Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jippi! Snart har jag kanske en Ibook!

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hallå!
Ska kanske köpa en beg. Ibook!
Det är en äldre Ibook som har blågrå plastdetaljer å äpple, resten i vit.
Tyvärr så var säljaren inte så insatt i mac så han visste inte direkt vad den innehöll, han trodde det var någonting runt 450 Mhz, 198 Mb Ram,usb å han var 90% säker på att den hade FireWire, dock ingen DVD. Det låter väl som en Ibook/SE? Fast enligt www.appel-history.com så har 466 Mhz:aren DVD, vilket han inte trodde den hade.

Någon som har förslag på vad det kan vara för något?

Och en fråga till: Kommer OSX funka på den? (kommer uppgradera till max i ram sen), kan man kanske trycka in OSX 1.2?

Han ville ha 6500 för den, det är väl inte så farligt eller vad tycker ni?

Testar lite X på en iBook 366 Mhz med 288 MB RAM och det går bara bra.

Ok, va bra!

Jag tror det kommer funka fint med X på han, och ännu bättre med Jaguar ja.

6.5k låter helt okej tycker jag, men försök pruta ner lite

  • Oregistrerad
  • 2002-08-01 11:05

Jag har just en sån dator, iBook 466 DVD Firewire och med 576MB RAM. OS X funkar, men känns ju lite segt förstås

Se upp med batteriet! Mitt batteri är på väg att dö, håller i 20min efter laddning, och nya batterier till den iBookmodellen växer inte på träd...

Maxupplösningen är 800x600, så dialogrutorna i OS X tar upp nästan hela bildytan, inte heller så kul kanske.

Om allt fungerar på datorn är det ett bra köp tycker jag

/ Emil

Vet inte men jag tycker att det osar katt när säljaren inte vet riktigt vad han har. Ligger den på stöldgodslagret eller? Kolla upp den tycker jag.

1
Bevaka tråden