Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Byta högtalare i Tibook

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2002-05-08 17:52

Finns det någon som vet om det går att byta högtalarna i PBG4?
Köpte en begagnad, med en högtalare sprängd.

Låter dom bättre hela?.....Inte mina iaf.

Skämt åsido, de är ju inga underverk från början så till musik behöver man definitivt externa högtalare. Vore kul att se om någon satt i bättre i sin PowerBook.

  • Oregistrerad
  • 2002-05-08 18:00

Visst låter de skit, men det gör inte ont att lyssna på dem iaf.
Till musik kör jag mest med hörlurar (på PBn)

Byta högtalare borde ett service center kunna göra. Jag tror tyvärr inte att du kan köpa dom löst.

En liten glädjande del i det hela är att datorn inte behöver skickas iväg eftersom alla service center får laga Powerbooks "hemma" numera.

[ 08 Maj 2002, 19:00: Meddelandet ändrat av: Mattias Hedman ]

Det kommer kosta en ordentlig slant i alla fall, det kan du hoppa upp och sätta dig på.

  • Oregistrerad
  • 2002-05-09 08:18

Då kan det ju kvitta.
Jag hade tänkt mig att göra det själv. Köpa högtalare någonstans och trycka dit dem med en liten lödning, men det kanske inte går att hitta högtalare i den storleken. Vad vet jag. Det vore ju som sagt häftigt att byta ut dem mot något riktigt bra…

Det måste ju finnas bättre högtalare att få tag i i den storleken. Om man bara kommer åt när man fått upp skalet så borde det inte vara svårt att byta.

Jag skulle leta upp en välsorterad handlare och fråga. De har säkert kataloger med massa olika högtalare.

  • Oregistrerad
  • 2002-05-09 15:27

Så…
Är det någon som vet om man kommer åt högtalarna när man öppnar skalet?
Jag sitter inte vid datorn just nu, nämligen, så jag kan inte kolla själv.

Här kan man hitta servicemanualerna till de flesta mac-modeller.

Tänk på att du gör det på egen risk. Om det fortfarande finns någon garanti på datorn (vilket skulle möjliggöra en gratis reparation) så ryker den när du själv gör ingrepp på den.

Men det skulle i det fallet förmodligen bara gälla Apples service-tilläggsgaranti.

[ 12 Maj 2002, 19:00: Meddelandet ändrat av: Marcus Holmer ]

1
Bevaka tråden