Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Airport-skrivare?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Någon som vet om det finns någon bläckstråleskrivare som fungerar med Airport?

Epson USA har en C80 med AirPort till försäljning. De kallar den C80WN.

Den finns dock enbart i USA (har kollat upp det).

Kollade på deras amerikanska hemsida och visst fanns skrivaren med airport, men den var dyr.

Tror att jag tar och aktar mig för Epson hädanefter, då jag har haft lite problem med Epson och torkade bläckpatroner. Min 740 kommer att få bekanta sig med en container inom en mycket snar framtid, dvs under närmsta helgen.

Har funderat på att köpa en Okipage 8wlite istället. Någon som har erfarenhet av den skrivaren?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-05-25 01:13

Peter,

jag har haft min Okipage 8w lite i ett halvår och hade mitt först problem igår. Jag tror jag har köpt för tjockt papper, för skrivaren hade problem att mata fram, och stannade. Tidigare har jag dock ej haft ett enda problem. Den har bara skrivit bra från första stund.

Märk väl att den inte är världsbäst på bilder, vill du skriva ut mycket bilder är det nog bäst att köra bläckstråle. Text ser dock utmärkt ut, och jag kan bara rekommendera den.

Litet dyrare i inköp, men billigare utskrifter.

Jag skall köpa nytt papper imorgon, och återkommer om resultatet. Jag tror och hoppas att det är pappret som är problemet. Ironiskt nog köpte jag svindyrt tungt papper, rekommenderat av säljaren. När jag kom hem och skrivaren strulade, såg jag på förpackningen att pappret var lämpligt för bläckstråleutskrift, om nu det kan ha någonting att skaffa med frammatningsproblem.

Återkommer i helgen.

Vänligen, Ylan

  • Oregistrerad
  • 2002-05-25 01:52

Frammatningsproblemen är återkommande med OKI´s billga laserskrivare.

Det är också rätt vanligt att det dras med flera papper samtidigt, vilket kan lösas med tunna, väl luftade papper, men inte alltid.

Det kommer att gå bra om du betraktar den för vad den är: En billighets-laser som visst kan vara värd sina pengar, men kräv inte för mycket av den. Då ska du köpa nåt annat.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Palle:
Det kommer att gå bra om du betraktar den för vad den är: En billighets-laser som visst kan vara värd sina pengar, men kräv inte för mycket av den. Då ska du köpa nåt annat.

Vilket märke, vilken modell och vilken prisklass syftar du på då?

Jag hade en OkiPage 4m för ett tag sedan och den funkade nog ungefär på samma sätt som den nyare fast utan USB.

Det var helt kanon för text och inte så illa för bitmap-bilder. Däremot så kan du inte montera en EPS i t.ex PageMaker eller Quark och sedan få ut snygga bilder på den. Det kräver PostScript. Jag är inte säker men jag har för mig att InDesign har fixat så man kan skriva ut på icke-PS skrivare.

Snabba fina textutskrifter, då funkar Oki´s LED perfekt.

Jag tror nog framtiden innehåller fler BlueTooth skrivare än AirPort....eller....

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Johan Arvidsson:
Jag tror nog framtiden innehåller fler BlueTooth skrivare än AirPort....eller....

Det har ju t o m kommit ett antal videokameror med inbyggd blåtand...

  • Oregistrerad
  • 2002-05-28 00:37
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Peter Edwardsson:

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Palle:
Det kommer att gå bra om du betraktar den för vad den är: En billighets-laser som visst kan vara värd sina pengar, men kräv inte för mycket av den. Då ska du köpa nåt annat.

Vilket märke, vilken modell och vilken prisklass syftar du på då?

Jag syftar på OKI´s LEDskrivare, modellerna 4w, 4m och 8w framför allt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-05-29 00:04

Bytte mot tunnare billigare papper. Nu kör den som den alltid har gjort: Helt utan problem.

Hälsningar Ylan

1
Bevaka tråden