Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Radera trådar?

Tråden skapades och har fått 37 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2005-06-15 09:54

Varför ska möjligheten att radera trådar finnas? Det känns ju rätt förlegat i dagens informationssamhälle?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-15 10:00

För att det finns de som skriver skript som postar en massa skit ibland. Då kan det vara bra om det finns ett sätt att ta bort trådar.

Visst har vi en yttrandefrihet, men personangrepp samt hets mot folkgrupp är inte så snyggt om det finns här .. även om ingen här står för det.

Att kunna radera trådar är lite som ett passivt spamskydd, ungefär

  • Oregistrerad
  • 2005-06-15 10:16

Men radera dem? Går det inte att låsa dem bara? Samma sak som om man postar inlägg eller så. Det blir ju som svårt att läsa trådar ifall man får tar bort inlägg som inte går under personangrepp eller hets mot folkgrupp.

Om jag tex postar något idiotiskt i fyllan så bör jag väl kunna stå för det även om jag är nykter?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-15 10:24

Låsta trådar finns fortfarande kvar, går fortfarande att läsa, vilket inte är helt jättebra alla gånger.

Är det någon tråd du saknar, något som är borta men som borde ha varit kvar?

Trådar som postas på fyllan och villan finns kvar. Kolla bara på några inlägg från Kallback Han skriver det han tänker, och det gillar jag

  • Oregistrerad
  • 2005-06-15 10:56

Tänkte väl senast på MJ-tråden då PF och FM rensat lite, men det händer ju lite då och då har jag märkt. Men det kanske bara är jag som tänker så och är så fallet så får jag väl plocka bort mina inlägg....

Ursprungligen av batmannen:

Tänkte väl senast på MJ-tråden då PF och FM rensat lite, men det händer ju lite då och då har jag märkt. Men det kanske bara är jag som tänker så och är så fallet så får jag väl plocka bort mina inlägg....

Vill bara påpeka att jag faktiskt inte plockat bort några inlägg ur den tråden, även om det ser ut så.

EDIT: för övrigt håller jag med om att raderafunktionen kanske borde inskränkas.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-06-15 13:10

Ja, i synnerhet i den tråden finns det många pinsamma kommentarer, där får ni gärna radera friskt.

  • Oregistrerad
  • 2005-06-15 14:09

visst gör det det svårare för folk att hänga med i diskussioner som varit, men att ta bort något blir ju som ett sätt att kunna ta tillbaka det man hasplat ur sig på fyllan. när du nu nämner "informationssamhället" (bra, lättdefinierad term, för övrigt.. ) så måste jag säga att det är ju det fina med att kommunicera såhär, att det man säger stannar kvar, det varar, men man borde ändå ha någon saying som individ där om huruvida man vill att det man sagt skall vara. generellt är det ju inte den typen av diskussioner här, där behovet av radering uppkommer, men när det gör det så kanske det är en lösning på att annars må dåligt eller så.

vad gäller pf:s radering, det är ju ändå därur diskussionen kommer, så måste jag säga att jag förstår det. han blev maglad och förlöjligad av måänga, diskussionen blev till något helt annat och då kan jag hajja om man inte vill vara en del av det. så tänker jag i alla fall.

  • Medlem
  • International user
  • 2005-06-15 14:44

att redaera är faktiskt lite fegt. som att säga jag kann inte stå för det här. jag har själv raderat men stått för det. Och om man raderar ofentligt är det inte fegt. för alla vet vad som hänt.

Att ta bort en länk i ett sammanhang äR både farligt för freden här och dummt, eftersom det äR ochså intressant att se vart när och hur en person själv tycker han har fel.
Att ta tillbaka sina ord är starkt tycker jag, därför så skulle jag vilja föreslå att redering bara döljer inlägget med en banner som säger typ: "förfataren ångrade sig, klicka här för att läsa mistaget"

: D

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-06-15 14:54

Jag ångrar inte mina uttalanden, men som pussy så korrekt säger, diskussionen fick en helt annan inriktning än vad jag tänkt / trott / velat. Inte alls kul att känna en sådan ofantlig mobbingstämning som uppstod.

Kloon - skicka PM och prata om det istället?

"Det känns ju rätt förlegat i dagens informationssamhälle?"

Vad har att kunna radera trådar på ett musikforum med "dagens informationssamhälle" att göra? Känns lixom lite lol över det.

Du hann se det

"Vem säger Du lägg ner till?"

Men är du 14?

Ska ej göra det heller - reply iz deleted. Men ditt "Vem säger Du lägg ner till?" svar kändes väldigt barnsligt. Det måste du förstå.

Dagens ironi.....
Denna tråd som handlar om "radering av inlägg" har för tillfället 9 raderade inlägg. (Ja, vi moderatorer kan läsa raderade inlägg i efterhand. Vi kan till och med återskapa dem om vi vill)

Seriöst talat, sluta radera inlägg! Man tappar kontinuiteten i diskussionerna och allt blir snurrigt eftersom man inte vet vem som svarar på vad till sist. Fuktionen finns inte till för att man ska kläcka ur sig ogenomtänkta kommentarer för att sedan ångra sig. I värsta fall så får vi väl stänga av funktionen och låta skrivet vara skrivet i fortsättningen.

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2005-06-15 16:34
Ursprungligen av Martin Pettersson:

Seriöst talat, sluta radera inlägg! Man tappar kontinuiteten i diskussionerna och allt blir snurrigt eftersom man inte vet vem som svarar på vad till sist. Fuktionen finns inte till för att man ska kläcka ur sig ogenomtänkta kommentarer för att sedan ångra sig. I värsta fall så får vi väl stänga av funktionen och låta skrivet vara skrivet i fortsättningen.

Tack! För mig kunde funktionen gott ha stängts av för flera år sedan.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2005-06-15 15:39

PF: En av grunderna till ett lyckligt och trevligt liv - Ta inget personligt... Om du såg det som mobbing att andra inte hade samma åsikter som dig, måste det vara lite jobbigt att leva.

Håller förresten med om att man helst ska undvika att radera inlägg, såvida man inte skriver något ofantligt korkat, typ råkar uppmana till hatbrott i fyllan eller något.

(fast jag förstår inte riktigt grejen med att vara full och skriva på 99musik... )

Okej, jag ger mig. Batmannen har en poäng.

  • Medlem
  • 2005-06-15 15:47

Håller med Martin!

Häng ut den jäveln som håller på att radera sina inlägg i denna tråden!
Så att vi skötsamma får veta vem han eller hon är!

Stay ontopic Kloon, annars raderar jag dina inlägg!

  • Medlem
  • 2005-06-15 15:54

Will do!

Jag tycker det är helt fel att man skall få radera hela inlägg.
Jag tycker att man skall få lov att ändra text, men då skall anledning alltid ges.

Raderingsfunktionen brukar inte vara något problem så länge alla har likadana åsikter om allt, i fortsättningen tycker jag att vi ska ha det. Mysigt va? Rättare sagt jag kräver att vi ska ha det.

Jag uppfann 99sekt.com, 050615 kl 16:35

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2005-06-15 16:55

Och OM man nu skulle behöva ta bort något, så skulle det inte vara värre än att man skriver till valfri moderator: "Snälla, ta bort mitt inlägg, jag var påverkad av x-drogen och levde i ett land med gröna tomtar".

Ang. alkohol: In vino veritas...

EDIT: En vote kanske vore på sin plats...

Jag håller med en David

Förutom vote-grejen, lite måste moderatorerna få bestämma själva, så nu beordrar jag dom att radera raderingsfunktionen

  • Medlem
  • 2005-06-15 17:27

Jag föreslår att alla moderators läser denna bok, kanske ger det klarhet?

  • Oregistrerad
  • 2005-06-15 18:43

Oj...jag är inte ensam om dessa tankar....

Omröstning kanske?

Jag kommer inte på nåt annat forum där man helt kan radera sina poster. Gillar det inte alls, när jag skulle läsa MJ-tråden fattades en tredjedel av inläggen - hela diskussionen blev omöjlig att följa, tråden värdelös.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-06-15 19:46
Ursprungligen av Dumb Dan:

Jag kommer inte på nåt annat forum där man helt kan radera sina poster. Gillar det inte alls, när jag skulle läsa MJ-tråden fattades en tredjedel av inläggen - hela diskussionen blev omöjlig att följa, tråden värdelös.

Absolut min avsikt i detta fall. Det står jag för. Om man skapar en diskussion och tror att folk ska följa en viss linje men i stället börjar snacka en jävla massa skit och ren dynga - och gång på gång dessutom trots man undanber detta, då är det inte speciellt kul att engagera sig länge. När ni tar fram svinen inom er bär jag hem mina pärlor. Enkel matematik.

  • Medlem
  • International user
  • 2005-06-15 19:26

Kan ju påpeka om när radering av poster är befogade, t.ex. när man råkar dubbelposta eller kommer på att det man skrivit i två eller flera efteföljande inlägg lika gärna kan stå i ett inlägg. Kan vara händigt också om man lägger ut telefonnummer under en begränsad tid.

Jag gillar inte heller när folk raderar saker de yttrar och sedan ångrar när det sabbar hela tråden och det inte går att tolka den efteråt på rätt sätt. Känns som att man kan diskutera hur mycket som helst om det egentligen.

Men PF, då är det ju svårt att diskutera med dig?
Om du liksom raderar och så när du inte är nöjd med hur det utvecklas?

Bevaka tråden