Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur mycket får jag för datorn?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2002-07-16 14:23

Hur mycket får jag för datorn?

iBook
500 MHz
DVD/CD-RW
384 Minne
Apple Pro Mouse (lilla runda)
OS X 10.0.3 samt OS9 och andra skivor.
3 inköpsbevis för rabatt
1 år gammal
(Behövs mer info?)

Vore intressant med en prisbild även om du inte direkt planerar att köp.

Tack!

  • Oregistrerad
  • 2002-07-16 15:35

Beronde på i vilket skick den är rent visuellt så allt ifrån 5-9000:- skulle jag tippa på...

[ 16 Juli 2002, 15:35: Meddelandet ändrat av: :::NIKKE::: ]

  • Oregistrerad
  • 2002-07-16 17:56

ONOFF har ju tagit, iof nya, men med bara 64 mb och vanlig CD, 9.998 kr.

  • Medlem
  • International user
  • 2002-07-16 18:35

Skulle tro att du kan få 10.000 för den. Combo-driven drar upp värdet.

//mattan

Jag tror den är värd närmare 12 000 med minnet och combodriven.

Ciryon

  • Oregistrerad
  • 2002-07-19 10:41

Intressant att höra lite angående hur mycket den kan vara värd. Men är det någon fler tankar kring detta? Borde man kunna få mer än ovan nämnda 12000 för den t ex? Eller den kanske snabbt faller under de 5000 som första skribenten nämnde?

  • Oregistrerad
  • 2002-07-19 10:50

Mer är jag väldigt skeptisk till att du kan få. många uppgraderar och prestandamässigt så är dne ju inte ett flaggskepp bland ibooks....

Begagnade Appleburkar har varit högt prisade i begagnat ledet, men med den takt som Apple släpper nytt så är det inte lika höga priser numera...

Just för att den inte längre har någon garanti och så, så känns det ju som att 7-8000 är rimligt enligt mig. Lite småseg dator med 66mhz systembus. Du kan dock säkert få mera för den, så länge någon tycker att ett högre pris är rimligt.

The wonders of marknadsekonomi.

Räkna med 5-6000kr i semestertider. inte mer.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: ohlala:
Räkna med 5-6000kr i semestertider. inte mer.

Näe. Jag kan köpa den idag för 6500, om jag får.

Det är märkligt att se. Det är lätt att haussa upp priser på något man själv inte skall köpa,visst man vill ju alltid ha så mycket betalt som möjligt men när det gäller begagnade grejor såsom datorer så är halva nypriset ett ganska bra riktmärke. Men det gäller bara på billigare burkar dom som kostade nya från 30 tusen och uppåt är det i själva verket ganska svårt att få mer än 10 tusen för. Vi får ju ha i åtanke att en dator blir gammal väldigt fort och att utvecklingen går ständigt framåt.

Och prylar såsom hårddiskar,bildskärmar,diskettstationer råkar ju ut för ett mekaniskt slitage med tiden. Dom prylarna blir ju de facto sämre ju längre tid som har förflutit sedan tillverkningsdagen...

  • Oregistrerad
  • 2002-07-19 16:23

Datorn är köpt för 22300 och är i fint skick, inte använd speciellt mycket. Inte ens massa skit under tangentbordet!?

  • Oregistrerad
  • 2002-07-20 00:20

Sätt ut en annons på 10000:- på MacWorlds radisar. Jag tror du får den såld då med lite tur...

1
Bevaka tråden