Jag har spelat WWIIO i snart en vecka nu. Först tyckte jag att grafiken var tristare än i Wolf & MoH, och det är den men det har också en orsak.
Efter att ha spelat andra dagen bryr man sig föga om grafiken då det är ett grymt spel. Tro inte att du kan ta några träffar. En träff och du är väck, finito, pushing up the Daisy´s. Har du tur vacknar du till liv efter några sekunder, men jösses vad det är svårt att strida effektivt när man är skadad. Mycket hög realism med andra ord.
Men skälet till den något smärre grafiken då? Här är ett klipp från utvecklarna som förklarar hur det fungerar:
http://www5.playnet.com/bv/wwiiolhq/news.jsp
"HQ ? It has been mentioned on several occasions that there is a pixel budget for each town and vehicle. Can you break this down in plain English for our readers and how it affects us now and in the future?
Frying Tiger ? It?s actually a ?Triangle Budget? and a ?Texture Memory? budget. Every object on your screen is made up of a number of triangles, and your graphics card can only display them so fast. So the more triangles we have, the slower the game runs. Actually, up to a point it?s not an issue, then, when you pass that point, performance takes a nosedive! The Art Department designs the objects and terrain as efficiently as possible. The terrain building team then places them so it is unlikely you will reach the maximum number in any particular area, with the base computer system we suggest? but occasionally we?ll decide game play and looks require us to push the envelope a bit. Also, large numbers of players add large numbers of triangles, which is why we have lower detail ?LOD? objects (Level Of Detail) that you will see at a distance.As far as the texture memory budget goes, each object that has a texture needs to have that texture placed in your graphics card?s memory. If we use more textures in an area than you have graphic card memory, your game will slow down horribly, as the card swaps the textures in and out. So we try to make sure we use as little texture memory as possible. It?s a balancing act? what can we get away with that won?t ruin the game play experience for the low end system guys, but what is required to make the average and high-end people happy?"
Men en förbättrad version är på gång att släppas under hösten. Bildklippen på den nya grafiken ser mycket bra ut. Vill du veta hur det ser ut? Kolla in lite längre ner på sidan:
http://www5.playnet.com/bv/wwiiol/dg_message.jsp?group_id=8821&parent_id=1289386
[ 21 Augusti 2002, 16:47: Meddelandet ändrat av: Toddan ]