Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Medal of honor problem !

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det någon som lyckats att komma förbi hängningen som diskuterades för länge sedan här?

Jag har sprängt tåget och hoppat upp på flaket och lastbilen har klarat sig iväg, nästa level laddas aldrig in och sen avslutas programmet.

Hittade en uppdaterare på tillverkarnas hemsida (1.12)
Men det gjorde ingen skillnad.

??

- Slice -

Jag är, så vitt jag förstått, inne på sista banan, så jag tog mig förbi den delen.

  • Oregistrerad
  • 2002-09-02 21:43

Jag kommer inte förbi Omaha Beach. av landstigningsbåten och så dör man efter ett par sekunder...

Finns det fusk?

Det är bara att nöta, det gäller att hitta rätt väg att springa, efter några gånger märker du den

hint: spring vänster

  • Avstängd
  • International user
  • 2002-09-02 22:17
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: - Slice -:
Är det någon som lyckats att komma förbi hängningen som diskuterades för länge sedan här?

Jag har sprängt tåget och hoppat upp på flaket och lastbilen har klarat sig iväg, nästa level laddas aldrig in och sen avslutas programmet.

Hittade en uppdaterare på tillverkarnas hemsida (1.12)
Men det gjorde ingen skillnad.

??

- Slice -

Har du provat att ställa ner grafiken? Ställ ner den på sämsta. och sedan när du tagit dig förbi den delan av banan så kan du ställa upp den igen.

hade precis det problemet på min QsG4 dual 1Ghz, men det löste problemet.

/mattias

Som jag har förstått det hela så är det bara på Dual maskiner som det krånglar just där jag är.

Men som sagt, trots en 1.12 uppdatering av spelet så kommer jag aldrig förbi. Eller rättare sagt, när jag klarat leveln där man hoppar upp på lastbilen och tåget sprängs så laddas aldrig nästa level.

BOOORING !!

- Slice -

Jag vet vanliga maskiner som det krånglat på, ej Dual. Jag har dock en Dual och har precis samma fel. Och att ställa ner grafiken fungerar inte för mig.

  • Avstängd
  • International user
  • 2002-09-03 08:59

Sjukt! Tråkigt att inte kunna spela klart ett sådant bra spel... Sista banan var en utmaning!

  • Medlem
  • Lund
  • 2002-09-03 09:32

Wierd.

Jag får väl känna mig lyckligt lottad. Jag kör 1.11 på en dual 450 med endast ett Rage-kort, och jag har kommit förbi.

Dock så har det hängt sig ett antal gånger genom tiden, speciellt på "sniper-banan" där man ska ta sig genom grinden. Nästan alltid med samma trista resultat: allt som sparats sedan start är borta. =(

Men nu har jag kommit en bra bit längre, så jag klagar inte.

Vilket oerhört korkat slut på ett så, annars bra, spel. Det kändes som att man slutade mitt i historien alltså...

Ja, slutet är uselt

  • Medlem
  • Lund
  • 2002-09-06 11:39
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: William W M:
Ja, slutet är uselt

Det kanske en "expansion pack" kan råda bot på. Kommer i oktober.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: hugin:

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: William W M:
Ja, slutet är uselt

Det kanske en "expansion pack" kan råda bot på. Kommer i oktober.

Till Mac eller är det bara PC ännu?

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: - Slice -:
Är det någon som lyckats att komma förbi hängningen som diskuterades för länge sedan här?

Jag har sprängt tåget och hoppat upp på flaket och lastbilen har klarat sig iväg, nästa level laddas aldrig in och sen avslutas programmet.

- Slice -

Hur mycket RAM har du? Jag tror att det är där skon klämmer. De flesta som haft problem har haft "lite" RAM.

Ett tips att pröva är att ställa ned grafiken ordentligt innan du prövar igen. Om den lyckas ladda in leveln, spara och höj grafikkvaliten igen.
Kostar inget att prova (om du inte har gjort det redan).

Personligen har jag inte haft några som helst problem med att ladda levlar. G4 533 och 512 i RAM.

Uppdaterat: Såg att grafikgrejen har förslagits redan (hade glömt bort det). Så här står det i alla fall om något liknande på Aspyrs supportsida:

"Question:

I´m trying to play and the game quits when it tries to load the next part of mission #1 (after the courtyard ambush). What´s wrong? Answer:

A freeze or crash at that point usually means the game ran out of memory. If you are using Mac OS X, make sure you have 10.1.5 or later and at least 256 MB of built-in RAM.

If you are using Mac OS 9, and have less than 300 MB of built-in RAM, you need to turn Virtual Memory on in the Memory control panel, and set it to 300 MB."

[ 06 September 2002, 11:57: Meddelandet ändrat av: Simonsj ]

simonsj

Jag har 1024 Mb RAM så det är nog inte det som är felet.
Jag har provat att ställa ner grafiken max, men samma trista resultat.
Jag har desutom provat att spela i Mac OS 9 miljö utan fraamgång.

Det enda jag inte har testat är en total ominstallation, så jag gör det på måndag.

Tack ändå!

- Slice -

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: - Slice -:
simonsj

Jag har 1024 Mb RAM så det är nog inte det som är felet.
Jag har provat att ställa ner grafiken max, men samma trista resultat.
Jag har desutom provat att spela i Mac OS 9 miljö utan fraamgång.

Det enda jag inte har testat är en total ominstallation, så jag gör det på måndag.

Tack ändå!

- Slice -

Då har jag bara ett fackuttryck kvar att använda:

"Fan va konstigt"

Felet verkar mycket mysko. Hoppas det ordnar sig.

  • Medlem
  • Lund
  • 2002-09-06 15:33
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Simonsj:
Till Mac eller är det bara PC ännu?

Ingen aning. Förhoppningsvis en hybridskiva, men det är väl kanske för mycket begärt...

1
Bevaka tråden