Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Uppdaterad iBook

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hittade just denna artikel om en ny 700Mhz iBook.

http://biz.yahoo.com/prnews/020520/sfm029_1.html

Fortfarande lite liv kvar i G3an...

Jo, den är "uppe" hos Apple (US) på adressen:
http://www.apple.com/ibook/

  • Oregistrerad
  • 2002-05-20 13:54

ATI Mobility Radeon 16mb, räcker det?

Apple Store har stängt...

Finns på svenska Apple store nu... aagh. Alltså jag placerade en order på "gamla" iBook 600Mhz men fick för några minuter sedan reda på att nåt gick fel så ordern gick inte igenom.. jippi!! Nu kan jag ha den uppdaterade istället, hehe.

Vad är det för skillnader nu då jämfört med gamla?

Ciryon

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2002-05-20 16:05
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: ciryon:
Finns på svenska Apple store nu... aagh. Alltså jag placerade en order på "gamla" iBook 600Mhz men fick för några minuter sedan reda på att nåt gick fel så ordern gick inte igenom.. jippi!! Nu kan jag ha den uppdaterade istället, hehe.

Vad är det för skillnader nu då jämfört med gamla?

Ciryon

Bla snabbare bushastighet (100mhz),snabbare processor (700mhz),nytt grafikkort med 16mb istället för 8mb,möjlighet för upp till 40gb hd mot tidigare 30gb. Det är vad jag hittade...:)Nu blir det helt klart en ny "uppdaterad" ibook

Den verkar ju helt klart mer optimerad för OS X. Det är väl svaret på den kritik som fört mot G3-modellerna och OS X-prestanda.

(När jag la in länken så var inte Apples iBook-sida uppdaterad, men den blev väl det precis efter.)

Hmm, en bra produkt blev genast ännu bättre!

Snabbare processor och bättre grafik gör att den antagligen står sig ett bra tag till. Men det blev ändå bara en liten knuff framåt, antar att det dröjer till hösten/vintern innan nåt större händer. Som G4 och/eller Bluetooth. Och lite snålt är det av Apple att välja att strypa möjligheten att köra högre upplösning på extern skärm (och skärmdubblering). Jobs tycker väl att XGA är allt som en konsument (och fattiga företagare) behöver.

Nåja, jag skulle gärna byta min iBook/500 mot en iBook/700, ingen tvekan om den saken...

Intressant förresten att dom skippat den speciella AV-porten, i och med denna iBook så tar man nu ut videosignalen genom VGA-porten, så var ju inte fallet tidigare.

  • Oregistrerad
  • 2002-05-21 02:58

Hmm… visst borde den där "video adaptern" fungera även för äldre icebookar eller?

Ingen aning faktiskt, men en gissning vore att det inte går. (Tänkte att bytet av port kanske har att göra med bytet av grafikkort.)

1
Bevaka tråden