Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

World War 2 Online - öppen beta test

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-08-08 20:10

Äntligen har Cornered Rats fått tummen ur och erbjuder alla Mac ägare att testa World War 2 Online. Detta är ett av de ballaste spel-experiementen som någonsin genomförts. Tusentals spelare på en bana stor som halva Europa. Infanteri, jakt- och bombflyg, allsköns panzar, artilleri och båtar i ett ständigt pågående krig om denna kontinent. Hur kul som helst.

Tyvärr kostar det ca 100 kr per månad. Och grafiken är halvtaskig (om man jämför med Medal of Honor och andra nyare 1st person shooters). Fult UI och obefintlig support. Dessutom bör man ha en kraftfull Mac:

Rekommenderad rigg:
OSX G4 700mhz or better
512Mb Memory
32Mb Video Card or better
200Mb free disk space
56k or better net connection
Joystick

Jag har inte testat den senaste versionen på Mac ännu. Men för en månad sedan testade jag på min G3 400 MHz och det var spelbart. Knappt.

Vissa aspekter är lite knöliga innan man fattat. Så maila gärna mig så bestämmer vi en tid för en genomgång On-line!

Jesussssss!!!

Vilka systemkrav det har gått och blivit på Mac-spelen helt plötsligt, förr var det PC kraven som var höga, men nu är Mac kraven minst lika höga

  • Medlem
  • Piteå
  • 2002-08-09 19:06

de är ju inte så höga systemkrav tycker jag.....jag ahde inte räknat med att kunna spela dom nyaste spelen på min G4 400 efter 2 år

Jag måste säga att det är en väldig inlärningströskel på det här spelet. Jag har inte haft tid att kolla så mycket (jobbar mycket just nu) men det verkar riktigt roligt. När den här släpps på Mac, kan jag nog tänka mig betala några månader för att testa (alltså även efter betatestningen).

  • Oregistrerad
  • 2002-08-21 16:44

Jag har spelat WWIIO i snart en vecka nu. Först tyckte jag att grafiken var tristare än i Wolf & MoH, och det är den men det har också en orsak.

Efter att ha spelat andra dagen bryr man sig föga om grafiken då det är ett grymt spel. Tro inte att du kan ta några träffar. En träff och du är väck, finito, pushing up the Daisy´s. Har du tur vacknar du till liv efter några sekunder, men jösses vad det är svårt att strida effektivt när man är skadad. Mycket hög realism med andra ord.

Men skälet till den något smärre grafiken då? Här är ett klipp från utvecklarna som förklarar hur det fungerar:
http://www5.playnet.com/bv/wwiiolhq/news.jsp

"HQ ? It has been mentioned on several occasions that there is a pixel budget for each town and vehicle. Can you break this down in plain English for our readers and how it affects us now and in the future?

Frying Tiger ? It?s actually a ?Triangle Budget? and a ?Texture Memory? budget. Every object on your screen is made up of a number of triangles, and your graphics card can only display them so fast. So the more triangles we have, the slower the game runs. Actually, up to a point it?s not an issue, then, when you pass that point, performance takes a nosedive! The Art Department designs the objects and terrain as efficiently as possible. The terrain building team then places them so it is unlikely you will reach the maximum number in any particular area, with the base computer system we suggest? but occasionally we?ll decide game play and looks require us to push the envelope a bit. Also, large numbers of players add large numbers of triangles, which is why we have lower detail ?LOD? objects (Level Of Detail) that you will see at a distance.As far as the texture memory budget goes, each object that has a texture needs to have that texture placed in your graphics card?s memory. If we use more textures in an area than you have graphic card memory, your game will slow down horribly, as the card swaps the textures in and out. So we try to make sure we use as little texture memory as possible. It?s a balancing act? what can we get away with that won?t ruin the game play experience for the low end system guys, but what is required to make the average and high-end people happy?"

Men en förbättrad version är på gång att släppas under hösten. Bildklippen på den nya grafiken ser mycket bra ut. Vill du veta hur det ser ut? Kolla in lite längre ner på sidan:
http://www5.playnet.com/bv/wwiiol/dg_message.jsp?group_id=8821&parent_id=1289386

[ 21 Augusti 2002, 16:47: Meddelandet ändrat av: Toddan ]

Att "testa" något för 100 pistoler i månaden är knappast en bra deal...

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: William W M:
Att "testa" något för 100 pistoler i månaden är knappast en bra deal...

Tja, det är väl upp till var och en att bestämma, eller hur?

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Simonsj:

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: William W M:
Att "testa" något för 100 pistoler i månaden är knappast en bra deal...

Tja, det är väl upp till var och en att bestämma, eller hur?

Nej, det måste diktatorwille bestämma!

Skämt åsido, jag är tveksam tíll att betala för att betatesta något, det känns fel.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: William W M:
[QUOTESkämt åsido, jag är tveksam tíll att betala för att betatesta något, det känns fel.

Nja, jag betalar ingenting för att betatesta World War II-Online. Men jag kan tänka mig att spela det några månader för att testa den färdiga versionen. Och då har du rätt i att jag måste punga ut dryga 100 pistoler i månaden (fast man får några gratismånader när man köper spelet, tror jag).

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-08-22 19:13

Kul att du gillar det, Simonsj! Spelar du axis eller allied?

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Axel von Matern:
Kul att du gillar det, Simonsj! Spelar du axis eller allied?

Jag spelar Allied när jag har tid (vilket inte är ofta). Eller spelar och spelar... jag är väl inte den främsta soldaten de allierade har precis. Datorn och spelet hänger inte alltid med svängarna (jag uppfyller inte systemkraven på processorkraften).

  • Oregistrerad
  • 2002-12-06 02:41

Hittade spelet på macgamefiles.com

Hittade den här diskussionen.

Detta måste ju vara den bästa spelidéen någonsin? En realistisk krigssimulation som rullar hela tiden och där du spelar en nästan obetydlig roll. Fascinerande... (ingen ironi)

Men efter att ha laddat hem detta, alltså Pre-Release 1.6.60c förstår jag inte mycket.

En gång lyckades jag starta spelet med en Opel-lastbil. Fem minuter senare hade jag lyckats lägga i ettan på min nya lastbil och öppna vänster framdörr. Inte mycket mer.

Den version jag fick hem funkade dessutom helkass. Fick tvångsavsluta för att komma ur, nästan inget i menyn gick att klicka på.. osv..osv.. det funkade inget bra..

Citat:

quote:We are no longer accepting new testers.

upptäckte jag sedan att det stod på tillverkarens hemsida.

jag vill ju testa!... med eller utan motspelare..

Citat:

quote:The product ships to retailers on November 12th and should be available across North America in the days following. Look for a copy at your local

Babbage´s/Gamestop
Electronic Boutique
CompUSA

och det finns ju på applestore...

fungerade det på era datorer?
är jag för sent ute för att få testa det?
fick man testa det gratis, eller kostade det 100kr?
har ni spelat den slutgiltliga versionen?
är det där med månadsavgift och registrering blabla någon bra idé egentligen?

svara på vad ni vill.. eller på något helt annat.

[ 06 December 2002, 02:53: Meddelandet ändrat av: jonny R ]

Betatestningen var gratis och den pågick under augusti till november. Då fick man testa spelet gratis.

Om det finns något demoliknande sak för att testa den färdiga versionen innan köp vet jag inte.

Spelet kostar som ett vanligt spel ≈ 500 kr och kostar sedan 100 kr i månaden för att få spela.

Jag har också betatestat det, men det var första omgången för något år sedan. Tyvärr var det lika dåligt då, man var t.ex. tvungen att ha en joystick för att kunna köra vissa fordon, jättemärkligt.

Har fått känslan att det inte har blivit så himla mycket bättre nu. Jag skulle hellre lira BF1942 istället på Macen, så jag håller ut.

jag får lite deja vú känsla av den här tråden. diskussionen har vart uppe förut, jag vet inte om det är den nämnt höga inlärningströskeln eller om spelet rätt och slätt suger, men jag har försökt i några omgångar. känner igen det där med att få i ettan, bara få upp en dörr. min största framgång var att jag lyckades köra ett pansarfordon framåt och bakåt. inte svänga.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-12-06 10:51

Skumt med era problem. Har funkat helbra förmig ända sedan beta testerna för PC. Funkar tom på min blå G3a.

1
Bevaka tråden