Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny iBook på G?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2002-05-06 15:54

Jag har efter mycket tjat lyckats få ett "kanske" från vår VD om Mac som personalköp. iMac verkar lockande, men samtidigt är jag lite sugen på en bärbar. Problemet är att iBook känns gammal och TiBook är dyr...
Rimligtvis borde det väl vara en ny iBook på gång snart, så det kanske lönar sig att vänta lite. Nån som hört nåt trovärdigt rykte? Är det överhuvudtaget värt att satsa på en bärbar istället för iMac, vad gäller pris/prestanda och hållbarhet?

Inte omöjligt med G4 i iBook till hösten. Jag tänker i alla fall vänta med våra beställningar så länge jag kan. Det blir säkert i Paris om inte innan...

  • Oregistrerad
  • 2002-05-06 20:48
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Niklas:
Rimligtvis borde det väl vara en ny iBook på gång snart, så det kanske lönar sig att vänta lite. Nån som hört nåt trovärdigt rykte??

iBooken är ju ganska riktad emot skolmarknaden. Skolsegmentet börjar ju sin inköpsrund nu så jag tror på en nu inom kort eller oktober för att ha någon ny modell för julhandeln.

IMHO

Kommer säkert en uppgraderad iBook i sommar eller höst. Mac OS X 10.2 kräver ju 32 MB VRAM för att få igång Quartz Extreme.

Och Steve vill väl att OS X ska rulla på alla maskiner så snart som möjligt. Mac OS 9 är ju officiellt dödförklarat nu.

[ 07 Maj 2002, 00:37: Meddelandet ändrat av: Marcus Holmer ]

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Marcus Holmer:
Kommer säkert en uppgraderad iBook i sommar eller höst. Mac OS X 10.2 kräver ju 32 MB VRAM för att få igång Quartz Extreme.

faktiskt inte, det var lite oklart till en början, men 32mb videominne rekommenderas, krävs inte. Just därför kommer nya iBook att ha 16MB ATI-grafik.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Jon Adolfsson:

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Marcus Holmer:
Kommer säkert en uppgraderad iBook i sommar eller höst. Mac OS X 10.2 kräver ju 32 MB VRAM för att få igång Quartz Extreme.

faktiskt inte, det var lite oklart till en början, men 32mb videominne rekommenderas, krävs inte. Just därför kommer nya iBook att ha 16MB ATI-grafik.

Tänkte på precis samma sak, runt om på nätet så klagar alla på 32MB kravet. (som är en rekommendation) Men alla Radeon kort ska ju stödja Extreme så därför blir det nog ett 16MB radeon kort i den..

Jag gissar på en ny iBook nu i sommar på MWNY, med lite tur så får den en G4. Fast det beror dock på hur snabb PowerBook och PowerMac är.

Jag tror Apple väntat med att uppgradera iBooken till G4 eftersom det är så ont om plats mellan PowerBook, PowerMac och nu iMac.

Edit: Då menar jag rent hastighetsmässigt.

[ 07 Maj 2002, 16:35: Meddelandet ändrat av: Patrik Skulski ]

1
Bevaka tråden