Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ghost Recon demo

Tråden skapades och har fått 35 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2002-11-09 01:10

Tom Clancy´s Ghost Recon finns nu som demo..

Länka gärna då du kommer med en sådan nyhet.

WOHO!!!

  • Oregistrerad
  • 2002-11-09 10:49

Jäkligt seg server bara...

15 kbit/sek... *suck*

Jag har ställt den här frågan i ett annat forum, men ställer den här också. Hur tror ni Ghost Recon och liknande spel går att spela på nya PB 1 GHz? Funderar på att byta till en bärbar men vill inte missa alla nya spel...

När det gäller spelbarhet av spel så är grafikkortet och RAM-minnet ofta det avgörande.

En PB 1GHz har ett Radeon 9000 vilket borde göra Ghost Recon helt spelbart. Inga problem.

  • Oregistrerad
  • 2002-11-09 13:14

Efter att ha lirat en timme både singelmode och med hjälp av Gameranger så kan jag bara konstatera att det är ett höjdarspel!

En del saker saknar jag, men det förstår jag är en del av spelet. Man skall inte kunna välja på så mycket utrustning. Synd.

Hatar bara att demon är så instabil...

Någon som har sett några bra tester på Radeon 9000? Vill inte köpa grisen i säcken..

  • Medlem
  • 2002-11-09 15:21

Suck!! då har det hänt..

Första spelet där minimum Requirements ligger över min maskin..

Preliminary System Requirements (these may change before the game´s release):

PowerMac with G3/G4 Processor
450 MHz or faster Processor
128 MB of built-in RAM (256 MB if running Mac OS X)
1 GB available hard disk space
ATI Rage 128 with 16 MB of VRAM (or better video card)

jag har en G4-400..

testar ändå, det är den typen av spel jag gillar bäst

[ 09 November 2002, 15:21: Meddelandet ändrat av: nixon ]

Förbaskat bra spel. Det blir nästa spel jag köper. Helt ok demo också. Någon som är med på en match någon kväll?

Nixon det fler spel som har högre krav på prossesorn. T.ex. RTCW och Medal of Honor.

  • Medlem
  • 2002-11-09 17:26

Arrrg!!!!.. det blev inte många fps...... Nån som vill skänka en dual 1250?

  • Oregistrerad
  • 2002-11-09 19:33

jäkligt svårt även på enklaste nivån. Gillar inte att man inte kan krypa nsett framåt eller bakåt...

Heh. Jag tyckte med det var skitsvårt på första banan, sen när man lärt sig hur spelet fungerar blir det lättare. Hade inga större problem för än bana 12, tror jag det var, då gav jag upp... Förbannade tanks (mina egna alltså, kan de aldrig skjuta!?) Körde på Normal elelr vad det heter...

Det brukar vara ganska bra att flumma runt med en eller två gubbar i 1a temet och låta de andra vara en bit bakom och täcka så ingen smyger på dig bakifrån eller så. Det jobbiga är när man inte hinner styra teamen ordentligt utan måste kuta hela tiden...

Laddade just ner demon och tänkte att "det här verkar jättekul". Men när jag startade spelet hackade det som satan.
Jag har en G4 800, Gforce 3, 1,1 gb RAM.
Varför hackar det??!
Dessutom var grafiken INTE vacker...

  • Oregistrerad
  • 2002-11-10 12:15
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Big Bonde:
Laddade just ner demon och tänkte att "det här verkar jättekul". Men när jag startade spelet hackade det som satan.
Jag har en G4 800, Gforce 3, 1,1 gb RAM.
Varför hackar det??!
Dessutom var grafiken INTE vacker...

Kör det på en G4 400 Mhz med Gforce 4 MX 64 MB och 512 MB minne. Allt på fullt då det gäller texturer. Rullar på kanon! Mac Os 10.2.1

  • Oregistrerad
  • 2002-11-10 14:56

Har fetproblem med GhostRecon Demot... Krankar upp allt på högsta och allt bara hackar!? Jag tycker att min rigg borde klara detgalant efter vad jag hört andras datorer prestera...Sitter på en QS 733MHz, 768MB RAM, GeForce 4 Ti, Jaguar (10.2.1). Vad kan vara fel?

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2002-11-10 15:02

Ingen som har provat hela spelet då? :rolleyes:

  • Oregistrerad
  • 2002-11-10 15:32
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: nixon:
Suck!! då har det hänt..

Första spelet där minimum Requirements ligger över min maskin..

Preliminary System Requirements (these may change before the game´s release):

PowerMac with G3/G4 Processor
450 MHz or faster Processor
128 MB of built-in RAM (256 MB if running Mac OS X)
1 GB available hard disk space
ATI Rage 128 with 16 MB of VRAM (or better video card)

jag har en G4-400..

testar ändå, det är den typen av spel jag gillar bäst

Märkliga krav...G3 eller G4 minst 450 mhz? Skillnaden mellan en G3 och en G4 är väl rätt stor...ella?

  • Oregistrerad
  • 2002-11-10 15:40

Då var demot färdigspelat. Alla varianterna på alla tre nivåerna... *suck*

Nu bara MÅSTE jag köpa spelet!

På min burk rullade spelet kanonbra.

det där med G3/G4 har väl med att spelet kräver en viss hastighet på processorn. Som Adobe Acrobaten, den bryr sig nästan bara om Mhz!

  • Oregistrerad
  • 2002-11-10 16:05

Någon som vet om man kan spela multiplayer mot polare på PC? Det funkade ju fint i Rogue Spear.

På det lilla jag såg på www så verkade det som om Desert Siege är inbyggt. Whoa. Tur att Tom Clancy är ett Mac-freak. Annars skulle väl ingen orka porta hela sk*ten från DirectX till OpenGL, för det är väl det som är gjort?

Skulle vara kul att få reda på era fps, själv får jag 7-20 med allt på i 10.2.1 inte sådär jätteimponerande, och i 9.2 20-40

Sitter med en QS 733 896 mb RAM, Geforce 4 MX 64 mb.

För att få fram fps:en, ta fram consolen genom att trycka enter på det numreriska delen av tangentbordet, skriv in "toggleshowframerate" och enter, esc. gömmer consolen.

  • Medlem
  • 2002-11-10 21:51

Kan inte uttala mig om demot men i grundinställning d.v.s allt på medium i releasen får jag 11-20 fps. Detta på en G4 400 AGP med ett 32MB Radeonkort.

Nu ska poängteras att det inte alls är något problem (IMNSHO) i just Ghost Recon - Desert Siege med så låg fps. Faktum är att jag är hårt pressad att märka när det ligger på 11 respektive 20.

  • Oregistrerad
  • 2002-11-11 08:54

Jag kan berätta en rolig sak för er alla!

Jag har en G3 300 mhz 30 GB 484 mb minne
och en ATI grafik kort.

Det fungerar Perfekt!
det ända att det hackar när jag är på internet och spelar då kanske jag flyger lite ditt och var!

tja ghost recon funkar alldeles utmärkt på min gammla burk med..
g4 350 mhz
16 mb ati rage
512 ram

ska in och kolla fps...

[ 12 November 2002, 01:51: Meddelandet ändrat av: buppen ]

jag fattar INTE vad som e fel. Förvisso flyter GR MYCKET bättre under os9, men det hackar fortfarande. Jag har samma problem med JK2, men då funkar det inte alls under 9an...aargh

jag har tankat ned det - det går igång till startsidan, men sedan dör det. deprimerande...

åsså funkare i alla fall.. he he

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2002-11-14 00:10

va ful nog att dra ned hela spelet för test..

skiten åkte i papperskorgen efter 10 min, Rainbow Six har iofs aldrig vart min grej

men.. det va ju inte äns kul..

tänk om man lagt 600 kr på det.. fy fan

Bevaka tråden