Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Plusmedlem i 99musik

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Jönköping
  • 2005-04-13 15:38

Hejsan.

Jag läste om att 99mac hade något som heter plusmedlem. Kanske vore något för 99musik också? Inte vet jag vad det skulle innebära, men kanske lite serverplats där man kan lägga upp musik eller något?

Jag hade själv gärna betalat en liten slant bara som tack till alla som ställer upp.

Vi moderatorer har diskuterat ett liknande plusmedlemskap. Det som i praktiken skiljer om man är vanlig medlem på 99mac kontra plusmedlem är följande:

- Möjlighet att välja egen avatar 64x64 pixlar
- Profilbild 700x350 pixlar
- Tillgång till Plusforumet med nyheter och bildreportage
- Kan välja mellan flera olika utseenden (skins) av 99mac utan reklam
- Obegränsat antal Privata meddelanden

När vi moderatorer väl kommer fram till ett passande "paket" med extratjänster för 99musik så kommer det att erbjudas 99musik-medlemmar. Men innan dess så är det en del saker som måste diskuteras genomgående. Vad kan vi erbjuda? Vad är av intresse? Hur mycket får det kosta? Hur mycket mera trafik kommer t.ex musikuppladdnings-möjligheter att kosta Mantaray? Dessutom, så fort man börjar ta betalt för extratjänster på ett forum som detta så ställs det helt plötsligt andra krav på oss som modererar. Om vi, som 99mac ovan, lanserar ett plusforum med specialnyheter och exklusiva bildreportage så måste vi också kunna leverera just detta eftersom betalande förväntar sig något extra.
Det är mycket mindre krav på oss moderatorer och redaktörer så länge forumet är helt gratis och vi inte får någon ersättning för det jobb vi lägger ner.

Vi har ju provat alternativ som 99klubb-CD skivan som en form av inkomstkälla till forumet. Det föll tyvärr inte ut så positivt ekonomiskt sett, men något ska vi nog kunna hitta på för att få forumet att gå runt rent ekonomiskt.

skulle gärna betala några kronor / mån för att slippa reklamslippen... då det iaf inte e direkt relevanta grejjen jag har råd till / ämnar att köpa... + har låg uppläsning på en liten skärm

Ett rejält lagringsutrymme för musik, och obegränsade meddelanden vore intressant. De andra grejerna som Martin listade kändes inte direkt som något jag skulle vilja betala för dock..

  • Medlem
  • 2005-04-13 20:23

Lagringsutrymme för egna mp3 med adress typ: www.99musik.com/kloon
E-post adress kloon@99musik.com kanske?
Statistik på lagringsutrymmet.

edit::
Kom på 2 till: möjlighet att ändra ordet "veteran", till valfri.
Kanske oxå kunda lägga till en "footer", ett budskap eller logo.

Sakerna som jag listade är bara en redogörelse för vad man får på 99mac om man beställer plus-abbonemang.

Det finns vissa problem när det gäller lagringsutrymme för musik. Dels hela STIM-aspekten. Om Mantaray (de som står bakom och driver 99musik) skulle erbjuda utrymme för musik och upphovsmannen är registrerad hos STIM så måste Mantaray betala pengar till STIM. Sedan är det en trafikkostnadsfråga också.

Beträffande möjligheten att ändra titlarna "Veteran" osv, till något eget, diskuterade jag med Martin Björnström om när det var dags för Big Bertha-insamlingen. Det är något som går att fixa rätt enkelt.

Fortsätt gärna att spåna idéer kring tjänster och liknande. Vi har moderator-diskussioner kring detta då och då, så vilken typ av tjänster som är attraktiva för 99musik-medlemmarna är bra att veta.

1
Bevaka tråden