Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ett par småsaker om 99musik...

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-02-05 12:27

Det finns ett par småsaker som jag stör mig lite på i gränssnittet på 99musik. Jag vet inte om det är lätt att fixa, eller om det ens är någon annan som tycker att det är något problem, men här kommer det i alla fall:

Jag tycker det borde finnas en menyrad på de sidor som upplyser om att en sökning inte genererade några träffar eller att man inte får söka oftare än var 20:e sekund. Det innebär att man måste backa för att komma vidare. Det känns lite onödigt.

Varför måste man bekräfta att man vill logga ut? Om man nu någon gång skulle råka klicka på "logga ut" av misstag är det lätt att logga in igen. Däremot känns det lite onödigt att behöva bekräfta de 9999 gånger av 10000 som man faktiskt vill logga ut.

99musik är ett av de mest lättnavigerade forum jag stött på, men om de här småsakerna fixas skulle det bli perfekt!

  • Medlem
  • 2005-02-05 13:29

Kikar på det här nästa gång det blir grottande i forumstemplaten.

Det där med sökningen har jag också stört mig på... antar att det är nån form av säkerhetsfunktion så det är naturligtvis helt okej att ha den, men vore bra om man fick komma tillbaka till föregående sida automatiskt eller i alla fall ha en liten knapp för det.

Gillar hursomhelst tapeten skarpt

En annan sak jag har på önskelistan är att helt ignorera läsbekräftelser av såväl utgående som ingående internpost, once and for all. Stör mig fett på dom eviga små popuparna man hela tiden ska ta ställning till, ungefär lika irriterande som 'Vill du ha minneslapp' i bankomaten... Who cares!
Men det är väl anarkisten i mig som talar

Ursprungligen av charliecrash:

En annan sak jag har på önskelistan är att helt ignorera läsbekräftelser av såväl utgående som ingående internpost, once and for all. Stör mig fett på dom eviga små popuparna man hela tiden ska ta ställning till, ungefär lika irriterande som 'Vill du ha minneslapp' i bankomaten... Who cares!
Men det är väl anarkisten i mig som talar

Kan hålla med där faktiskt. Använder medvetet ändå aldrig funktionen. för mycket Gestapofeeling

[EDIT: Lyckades stava fel till "aldrig" fyra gånger i rad! Jag borde nog gå och lägga mig.]

  • Medlem
  • Gävle
  • 2005-11-03 23:30

Jag trycker i det närmaste alltid "ok" på dom där utan att tänka

  • Oregistrerad
  • 2005-11-04 16:45

OT: ingen annan än jag som tycker att sidans uplägg är väldigt likt ipod.se

jag stör mig också lite på att man måste bekräfta att man vill logga ut och att man måste vänta 20 s innan man kan söka igen

Ursprungligen av elmo:

OT: ingen annan än jag som tycker att sidans uplägg är väldigt likt ipod.se

99musik var före ipod.se, och ipod.se och 99musik ägs av mantaray och Martin Björnström så likheterna är nog inte så konstiga.

  • Oregistrerad
  • 2005-11-04 18:36

jaha misstänkte att de va något åt de hållet:)

  • Medlem
  • International user
  • 2005-11-05 00:09

Öka på den löjliga utrymmesbegränsningen på 70 privata meddelanden! :eek: :eek:

Tycker jag i alla fall.

1
Bevaka tråden