Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nämn ett bra nätverksspel!

Tråden skapades och har fått 32 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2002-09-27 21:25

Förslag på bra spel för nätverk??

Det kan vara bilspel, jaga, strategi, eller vad som helst.
MacOS 9 eller X spelar ingen roll.
Det får gärna vara ett äldre spel också

Släpp loss och tipsa på!

Carmageddon 2 tröttnar jag aldrig på, hur kul som helst att jaga polarna med bil och smälla till dom så att plåtbitarna flyger. Kräver inte mycket dator heller, G3 funkar finfint.

Medal of Honor: Allied Assault har stulit många timmar av mitt liv. Och fler kommer det att bli.

  • Oregistrerad
  • 2002-09-27 23:10

Starcraft, bästa nätverkspelet. utan tvivel.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-09-27 23:22

Cro-Mag Rally

Bilspel som utspelar sig i stenåldern, bronsåldern och järnåldern.

Av Pangea Software.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2002-09-28 08:40

Unreal Tournament...
Mycket bra actionlir

Maze War

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: xplane:
Maze War

Aaah. jag har funderat över vad det hette, det där nätverksspelet som jag körde i macdatasalen 1987. Det var ju sjukt roligt för att vara på den tiden. Det måste vara ett av de första first-person-spelen överhuvudtaget. "Ögat" var bäst!

Tack för den.

Stragegi- och taktikspelen Myth I och Myth II är de nätverksspel som haft längst livslängd för mig.

Kul med coop-läge.

Aktarej för Myth III, som inte alls nådde upp till föregångarnas kvalitet.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2002-09-28 16:55

Igår spelade jag och polaren Q3, Moh:aa, SC/bw i nätverk.. sååå jävla kul..
satte oss vid 00.00 med q3 sen efter "tio minuter" va klockan halv 6

C&C och WC2 & 3 är även de bra spel...

  • Oregistrerad
  • 2002-09-28 18:10

Rough Spear!

Bäst är om varje team sitter för sig själv så man kan ge order och ha full koll på taktiken!

  • Medlem
  • Lund
  • 2002-09-28 19:55
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: :::NIKKE::::
Rough Spear!

Bäst är om varje team sitter för sig själv så man kan ge order och ha full koll på taktiken!

Ah! Rouge Spear! *nostalgisk*

Det borde släppas en Rouge Spear 2. Ghost Recon verkar inte lika bra (eller inte bra på samma sätt iaf). Men vad spelar det för roll när de envisas med att inte släppa Mac-versioner i tid (om alls).

BTW, så står det på Red Storms websida att Rouge Spear endast finns för Windows. Lite halvstörigt, eftersom det finns för Mac. Visserligen är det MacSoft som levererar Mac-versionen, men ändå.

Descent är rätt kul att spela i nät, du och polarn samarbetar och flyger genom mörka gångar och rum, aha, där har vi en dörr: du täcker vänster, jag tar höger, lobba iväg ett par robotar och bränn av en salva med gatling-kanonen, ratatatatatata!!

  • Oregistrerad
  • 2002-09-29 00:14

Jag bara tackar och bockar för alla förslag från er spelfanatiker som dessutom blir ny-inspirerade och nostalgiska omvartannat!

Det verkar som att det kan drälla in ett gäng till, av inläggen hittills att döma.

Fler förslag? - kanske även där barn kan delta utan att dö på kuppen...

Shoot!

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Göran Segeholm:
Stragegi- och taktikspelen Myth I och Myth II är de nätverksspel som haft längst livslängd för mig.

Kul med coop-läge.

Aktarej för Myth III, som inte alls nådde upp till föregångarnas kvalitet.

Ja. Myth 1 och 2 är världens bästa spel. Jag har aldrig haft så roligt som jag har haft med dom två spelen! Jag spelade det varje Fredag och Lördags kväll i ett halvår!

Extremt, extremt roligt!

Myth 3 följer inte upp till standarden eftersom unit-balansen är helt sabbad (Trow Iron Warriors!?). Och spelet har inte samma känsla som Myth 1 och 2...

Myth 2 är dock bäst av alla...

Quake 1 och 2
Myth 1 och 2
Rune
R6 och Rogue Spear

Några bra tips för lite äldre Macar

Unreal Tournament, se www.macgamefiles.com för en massa moddar.

  • Medlem
  • Piteå
  • 2002-10-01 01:18

Quake 3 är kungen av alla nätverksspel!
Ett måste!

sen finns det ju en jekla massa modar till det som är gratis om man gillar sånt...

Passar på att tjata lite om SoF2 - Soldier of Fortune 2. Detta är ett mycket bra MP spel baserat på Q3 motorn som i sin spelstil är ganska likt tex Counter Strike eller Q3-modden Urban Terror.

Har kört det hela sommaren och måste säga att det är det roligaste MP spel jag spelat. (och då har jag ändå spelat både CS, QW, Q3, MoHAA och RTCW)

Köp det

läs mer på
http://www.ravensoft.com/soldier2.html
och kolla
http://www.sof2-europe.com/

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2002-10-01 07:36
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Filip Wänström:
Passar på att tjata lite om SoF2 - Soldier of Fortune 2. Detta är ett mycket bra MP spel baserat på Q3 motorn som i sin spelstil är ganska likt tex Counter Strike eller Q3-modden Urban Terror.

Har kört det hela sommaren och måste säga att det är det roligaste MP spel jag spelat. (och då har jag ändå spelat både CS, QW, Q3, MoHAA och RTCW)

Köp det

läs mer på
http://www.ravensoft.com/soldier2.html
och kolla
http://www.sof2-europe.com/

Uch.. det överdriveet kass?
slö grafik och inget vidare spel i sig.. sof 1 i mp va dock kul som fan..
roligaste mp spelen är ju Mohaa och q3 m.m.

Maze Wars var kul! En annan gammal godig var ju Strategic Conquest.

* FPS-spel: Q1/QW. CTF-modden e ju grymt bra.
Marathon är ju superb även i nätverk.
* Taktikspel: Close Combat 2. Bra o trovärdig. Irriterande att soldater får panik när de ska slå ut motståndarens värsta pansarvagn. Men det får man ju ta
* Realtisstrategi eller vad man ska kalla det. Warcraft 2.

Bra spel men jobbiga i nätverksversionen är ju de turbaserade. Blir dock segt att sitta o vänta i längden.
* Civilization
* Heroes 3 (Migth and Magic)

[ 01 Oktober 2002, 14:04: Meddelandet ändrat av: streko ]

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: xplane:
Maze War

Jag har något som heter Super Maze Wars. Kan det vara samma? Små trianglar (typ) som kör omkring i en labyrint och jagar varandra.

  • Medlem
  • 2002-10-01 15:18
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Massebasse:
Jag har något som heter Super Maze Wars. Kan det vara samma? Små trianglar (typ) som kör omkring i en labyrint och jagar varandra.

Det var ett grymt spel, jag körde det väldigt mycket en gång när jag låg hemma sjuk.

Annars har man väl spelat en del Marathon II i nätverk och det fungerar än.

Carmageddon 2 är strålande.

Jag kan tänka mig att Starwars Podracer kan vara roligt i nätverk men jag har inte testat.

Jag och streko körde för flera år sedan Spectre på varsin powerbook 5300 via trådlöst lan "IR" för er som inte har kört det så är det enkelt förklarat stridvagnar på utomjordiska planeter...Otroligt läckert

Nepp Massebasse Super maze war är en förenklad variant av originalet...Speliden är densamma men väldigt förenklad i grafiken...

I originalet kunde du välja att vara antingen en sko,taxibil,öga eller telefonkiosk det sistnämnda är jag lite osäker på... Men trianglar sköt man

Myth I & II är ju helt klart de nätverkspel som jag spelat mest. De slutar aldrig vara roliga, nya moddar och återfall på gamla gör att spelet håller otroligt länge...

Har ingen nämnt Warcraft III?????
Det är fasen det bästa som hänt sedan Starcraft.

Sedan funkar MohAA också. Bästa FPS är ändå Quake.
Gärna IIIan.

Men just nu och en bra tid framöver kommer Warcraft III vara det som gäller.

Det är bara så jäkla bra! BÄST!

  • Oregistrerad
  • 2002-10-16 11:57

Marathon 1! Med dubbla avsågade shotguns!

Bara Marathon II och Infinity fanns med dubbla avsågade? hagelgevär...

Bevaka tråden