Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

SJUKT.... billig CDRW

Tråden skapades och har fått 24 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

dustin.se tar 675:- (ex moms) för en;

LG CD-Writer 48x / 16x / 48x IDE brännare

CD-R 48x
CD-RW 16x
Läs CD 48x
2Mb Cache o Buffer Underrun

Förtydligande av ovanstående: det är en intern brännare.

Men var fick du det priset ifrån? Det är ju inte dumt att lägga med en länk också. När jag kollar så tar dom 595 kr plus moms för en LG CD-RW 48X/16X/48X intern IDE bluk, kolla själv här.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2002-11-20 18:22
  • Medlem
  • 2002-11-20 19:34

Det är väl inte så hemskt billigt... personligen skulle jag rekommendera:

Lite-On 48x BurnProof etc. 699 ink

För ungefär samma pengar stödjer dessutom i princip allt roligt Comes highly recommended from morally inept users

Brännare är inget som är dyrt idag, själv har jag 2 st 40x BenQ ståendes här hemma som ska säljas, de är alltså inte alls dyra. De flesta ligger väl runt 640-700 kr, och då är 700 kr dyrt

Har funderat på att testa en i min PM, men det står inte att den stödjer Mac, men det kankse funkar ändå?

  • Medlem
  • Huddinge, Sweden
  • 2002-11-21 02:06

SONY CDRW 40x12x48x för 624:- inkl.. Kul att notera också är nedgången av TFT priserna...

[ 21 November 2002, 02:08: Meddelandet ändrat av: Cihan ]

  • Oregistrerad
  • 2002-11-21 07:54

Hur fungerar dessa brännare under OS X? E det bara att ploppa in i burken o köra?

Glömde länken, det har du helt rätt i. men eftersom du hittade en ny där priset sjunkit än mer så.. (jag hittade priset i november katalogen )

Hur som helst så är CD-RW j-t billigt numera. Som så många har påpekat här, LiteOn har jag själv i ett LaCie skal och kan än så länge bara säga gott om.

Angående om man kan stoppa in o köra så är svaret ja med reservation för att OS X el tex Toast inte stödjer just den brännaren.
http://www.roxio.com har väl en lista på vilka Toast stödjer lixom Apple har en lista (nån kanske kan klistra in länken till Apples sida för stödda brännare)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-11-21 08:54

Sjukt låga priser. Men gå hit och klicka på den bärbara datorn längst ner! LOL.

Den fula?

"UserError in ´ArticleParent´ error ´800a0001´

Didn´t find a parent for article with id ´N-Xtr-20005b´

/webshop/error.asp, line 3"

Fick jag då jag klickade på den, priset i sig var ju inget speciellt.. 20papp..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-11-21 09:23

He he, inte så bra. Det har man liksom sett förr på webbplatser som använder ASP... IDG.se till exempel.

Good ol´ ASP. Varför använder folk skiten egentligen?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-11-21 10:17

Det verkar inte fungera för fem öre alltså. Computer Sweden har ständiga problem med sin server till exempel.

Jag tycker inte man ska gå så hårt åt ASP som teknik egentligen. Det handlar mycket mera om vem som skriver koden. Det finns ASP-sidor som är gjorda med bedrövlig VBscriptkod och de som är gjorde med snygg bra javascriptkod. Sen föredrar jag förstås PHP, men det är en annan sak.

Och för att hålla sig till trådens egentliga ämne, såg just detta på Dustin:

De säljer den TDK CD-RW CYCLONE 24/10/40 för 895 kr plus moms. Varför är det så speciellt då? Jo för det är en extern firewirebrännare!

http://www.dustin.se/Shopping/ProductDetail.asp?PID=5010039235

  • Oregistrerad
  • 2002-11-21 11:12

LG CD-RW brännare
40x/12x/40x bulk
med mjukvara & manual.

Pris: 463:- plus moms.
Här www.tricom.se

Här kan man även läsa en liten recention av underverket.

[ 21 November 2002, 11:15: Meddelandet ändrat av: ••• ? ••• ]

  • Avstängd
  • International user
  • 2002-11-21 11:14
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Adrian B:
Och för att hålla sig till trådens egentliga ämne, såg just detta på Dustin:

De säljer den TDK CD-RW CYCLONE 24/10/40 för 895 kr plus moms. Varför är det så speciellt då? Jo för det är en extern firewirebrännare!

http://www.dustin.se/Shopping/ProductDetail.asp?PID=5010039235

Funkar den med Mac då? Den finns inte listad i itunes-kompatibla-brännare-listan...
Itunes compatible CD-burners
Men den kanske inte är komplett?

  • Oregistrerad
  • 2002-11-21 11:19
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Mattias L:
Funkar den med Mac då? Den finns inte listad i itunes-kompatibla-brännare-listan...

Så skriver Dustin: MAC-kompatibel Ja

Den kanske inte fungerar i iTunes men borde göra det med Toast. Ta reda på det här.

Citat Roxio OS X: Toast 5.1 or later and Jam 5 or later should support all Firewire drives that follow the MMC (Multi-Media Command set) standard.

[ 21 November 2002, 11:29: Meddelandet ändrat av: ••• ? ••• ]

  • Avstängd
  • International user
  • 2002-11-21 11:38
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: ••• ? •••:

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Mattias L:
Funkar den med Mac då? Den finns inte listad i itunes-kompatibla-brännare-listan...

Så skriver Dustin: MAC-kompatibel Ja

Den kanske inte fungerar i iTunes men borde göra det med Toast. Ta reda på det här.

Citat Roxio OS X: Toast 5.1 or later and Jam 5 or later should support all Firewire drives that follow the MMC (Multi-Media Command set) standard.

Cool!

  • Medlem
  • Boston
  • 2002-11-21 11:48
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Adrian B:
Och för att hålla sig till trådens egentliga ämne, såg just detta på Dustin:

De säljer den TDK CD-RW CYCLONE 24/10/40 för 895 kr plus moms. Varför är det så speciellt då? Jo för det är en extern firewirebrännare!

http://www.dustin.se/Shopping/ProductDetail.asp?PID=5010039235

Extremt bra, nu börjar vi snacka. Gärna fler tips på billiga externa firewire-brännare tack...

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Adrian B:
Och för att hålla sig till trådens egentliga ämne, såg just detta på Dustin:

De säljer den TDK CD-RW CYCLONE 24/10/40 för 895 kr plus moms. Varför är det så speciellt då? Jo för det är en extern firewirebrännare!

http://www.dustin.se/Shopping/ProductDetail.asp?PID=5010039235

Just idag (och endast idag) kan man få ovanstående externa firewire-brännare för endast 695 kr plus moms! Gå in på Dustin och klicka på dagens lucka i julkalendern.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Christoffer Larsson
Brännare är inget som är dyrt idag, själv har jag 2 st 40x BenQ ståendes här hemma som ska säljas, de är alltså inte alls dyra. De flesta ligger väl runt 640-700 kr, och då är 700 kr dyrt

Har funderat på att testa en i min PM, men det står inte att den stödjer Mac, men det kankse funkar ändå?

Har du testat?

LiteOn CDRW på www.itpower.se kostar typ under 400 kr. inkl. moms

det är en bränare som är otroligt bra och otroligt billig...

p.s. den funkar till macen...

  • Medlem
  • International user
  • 2003-11-17 13:12

Nåja, otroligt bra kanske man inte skall säga om LiteOn men de fungerar iaf. Jag köpte en LiteOn 52X för 500-600kr inkl. moms. på www.mycom.se förut till min PMG4. Fungerade utmärkt, gick att boota ifrån, men ej genom att hålla nere "C" utan ändring av startskiva i systeminställningar var nödvändigt.

TDK Cyclone är det väl egentligen inget fel på nu så vitt jag vet. Men när de började säljase hade de stora problem. De flesta brännarna tog tillbaks och kunden fick ersättning eller brännare av annat märke istället.

Extern FW brännare känns iaf. otroligt mycket mer prisvärt än en intern IDE i de prisklasser vi talar om. Varför inte sätta i en DVD-R enhet i Firewire lådan sedan och använda ihop med G5 eller annan maskin som endast har plats för 1st 5.25" enhet. Borde väl vara möjligt?

1
Bevaka tråden