariga för grejjerna se om personen inte loggain sig på ett tag....)

vaffan
makari! jag hade inte reloadat igen ... koll hans post! fan jag e tyst istället då jag snackar i mun på folk ... och desutom menar samma grejjer

Uppenbarligen är det knöligt så skitsamma. En fråga; kan man ta bort sitt eget konto?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-06-19 17:28

Jag håller med: Radera ej aktiva medlemmar!

  • Oregistrerad
  • 2005-06-19 18:08

jag gillar charlies idé, om att ha ett urvalskriterium vid sökning, för att rensa bort alla inaktiva medlemmar!

Jag hejar också på charlie, hans idé är smart och elegant.

Smartish Charlish!

Jag tycker rubriken är lysande, men vad fan betyder frågetecknet?

Haha, vilken skön rubrik jag ändrade till. Får skylla på att jag var bakfull.

1
Bevaka tråden